Finns annan (billigare) setup för skena till DHS680 än makitas originalskena och adapter?
 
Rickard.
M matte2k skrev:
Finns annan (billigare) setup för skena till DHS680 än makitas originalskena och adapter?
Jag brukar vända skenan och kör sågen längs baksidan. Funkar bra men kräver att man tvingar fast skenan och såklart blir man utan "urslagsskyddet".

Äger du sågen men ingen skena så funkar en aluminumrätskiva eller valfri diy modell från youtube lika bra.
 
dd88 dd88 skrev:
Någon som hört om 8Ah-batterierna är på gång snart? Var ju ett par år sen det ryktades om att de skulle komma.

Dags att uppdatera batterierna och vore surt att köpa 6Ah om 8Ah kommer snart.
minns jag fel så var 6,0 största möjliga i 18v annars måste dom ändra formen m.m därför V40 som sades skall endast vara till dom riktig tuffa verktygen.. nu finns lövblåsare/däckpump/dyckertpicka ^^
 
dd88 dd88 skrev:
Någon som hört om 8Ah-batterierna är på gång snart? Var ju ett par år sen det ryktades om att de skulle komma.

Dags att uppdatera batterierna och vore surt att köpa 6Ah om 8Ah kommer snart.
Är det inte smidigare att isåfall köpa 2 6Ah. Eller vad finns det för fördelar (mer än att det är ett batteri) med att ha 8ah ?
 
Q Adde byggahus skrev:
Bosch har upp till 12Ah batteri för 18v plattformen.

[länk]
jo om dom skaffar nya former för gjuta plastik... lite den jag tror makita vill undvika och håller sig till samma storlek som dom harft 3-4-5-6 ah
 
  • Tre olika storlekar av ProCORE 18V batterier liggandes på sprucken betongyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Viktor.J Viktor.J skrev:
Är det inte smidigare att isåfall köpa 2 6Ah. Eller vad finns det för fördelar (mer än att det är ett batteri) med att ha 8ah ?
Framförallt för att slippa byta batteri så ofta, 25% extra drifttid skulle göra mycket på sågen tex.
 
HogeN HogeN skrev:
minns jag fel så var 6,0 största möjliga i 18v annars måste dom ändra formen m.m därför V40 som sades skall endast vara till dom riktig tuffa verktygen.. nu finns lövblåsare/däckpump/dyckertpicka ^^
tänker att tekniken borde ha gått så pass mycket framåt så ett 8A skulle funka i samma format
 
dd88 dd88 skrev:
tänker att tekniken borde ha gått så pass mycket framåt så ett 8A skulle funka i samma format
skulle man tycka men vet aldrig... tror nästa steg blir något likanded med dewalts nya flatbattery teknik.. DÅ tror jag dom skulle lyckas få 6+ i dom nuvarande batteriernastorleken utan att ändra formen
 
Ny picka! Tänkte först köpa en billigare variant men jag har redan den mindre modellen och den fungerar superbra. Dessutom hittade jag ingen billig variant som tog 64mm spik och det behövde jag nu. Inga skyddsglasögon medskickade dock. Obruten förpackning så de kanske slutat skicka med dem?
Konstigt, för det finns ju dedikerat utrymme för dem…
 
  • Ny Makita spikpistol i obruten förpackning, utan medföljande skyddsglasögon, verktyget tar 64mm spik.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Huzzbutt och 4 till
  • Laddar…
richardtenggren
1977bjorn 1977bjorn skrev:
Ny picka! Tänkte först köpa en billigare variant men jag har redan den mindre modellen och den fungerar superbra. Dessutom hittade jag ingen billig variant som tog 64mm spik och det behövde jag nu. Inga skyddsglasögon medskickade dock. Obruten förpackning så de kanske slutat skicka med dem?
Konstigt, för det finns ju dedikerat utrymme för dem…
Jag fick med till min, osäker på modell, även till mina Sencopistoler :p
 
  • Gilla
1977bjorn
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag fick med till min, osäker på modell, även till mina Sencopistoler :p
Fuskit! ;)

Måste vara en miss att de inte låg med. Är ju inte många kronor de skulle spara på det liksom…
 
Redigerat:
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Dewalt och Milwaukee verkar ha populära spikpistoler i 18v som klarar upp till 90mm spik.

Någon som vet om Makita har något liknande på gång så man slipper slang eller gas?
 
Det enda jag hört ryktesvägen är att det skulle komma en liknande dewaltpicka nu i 2022. Men inte hört nått mer…


A Amrich skrev:
Dewalt och Milwaukee verkar ha populära spikpistoler i 18v som klarar upp till 90mm spik.

Någon som vet om Makita har något liknande på gång så man slipper slang eller gas?
 
Rickard.
Ut med det gamla och in med det nya.
Två Makita skruvdragare, en ny och en gammal, på en betongyta med vitt pulver.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Var nå snack om egenmoddade lampor tidigare i tråden men jag minns inte exakt vad som efterfrågades men är det någon som är sugen på att testa på vad som måste vara Sveriges mest slutkörda skruvdragare så hojta.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.