useless useless skrev:
Ja, jag läste lite mer data nu. 180 kg maxlast som personbil verkar ju dock lite begränsande. Vem vill ha en pickup som är fullastad redan med hunden och jeepdunkarna?
Den uppgift jag hittade var att tjänstevikten var 3080kg ungefär, och totalvikten 3800kg, så om den reggas som personbil här borde det ju bli drygt 400kg last iallafall. Men även det är ju lite pjuttigt om man ska ha folk i bilen. Man vill ju ha med sig jeepdunken och ett rejält gun-rack också.

man kan väl gissa att de få bilar som letar sig hit via Exclusive Cars osv lär väl reggas som PB och sedan köras med överlast.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Man vill ju ha med sig jeepdunken
Är det fortfarande Ford F-150 Lightning du pratar om? Vad skall du ha i jeepdunken?
 
A Avemo skrev:
Vad skall du ha i jeepdunken?
Skoterbränsle?
 
Alfredo Alfredo skrev:
Skoterbränsle?
Ja, var inte det uppenbart?
 
Det är ju en accessoar man måste ha på varje pickup. Man får väl ha moonshine i den om man inte behöver bensin.
 
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Ja, var inte det uppenbart?
För en del kanske. Jag har varken någon pickup eller någon jeepdunk så för mig är det inte uppenbart. Och den enda skoter jag har är en monarscoot så den drar inte så mycket.
 
Även som stockholmare får man försöka leva sig in i hur man beter sig som en äkta skogsman när man ska köra pickup. Då är dunken viktig,
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Det kanske går att göra batterier som ser ut som en jeepdunk. Då fyller de sin ursprungliga uppgift också.
 
  • Gilla
sinuslinus och 1 till
  • Laddar…
Man kan ha Duracells i dunken i fall man får eltorsk,
 
A Avemo skrev:
Då fyller de sin ursprungliga uppgift också.
Kan dessa förvara moonshine?
 
Till moonshine (E96) får man välja såna här:

Svart och guld energidrycksburk med droppar och märket 'BATTERY'.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Alfredo Alfredo skrev:
Kan dessa förvara moonshine?
Jag har fått lära mig att alkohol och bilkörning inte hör ihop. Men det går nog att utveckla en variant som klarar båda. Men det kanske blir en sådan där liten nischad produkt som man får vänta länge på. Eller ta tag i själv.
 
A Avemo skrev:
Jag har fått lära mig att alkohol och bilkörning inte hör ihop. Men det går nog att utveckla en variant som klarar båda.
Det är väl det etanolbilen är till för?
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
useless useless skrev:
Det är väl det etanolbilen är till för?
Du menar att den typiska pickup-ägaren alltid har en etanoldriven motor och har hembränt i jeepdunken? Jag får lära mig mycket här. Är det inte risk att dunken rostar invändigt?
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
Jeepdunken är till skotern. Bilen drivs av att man blåser i alkolåset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.