Idag bytte jag trycket in till tvättstugan. Sen vi flyttade in 94 så har vi öppnat dörren genom att dra handtaget uppåt.:surprised::cool:

Idag sprang jag på ny mekanism på Jula för 79 kr och det tog 2 minuter att byta(y):D

Men inga ovationer från partnern:thinking::p
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
richardtenggren
john68 john68 skrev:
Idag bytte jag trycket in till tvättstugan. Sen vi flyttade in 94 så har vi öppnat dörren genom att dra handtaget uppåt.:surprised::cool:

Idag sprang jag på ny mekanism på Jula för 79 kr och det tog 2 minuter att byta(y):D

Men inga ovationer från partnern:thinking::p
Du kunde väl bara flippat den gamla kistan? :)
 
  • Gilla
Omogen
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Du kunde väl bara flippat den gamla kistan? :)
Sorry den hade inte den funktionen.
 
john68 john68 skrev:
Idag bytte jag trycket in till tvättstugan. Sen vi flyttade in 94 så har vi öppnat dörren genom att dra handtaget uppåt.:surprised::cool:

Idag sprang jag på ny mekanism på Jula för 79 kr och det tog 2 minuter att byta(y):D

Men inga ovationer från partnern:thinking::p
Kanske hon redan var så impad av att jag för 2 veckor sedan bytte badrumsfläkten som låtit som ett tröskverk i 15 år:thinking:
179 kr och 15 minuters jobb. Är riktigt på G nu;)
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 1 till
  • Laddar…
john68 john68 skrev:
Kanske hon redan var så impad av att jag för 2 veckor sedan bytte badrumsfläkten som låtit som ett tröskverk i 15 år:thinking:
179 kr och 15 minuters jobb. Är riktigt på G nu;)
179kr :rolleyes: Den låter en del den med va? :p
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
179kr :rolleyes: Den låter en del den med va? :p
Näpp. Hörs knappt alls. Typiskt fredagsex.(y)
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
john68 john68 skrev:
Näpp. Hörs knappt alls. Typiskt fredagsex.(y)
Fredags sex är bra (y)

Har du jämfört med en dyrare? Typ Fresh Intellivent? Jag köpte en billig som dig och visst är den tystare än en gammal med dåliga kullager, men den låter mycket mer än en Intellivent
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Fredags sex är bra (y)

Har du jämfört med en dyrare? Typ Fresh Intellivent? Jag köpte en billig som dig och visst är den tystare än en gammal med dåliga kullager, men den låter mycket mer än en Intellivent
Nej. Men flesta som jag hört hos bekanta är klart mer högljudda än denna men oftast har de iofs suttit i små badrum under 10 kvm så det kanske påverkar?
 
Vänta ett par årtionden annars så kommer ni inte höra den ändå.
Finns fördelar med nedsatt hörsel...
 
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
I dag har jag bytt lager på takfläkten som börjat låta väldigt illa. Hittade bra länkar här på forumet, det är en Skänninge typ 702 och tipsen om lager och namn på dessa stämde perfekt. Så till en kostnad av knappt 100:- i stället för 3000:- känner jag mig nöjd. Jag fick dock byte lite kabel också då dessa vara uttorkade efter drygt 40 år på nacken. Elektroniska komponenter och kablar inuti en takfläkt med utbytt lager och några uttorkade kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två nya lager från SKF, modell 608-2RSH, placerade på en burlapbakgrund, relaterade till takfläktreparation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Nu när det är blåsigt och regn ute är det ju skönt med lite inomhusjobb i Krypgrunden ;)
Nyinstallerad belysning och kabelarbete pågår i en krypgrund med gruslag och betongblock.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Krypgrund med nyinstallerad belysning och kablar som är delvis upphängda längs golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fick hängt upp belysningen och påbörjat jobbet med att hänga upp kablaget som ligger på marken.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
richardtenggren
Igår började jag att bredspackla taket i källaren och blev klar idag, så nu ska dessa ~50 m2 bara slipas… tur jag har en giraff.
Förra ägaren tyckte nämligen det var en bra idé att sätta glasfiberväv i taket i hall och gillestuga, tydligen var ett slätt betongtak inte önskvärt…
I gillestugan valde de även att måla taket vinrött :sick:
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Nyinstallerade vita taklister i ett rum med sluttande tak och vedspis.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sågat till och skjutit dit 2 taklister som inte kom upp efter vattenskadan för 4 år sedan, sanningen är väl den att det inte satt några där innan vattenskadan heller.. :oops:
 
  • Gilla
  • Haha
FreQa och 7 till
  • Laddar…
Flytspacklade tvättstugan igår. Blev ganska bra och behövde bara slipa ner några enstaka ojämnheter. idag kom det på tätskikt och brunnsmanschett. Avloppsröret i hörnet är inte riktigt ”by the book” men det får vara så. Är inte orolig.
Får se när det kommer på klinkers, testade positivt för corona i eftermiddags…än så länge bara lite feberkänsla utan feber.
Nyligen flytspacklad yta i tvättstuga med tätskikt och brunnsmanschett, samt synligt avloppsrör i hörnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Flytspacklad golv i tvättstuga med nyinstallerat tätskikt och brunnsmanschett, nära ett avloppsrör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyflytspacklad golv i hörn av tvättstuga med brunn och avloppsrör, tätskikt applicerat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
landan81 och 4 till
  • Laddar…
  • Gilla
AndersPS och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.