2 152 läst · 11 svar
2k läst
11 svar
Rymdskepp för hemester i Danderyd - teknisk beskrivning i mäklarannonsen
I en annan tråd diskuteras ett hus som var med i tv4-produktionen grand design.
Nu är huset till salu
Jag reagerade på en sak i mäklarannonsen.
Citat
"Huset har 10Gbit fiber in i en företagsrouter med tillhörande övervakningskamera, WiFi accesspunkter, och en managed-switch som ger flertalet 1Gbit uttag till alla rum i huset."
För det första: Varför nämns 10Gbit överhuvudtaget? Gissar att det är en öppen fiber, så var och en väljer väl själva vilken kapacitet de vill ha.
För det andra: Vem beställer 10Gbit för att sedan bara ha 1Gbit till uttagen?
Nu är huset till salu
Jag reagerade på en sak i mäklarannonsen.
Citat
"Huset har 10Gbit fiber in i en företagsrouter med tillhörande övervakningskamera, WiFi accesspunkter, och en managed-switch som ger flertalet 1Gbit uttag till alla rum i huset."
För det första: Varför nämns 10Gbit överhuvudtaget? Gissar att det är en öppen fiber, så var och en väljer väl själva vilken kapacitet de vill ha.
För det andra: Vem beställer 10Gbit för att sedan bara ha 1Gbit till uttagen?
Jag reagerar nog lika mycket på att denna "företagsrouter" tydligen är så stöldbegärlig att den kräver en egen övervakningskamera.nimhed skrev:
En mäklare kanske?nimhed skrev:
Sen det här med fastighet. Fastigheten är ritad av lantmäteriet, däremot kan "arkiteten" ha ritat byggnaden som står på fastigheten. Man kan tycka att mäklare borde veta skillnaden.Cruzze skrev:
Och nu är det till salu. https://www.hemnet.se/bostad/villa-...um=link&utm_campaign=tipsa&utm_content=iphone
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Haha ja jag svarade visst i fel tråd. Läste första artikeln om att huset byggdes men svarade tydligen i denna tråden lite oklart hur detta gick till.