Bästa svaret
Inget varumärke på batteriet, men en liten etikett med kod RA531835. Stansad i plasten också vad som ser ut som ett serienummer, C5C och 16 siffror till. Om det är så gammalt är det äldre än bilen, sitter i en Toyota från 2004.
Googlar rekondladdning.
Googlar rekondladdning.
https://www.seasea.se/båtel/batteri...nbatteri-75ah-professional-dual-purpose-varta
Finns fortfarande och de gjordes för att enkelt kunna lyftas ur eller förflyttas, du ser att de har handtag (visserligen gungiga men de håller att bära batteriet)
Finns fortfarande och de gjordes för att enkelt kunna lyftas ur eller förflyttas, du ser att de har handtag (visserligen gungiga men de håller att bära batteriet)
Ja det ser likadant ut, minus klistermärkena. Båt, husvagn och fritidshus står det.. vad fattas för att använda det i bil?
Vårt har suttit sen vi köpte bilen för 3-4 år sen, och har tills nu fungerat bra, även under kalla vintrar.
Vårt har suttit sen vi köpte bilen för 3-4 år sen, och har tills nu fungerat bra, även under kalla vintrar.
Produkter som diskuteras: "kabelklämmorna"
Kabelklämma Cable Clamp Pro
Förvara kablar utan trassel
99 kr inkl moms
Läs mer
Har ett liknande som råkade hamna på sidan, och vatten rann ut genom ventilationen.
Konstaterade att locken mitt på batteriet är smälta fast, går inte ens att bryta upp.
Jag fick borra hål i det vid varje cell, visade sig att det bara saknades i första cellen vid ventilationen, så jag fyllde på och la igen hålen med en klick silikon.
Konstaterade att locken mitt på batteriet är smälta fast, går inte ens att bryta upp.
Jag fick borra hål i det vid varje cell, visade sig att det bara saknades i första cellen vid ventilationen, så jag fyllde på och la igen hålen med en klick silikon.
Åk till en kvalitetskrot som skrotar åt försäkringsbolagen ! Ett nästan nytt batteri c:a 200kr.
Har du tips på en sån i norra Skåne?L Leif i Skåne skrev:
Jag tänkte ringa närmsta imorrn för att se vad det kan kosta om jag behöver byta, men inte vet jag om det är en kvalitetsskrot eller vem dom skrotar åt
Jag köper allt hos Norberg i Mala , söder om Bjärnum längs väg 117.F fedder skrev:
Här köper jag också däck t.ex. 4st Michelin på hösten för 2000kr på bilen. Vinterdäck nya köper jag i April när det behövs.
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
HomeVolt batterier, när kommer dom första i drift?
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Miele Spis: Hur kommer jag åt kylfläkten?
Vitvaror -
Mitt första hus - kommer jag sakna att bo i lägenhet (vi får se)
Köpa & Sälja hus -
Elpris chock? Ha! Det är vattnet som kommer knäcka oss
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Kommer ftx ge varmare temperatur
Ventilation