888 877 läst · 10 396 svar
889k läst
10,4k svar
Elräkning på 16000 kr för december
Hur ställer sig ”risktagandet” för alla de vars fasta avtal löpte ut fr november till januari? Har de också varit korkade ? Alla dessa tvingas antingen till ett nytt svindyrt bundet avtal, alternativt ett nytt lika svindyrt rörligt pris….Papphammar666 skrev:
Svarar lite diskret att jag inte tänkt så långt... tänkte att alla binder som jag sommartidTeson skrev:
Varför skulle alla göra så? Det är normalt sett inte billigare att binda då.
Nja det ska ligga på så jämn nivå som möjligt..1 1000konst skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så här ser det ut just nu..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och vi importerar inget.
Men det blåser bra..
Skulle man släppa på för fullt skulle vi ha minus pris och näten skulle inte tåla dessa rusningar, är övertygad om att det skulle orsaka skador i hushållen också..
Du tycks som så många andra ha missförstått den artikeln. Testa om du blir lugnare av att läsa källan i stället.1 1000konst skrev:
https://www.svk.se/press-och-nyhete...juds-in-som-stodtjanstleverantorer---3315061/
Tack det räcker med ingressen. Vindkraft är möjligen en rolig hobby för den som vill leka i sin trädgård. Men den hör inte hemma i ett robust elsystem.D Daniel 109 skrev:
Min åsikt och jag kan inte se att det finns något i detta som ändrar den.
Syftet med den är att locka till läsning. Läser du bara den får du helt fel bild av vad det handlar om.
Om du ska kommentera en nyhet är det lämpligt att du i alla fall läser den.
Om du ska kommentera en nyhet är det lämpligt att du i alla fall läser den.
idag står vindkraft för 38% av vår energi produktion.. 30% står kärnkraften för..1 1000konst skrev:
Det kommer dock bli kallare så vi får se hur det blir med vinden... Men tack vare vindkraften så har vi lågt pris nu..
och exporterar rätt fint till våra grannländer..
Ja det är ju fantastiskt att det fungerar just nu men man bör se det långsiktigt. Det ger en dyster bild om vindkraften fortsätter att vara del i systemet.Maskintok skrev:
Varför då?1 1000konst skrev:
att vindkraftverk skulle vara enda produktions källan har jag svårt att se men 2 nya kärnkraftverk och lite mer vatten samt vindkraft ja då är systemet helt klart okej för att fungera konstant.
som jag har förstått det så är det lättare att få tillstånd att bygga vindkraftsparker än att bygga kärnkraftsverk..1 1000konst skrev:
samt att vid denna tiden på året blåser det som mest.. Så det ger billigare energi..
vattenkraften är sämre nu än om ca 4 månader... Och kärnkraften är konstant oavsett väder.. Men har sin nackdel den med...
Visst kommer säkert gå köra över dom som bor i norr.Maskintok skrev:som jag har förstått det så är det lättare att få tillstånd att bygga vindkraftsparker än att bygga kärnkraftsverk..
samt att vid denna tiden på året blåser det som mest.. Så det ger billigare energi..
vattenkraften är sämre nu än om ca 4 månader... Och kärnkraften är konstant oavsett väder.. Men har sin nackdel den med...
Diskussionen blir dock bara ett petande i ovidkommande detaljer. Vindkraft var och är en felsatsning och hör inte hemma i stabil elproduktion.
De flesta ser vattenkraften som en stor resurs när det gäller stabiliteten. Både bra reglermöjligheter och svängmassa.