817 790 läst · 17 905 svar
818k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Vad är det du skulle operera in i kroppen menar du?Å Åbyfor skrev:Jag är inte emot vaccin men jag är för en vaksamhet för att det inte alltid endast är kärlek och harmoni i läkemedels industrin så att säga. En bra debatt och god vaksamhet skulle jag hoppas driver till bättre produkter.
Om man till exempel tittar på dokumentären "The Bleeding Egde" så inser man att vaksamhet är bra när man skall operera in något i kroppen. Nu handlar den om USA men det är ändå en tankeställare.
Tekniken (mrna) bakom Coronavaccinet har man forskat på i mer än 30 år, och det finns alltid människor med diverse konspirationsteorier men är man källkritisk så hittar man rätt.
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Det borde finnas seriös forskning som är kritisk mot vaccin. Kritisk Inte negativ. Men var hittar man den?
Den positiva hittar du överallt.
Den positiva hittar du överallt.
Vaccin tar man absolut inte enbart för sin egen skull. Hoppas du förstår det? Bra att du är vaccinerad , det är jag ocksåBananskalare skrev:Så för din del spelar det ingen roll?
Själv tycker jag det är ren galenskap. Och själva lagen borde vara olaglig.
Jag är vaccinerad, tredje sprutan.
Jag försvarar inte antivaxx tokarna. Men att tvinga någon att vaccinera sig är helt galet.
Låt folk fatta sina beslut och vill de inte vaccinera sig så är det deras val.
Med tanke på att man smittar även som vaccinerad så är en vaccinering något som man gör för sin skull. Alltså finns det ingen anledning att tvinga någon.
Nu behöver vi inte diskutera hur viktigt det är att vaccinera sig av olika anledningar
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Med tanke på att jag smittar även som vaccinerad, så försvinner enligt mig argumentet att man gör det för andra.Jonatan79 skrev:
Sen är jag trött på snacket om att man gör det för andra. Framförallt när man ändå smittar...
Tänk längre, jag menar inte smittorisken! Respekt mot sjukvården och personalen, för att slippa eller minska riskera att hamna på plåsterkåken…Bananskalare skrev:
Jag har väldigt öppen med mina anledningar och tankar så du behöver inte spekulera, der är bara att läsa. Jag är nog rätt så trött på alla som beskyller mig för att ha ett svart hjärta, egoism och mycket mer, bara för att jag själv vill bestämma över att ta eller inte ta en medicinsk behandling. Ni borde skämmas! Fy fan!Jonatan79 skrev:
Redigerat:
Om du hoppar på andra får du vara beredd på mothugg. Nästa gång kan du ju låta bli….harry73 skrev:Jag har väldigt öppen med mina anledningar och tankar så du behöver inte spekulera, der är vara att lösa. Jag är nog rätt så trött på alla som beskyller mig för att ha ett svart hjärta, egoism och mycket mer, bara för att jag själv vill bestämma över att ta eller inte ta en medicinsk behandling. Ni borde skämmas! Fy fan!