890 läst · 6 svar
890 läst
6 svar
komplettering bygglov kulturmiljöområde
Har fått ett föreläggande om komplettering på min bygglovsansökan där man vill ha en ”kort redogörelse för hur den nya byggnaden har anpassats till kulturmiljön på platsen”
någon som fått liknande och har förslag på vad jag kan skriva?
ska bygga ett helt vanligt trähus på en plats på tomten där det tidigare stått en liten stuga så ska ej gräva onödigt mycket på platser där det ej grävts tidigare.
någon som fått liknande och har förslag på vad jag kan skriva?
ska bygga ett helt vanligt trähus på en plats på tomten där det tidigare stått en liten stuga så ska ej gräva onödigt mycket på platser där det ej grävts tidigare.
Allt sånt är redan inskickat. I området så finns flera hus byggda från 2000 och framåt med även äldre hus. Det finns fornlämningar och sånt i området därav klassas det som ett kultur och miljö område. Jag tolkar det som att de typ vill att jag ska skriva en kort text där jag förklarat att jag inte ska bygga ett supermodernt högteknologiskt hus på 2000kvm och gräva upp hela tomten. Men det bör dom ju ha sett på alla ritningar osv som redan är inskickade…
Jonatan79 skrev:
Ett vanligt rektangulärt enplanshus med träfasad. Vitt med svart tak. På samma gata ligger ett supertrendigt 2planshus i helsvart med en asfalterad uppfart på ca 150kvm med maskinpark och även ett nybyggt enplanshus. Så förstår inte hur mitt bygge ska kunna göra någon skillnad på miljön i området.
Jonatan79 skrev:
Liknande trådar
-
Fått bygglov på uterum, men nu krävs tekniska kompletteringar. BBR 5:6
Bygglov -
Komplettering på bygglov
Utbyggnad och tillbyggnad -
Komplettering av bygglov pga felaktig placering av ho o häll
Bygglov -
Bygglov inlämnat, föreläggande om komplettering
Bygglov -
Bygglovsansökan - komplettering - nivåskillnad