E Erik1337 skrev:
säker på att du inte hade en piratkopia? :rofl:
Haha, har, den var kvar häromdan trots att de varit runt och stulit boxar i kvarteret förra veckan. En ack ne box kanske är mindre attraktiv?
 
På IVT’s bergvärmepumpar sitter loggan och bokstäverna fastklistrade. Skulle tro att det är samma här på denna utedel. Man man lätt ta bort och flytta bokstäverna och det hade jag tyckt vore kul om jag var 8-9 år och klåfingrig. Att Everöds Elbyrå (som är en mycket välrenommerad återförsäljare av IVT) skulle sälja kina-kopior och själva ”missa” att loggan är tokig är bland det mest paranoida jag har läst här. Fotografera märkskylten och kolla upp serienummer mot fabriken så borde det problemet vara löst.
 
  • Gilla
vespaman och 1 till
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Haha, har, den var kvar häromdan trots att de varit runt och stulit boxar i kvarteret förra veckan. En ack ne box kanske är mindre attraktiv?
Haha ja de är klart?! En kopia är ju inget värd. Du borde dra företaget inför Tinget! Har du kvittot kvar??
 
E Erik1337 skrev:
Haha ja de är klart?! En kopia är ju inget värd. Du borde dra företaget inför Tinget! Har du kvittot kvar??
Köpt på märkesverkstad (via leasingfirman), men jag har nog beställningsmailet kvar.

Fast piratdelar kan nog komma in på en märkesverkstad, hörde ett exempel där en piratdel troligen lämnats i retur av en kund och mottagaren på verkstaden inte upptäckte det förrän senare...
 
  • Gilla
Bormax och 1 till
  • Laddar…
F
Elon Musk Elon Musk skrev:
i mina öron låter det dock otroligt att ett industriföretag i premiumklassen inte skulle byta ut den tekniken efter närmare 40 års kvalitetsutveckling. På en enhet som är tänkt att stå utomhus i 12+ år, dessutom.

Det är inte ens samma typsnitt på loggan.

Det som däremot är konstigt är att ingen annan i tråden har stött på detta tidigare. Det, tillsammans med lite märkligt beteende hos TS gör att det känns som att det är en hund begraven i hela det här inlägget.
Ja, vore det inte för "fotobevisen" så luktar det nog troll här.
 
TS verkar ha lämnat tråden då det blev fokus på om det kanske var en piratkopia han köpt.

Då är det inte konstigt att garantin inte gäller

annars är det ju enkelt fota av typskylten då flera med kontakter inom branshcen erbjudit sig ta det vidare

edit: TS verkar varit inne och läst idag iaf. :rolleyes:
 
Ett större plastverktyg kan kosta en miljon att tillverka. Det är fullt rimligt att om IVT gör pumpar under flera brand ha klister istf flera verktyg.

Är det förresten inte Skoda som på sina motorkåpor har en klistrad logga som om man drar bort den gör motorn till en VW. För nuftiga människor?
 
  • Gilla
remrag och 1 till
  • Laddar…
Oavsett, så kan det inte vara en speciellt stor kostnad att renovera eller byta fläkt om nu garanti ej finns kvar. Att grejer går sönder dagarna efter garantitiden går ut får man ta som otur, kunde säkert gått 5år till med.
Det kan inre vara så att Erik1337 har kopplingar till denna Elbyrå?
Hade jag haft företag med kunder som kom in dagen efter garanti och ej vill betala kan man förstå problematiken, sen om det upplevs som att man skiter i kunderna är ju trist. Men garantitid finns ju av en anledning.
Beror det i sin tur på att man ej servat enligt direktiv så är det nog mer regel än undantag idag. Köper man en eltandborste ska den registreras online, för att 3års garanti skall gälla ist för 1år osv.
 
B
Appendix Appendix skrev:
TS verkar ha lämnat tråden då det blev fokus på om det kanske var en piratkopia han köpt.

Då är det inte konstigt att garantin inte gäller

annars är det ju enkelt fota av typskylten då flera med kontakter inom branshcen erbjudit sig ta det vidare

edit: TS verkar varit inne och läst idag iaf. :rolleyes:
Den är äldre än 5år och ts har inte betalt förlängd garanti. Inget konstigt att de inte vill laga gratis.

