Har en oljepanna i källaren som skall demonteras.

Innehåller ca 1,7 kubik olja.

Kom med bud, riktpris 5-7 kr litern.
Köparen skall kunna hämta upp och frakta oljan.

MVH
Jonatan
0762469412

E32?

Boilerplate4U Boilerplate4U skrev:
E32?
Jag ör ledsen, jag har ingen aning. i har bott i huset 1 år, senaste 5 åren har det varit bergvärme i huset, jag upptäckte nyss att det fanns massvis med olja kvar i tanken, säljarna hade inte sagt något om detta.

TILLÄGG: Tanken är inomhus så då kanske det är E10 och inte E32?

• Gilla
Boilerplate4U
  • Laddar…
J jowik88 skrev:
Jag ör ledsen, jag har ingen aning. i har bott i huset 1 år, senaste 5 åren har det varit bergvärme i huset, jag upptäckte nyss att det fanns massvis med olja kvar i tanken, säljarna hade inte sagt något om detta.

TILLÄGG: Tanken är inomhus så då kanske det är E10 och inte E32?
Hade 1.2 kbm i min tank. Ingen aning om vad det var heller.
Det gav jag bort till de som demonterade tanken, ty de var väldigt billiga (2500 spänn) och kunde komma omgående och gjorde jobbet skitbra!
Resonerade som så att jobbet med att sälja det till nån inte var värt pengarna i förhållande till att snabb och smidigt få bort tanken med innehåll.

för vad det är värt.

får du betat ska du vara mer än nöjd.

Jag ringde Cija tank etc. dom ville ha 9 000 kr för att tömma min tank. De betalade inte för oljan sa dom.
Hittar du en mindre åkare så måste de kunna suga ut tanken m.m. Hyra tankbil är dyrt.

Jag ringde ett mindre bolag som sög ur och städade ur tanken. det var ca 1,5 kbm eldningsolja. Jag fick aldrig någon faktura, antar att han var nöjd med oljan och att han ändå gick plus.

B
Tror också det kan bli lite tufft att få det. I alla fall om all olja ska bort. Den sista 100 literna i min oljetank var rostigt vatten... och en stor del av oljan fick ju filtreras och separeras för att vara användbar.

B BSOD skrev:
Tror också det kan bli lite tufft att få det. I alla fall om all olja ska bort. Den sista 100 literna i min oljetank var rostigt vatten... och en stor del av oljan fick ju filtreras och separeras för att vara användbar.
Hos mig pumpade de först "fin" oljan ned i de vanliga oljefaten. (denna skulle sedan filtreras och separeras)
Sen hade de två oljefat för sista slasken som bara var att lämna till deponin tydligen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.