C cpalm skrev:
Det bör dock noteras att valet stod mellan tre olika avvecklingsalternativ och att linje 1 och 2 till och med var identiska bortsett från en tilläggstext på baksidan av valsedeln. Så inte så mycket till val egentligen. Tämligen meningslöst.
Väldigt meningsfullt eftersom alla rösterna delades upp på 3 och ingen kunde få majoritet.
Dessutom kunde politikerna själva tolka resultatet som man ville.
Genialt samarbete mellan sossarna och...någon som vet?

• Gilla
noone70
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Det bör dock noteras att valet stod mellan tre olika avvecklingsalternativ och att linje 1 och 2 till och med var identiska bortsett från en tilläggstext på baksidan av valsedeln. Så inte så mycket till val egentligen. Tämligen meningslöst.
En viktig del i linje två var att direktverkande el skulle förbjudas i byggda hus.
Vi vet hur det gick och vad det innebär idag.

Maskintok skrev:
nåjo så är det men staten är annat.
befolkningen skall få lida..
Men utan staten och dess intäkter har inte mp och dess lärjungar något att investera i klimatet och sko sig själva på...
Lidande är viktigt i kuvandet.

Folkomröstningen om kärnkraft med tre riggade alternativ för nedläggning är med garanti helt obsolet idag. Glöm denna, det är dagens verklighet vi konfronterar. Dessutom är de flesta som röstade då idag döda, och en väldig massa relevant folk fick aldrig chansen.

Glöm den riggade folkomröstningen från anno dazumal, helt irrelevant idag.

• Gilla
  • Arg
Ulltand och 4 till
  • Laddar…
M masseman33 skrev:
jag läste i natt nedan pdf "Genomförande av elmarknadsdirektivet"
om man läser mellan raderna så inser man att EU vill bli ett nytt USA
De vill att alla länder snarast skall länkas med feta el kablar så ny EU elmarknad kan skapas med tjänster dvs folk i annat EU land skall kunna ha elavtal med t.ex eon

skall bli kul att se hur många som orkar läsa den, den är fet
[länk]
Jag har ägnat den 15 minuter. 431 sidor svårgenomtränglig mumbo jumbo som troligen främst ökar slutkundernas kostnader. Tips: öppna dokumentet och sök på: konsekvenser för

Ganska talande att vi kunder inte ens är nämnda. Tyvärr är jag inte det minsta förvånad. Vi ska ju bara betala men har ingen som tillvaratar våra intressen, tvärtom, som vanligt. Jag kan ju ha fel, någon som orkar läsa mer får gärna rätta mig.

• Gilla
Ulltand och 1 till
  • Laddar…
T TommyC skrev:
Jag har ägnat den 15 minuter. 431 sidor svårgenomtränglig mumbo jumbo som troligen främst ökar slutkundernas kostnader. Tips: öppna dokumentet och sök på: konsekvenser för

Ganska talande att vi kunder inte ens är nämnda. Tyvärr är jag inte det minsta förvånad. Vi ska ju bara betala men har ingen som tillvaratar våra intressen, tvärtom, som vanligt. Jag kan ju ha fel, någon som orkar läsa mer får gärna rätta mig.
längre ner så ser du EU´s text som politikerna försöker följa, den förklarar också varför förslagen finns
jo det tog några timmar att läsa :rofl::rofl:

Det brukar kallas att lägga ut dimridåer. Tillräckligt mycket ovidkommande information så är alla eventuella kritiker bortkollrade. :cry:

• Gilla
Ulltand
  • Laddar…
S Screew skrev:
Det är ju helt galet, pengar som kan mata en normalstor familj med bra mat i 4 månader, kul att lägga det på el...
Är 4000kr normalt att lägga på mat i månaden för en normalstor familj? Känns lite lågt..

Rawsebrutal Rawsebrutal skrev:
Är 4000kr normalt att lägga på mat i månaden för en normalstor familj? Känns lite lågt..
Det är nog den matbudget många famlijer har

N noone70 skrev:
Menar inte att vara dryg alls om det kanske låter så. Då måste vi se över våra utgifter

• Gilla
noone70
  • Laddar…
Menar inte att vara dryg alls om det kanske låter så. Då måste vi se över våra utgifter
(Pratar inte om mig själv men) Lever man redan på marginalen så går det förmodligen inte att göra så mycket mer åt utgifterna

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
N noone70 skrev:
Nä, det där är lite väl lågt. Snarare 6000:-. Vi ligger på 6-7, två vuxna 2 små barn. Handlar enbart på lågpris affärer (om det nu kan kallas så? Willys t ex)
Alltid matlådor både jag och frugan och absolut inget ”fancy”.

• Gilla
Ulltand
  • Laddar…
Passa på att binda matpriset för det kommer snart skena iväg. Ökade priser på el, foder, drivmedel, gödsel, konstgödsel, frakter m.m.

• Haha
  • Gilla
Ulltand och 3 till
  • Laddar…
V vik_tor skrev:
Passa på att binda matpriset för det kommer snart skena iväg. Ökade priser på el, foder, drivmedel, gödsel, konstgödsel, frakter m.m.
Hahah
G Ganescha skrev:
Nä, det där är lite väl lågt. Snarare 6000:-. Vi ligger på 6-7, två vuxna 2 små barn. Handlar enbart på lågpris affärer (om det nu kan kallas så? Willys t ex)
N noone70 skrev:
(Pratar inte om mig själv men) Lever man redan på marginalen så går det förmodligen inte att göra så mycket mer åt utgifterna
Allt går om det krävs!

G Ganescha skrev:
Det där kändes lite rimligare. Det märks när man småhandlar dock.. ( är proffs på det)

• Gilla
Ulltand
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.