Däremot är det märkligt att IVT ÅF föreslaget byte av fläkt och motor för närmare 9000kr+ arbete som åtgärd. Vi brukar reparera fläktar på jobbet i den storleksklassen och något större för småpengar när det gäller lagerbyten.
 
J JohanLun skrev:
Ett större plastverktyg kan kosta en miljon att tillverka. Det är fullt rimligt att om IVT gör pumpar under flera brand ha klister istf flera verktyg.

Är det förresten inte Skoda som på sina motorkåpor har en klistrad logga som om man drar bort den gör motorn till en VW. För nuftiga människor?
J JohanLun skrev:
Ett större plastverktyg kan kosta en miljon att tillverka. Det är fullt rimligt att om IVT gör pumpar under flera brand ha klister istf flera verktyg.

Är det förresten inte Skoda som på sina motorkåpor har en klistrad logga som om man drar bort den gör motorn till en VW. För nuftiga människor?
När du säger de så, för några år sedan tappade jag klistermärket fram på min Volvo V70 års. 2014. Så även dom kör ju klistermärke…
 
B BSOD skrev:
Den är äldre än 5år och ts har inte betalt förlängd garanti. Inget konstigt att de inte vill laga gratis.

Däremot är det märkligt att IVT ÅF föreslaget byte av fläkt och motor för närmare 9000kr+ arbete som åtgärd. Vi brukar reparera fläktar på jobbet i den storleksklassen och något större för småpengar när det gäller lagerbyten.
om det är en ITV vill kanske inte IVT reparera utan då byta mot en IVT fläkt:rofl:

Men om TS kontaktar ITV kanske han kan få hjälp
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
F
J JohanLun skrev:
Ett större plastverktyg kan kosta en miljon att tillverka. Det är fullt rimligt att om IVT gör pumpar under flera brand ha klister istf flera verktyg.

Är det förresten inte Skoda som på sina motorkåpor har en klistrad logga som om man drar bort den gör motorn till en VW. För nuftiga människor?
Orimligt att IVT medvetet skulle marknadsföra samma produkt under två så uppenbart förvillande lika namn och med olika logga. Varför??
 
P patriklarsson skrev:
Oavsett, så kan det inte vara en speciellt stor kostnad att renovera eller byta fläkt om nu garanti ej finns kvar. Att grejer går sönder dagarna efter garantitiden går ut får man ta som otur, kunde säkert gått 5år till med.
Det kan inre vara så att Erik1337 har kopplingar till denna Elbyrå?
Hade jag haft företag med kunder som kom in dagen efter garanti och ej vill betala kan man förstå problematiken, sen om det upplevs som att man skiter i kunderna är ju trist. Men garantitid finns ju av en anledning.
Beror det i sin tur på att man ej servat enligt direktiv så är det nog mer regel än undantag idag. Köper man en eltandborste ska den registreras online, för att 3års garanti skall gälla ist för 1år osv.
Jag har helst inga kopplingar med skåningar håller mig till Småland! Så nej jag har ingen koppling till dom!
 
F frasen_36 skrev:
Orimligt att IVT medvetet skulle marknadsföra samma produkt under två så uppenbart förvillande lika namn och med olika logga. Varför??
Jag bara säger att det visst inte är otroligt att ha en klister logo lösning. Seat och Skoda gör nog fler bilar än IVT gör pumpar? De har nöjt sig med Kurt Olssons tejplösning... Tur att Audi inte gjorde motorn, då hade de fått trycka på fyra Skoda loggor. :D. För övrigt sålde Opel och Saab vissa reservdelar som var lika men till olika pris. Troligen gör VW likadant?

Om någon tycker det är kul att byta plats på bokstäverna är ju mysteriet löst...

Såklart är det tex Bosch och IVT jag menar. Inte att IVT skulle ha ett lågpris brand som heter ITV.
 
TS

Pm:a mig serienummer på utedelen.
Så ska jag tala om om du har garanti eller inte. Såvida du inte vet att den är över 6 år.

Jag kan se om allt stämmer. Med serviceintervaller m.m m.m

Du ska oxå ha fått erbjudande om försäkring efter 6 år. Som skyddar dig till 100%

Till en premiekostnad såklart.

Mvh /ITV center.

P.s man skulle kunna tro de är mitt ex som vart i farten. Då vi skojade om itv för många år sedan.
Hon gör/gjorde ivt logga bl.a av typen dom på air x. Men inte sålt direkt till Tranås vad jag vet.
 
  • Gilla
Chonguis och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.