En spontan följdfråga, går det att montera bort låsfunktionen i låshuset? Känner att det är lite riskabelt med tanke på antalet likvärdiga dörrar som dock bara har en ingång...

L lelleputt skrev:
En spontan följdfråga, går det att montera bort låsfunktionen i låshuset? Känner att det är lite riskabelt med tanke på antalet likvärdiga dörrar som dock bara har en ingång...
Jo att man alltid "glömmer bort" att ta på sig skyddshandskarna angående plåstret....
Är det inte bara att demontera hela låshuset via dörrkanten så kan du kolla vad som knasar?

P paralun skrev:
Jo att man alltid "glömmer bort" att ta på sig skyddshandskarna angående plåstret....
Är det inte bara att demontera hela låshuset via dörrkanten så kan du kolla vad som knasar?
Låshuset såg väldigt intakt ut, begriper inte hur det kunnat låsa sig sådär

L lelleputt skrev:
Hittade nån typ krok, men tveksam om jag öht kommer åt nånting i låset
Du både låsa och låsa upp med den kroken men du har redan fått upp dörren läste jag.
L lelleputt skrev:
Låshuset såg väldigt intakt ut, begriper inte hur det kunnat låsa sig sådär
Låshuset är även väldigt gammalt så du måste även kontrollera slitage.

1 123abc skrev:
Du både låsa och låsa upp med den kroken men du har redan fått upp dörren läste jag.

Låshuset är även väldigt gammalt så du måste även kontrollera slitage.
Men går det att köpa liknande låshus än idag? Tänker att annars lär man väl fräsa upp större hål

L lelleputt skrev:
Men går det att köpa liknande låshus än idag? Tänker att annars lär man väl fräsa upp större hål
Låshus 2020 har ersatt ASSA 404.

• Gilla
lelleputt
  • Laddar…
Postar en ritning på Låshus ASSA 2020
Teknisk ritning av Låshus ASSA 2020 med måttangivelser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
lelleputt
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.