Hej!
Har ett problem. Hålet under diskmaskinen där diskmaskinen skall stå är 64 cm. I instruktionerna står det att det ska vara 60 cm. Det blir liksom ett glapp mellan diskmaskin och intilliggande ”väggar”. Kan det vara bredare än 60cm eller måste jag göra det smalare eller har ni mer insatta några bra idéer?

• Diskmaskin som står i ett för stort utrymme med synligt glapp vid sidorna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
wildeside
Sätt dit en passbit på vänster sida så att hålet blir 60 cm

wildeside wildeside skrev:
Sätt dit en passbit på vänster sida så att hålet blir 60 cm
då det är en Bosch som vill skruvas åt sidorna så får det nog bli en regel istället.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
wildeside
D DFYD123 skrev:
då det är en Bosch som vill skruvas åt sidorna så får det nog bli en regel istället.
Valfritt att sätta en regel bakom med en passbit framför eller bara en regel, allt beror på hur man vill att köket ska se ut.;)

Tack för era svar! Vad är det för skillnad på en regel och en passbit? Ursäkta min okunskap!

wildeside
Lufsen_bygg Lufsen_bygg skrev:
Tack för era svar! Vad är det för skillnad på en regel och en passbit? Ursäkta min okunskap!
Inget att be ursäkt om, frågar man inte så lär man sig inte mycke.
En passbit är samma material/färg som köksskåpen en regel är för mej iaf obehandlat trä eller metall.

Okej:) så det räcker att det är en passbit/regel där man skall fästa diskmaskinen? Jag behöver inte montera in en helt ny vägg så att hela diskmaskinen ligger kloss ann?

wildeside
Okej:) så det räcker att det är en passbit/regel där man skall fästa diskmaskinen? Jag behöver inte montera in en helt ny vägg så att hela diskmaskinen ligger kloss ann?
Japp det räcker, finns ingen anledning att bygga en hel vägg.

Okej, tack för hjälpen

A
D DFYD123 skrev:
serie 2 skruvas väl i bänkskivan?

Ja den fästes i bänkskivan, men i installationsmanualen stod det att det skulle vara 60 cm mellan väggarna. Så nu satte jag dit en regel, kanske inte var nödvändigt men ser snyggare ut och känns stabilare.

• Diskmaskin installerad under en bänkskiva med en träregel för extra stöd och finish.
    Skapa konto
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
serie 2 skruvas väl i bänkskivan?
Alla kan skruvas i bänkskivan men på de finare behöver dessa fästen beställas separat.

A
D DFYD123 skrev:
Alla kan skruvas i bänkskivan men på de finare behöver dessa fästen beställas separat.
det jag menar är dessa polska maskiner kommer bara med fäste för bänkskiva

Ska locket på denna delen (A) skäras bort för att kunna montera slang nr 1?

Är det bara att skruva av locket på slang nr 2 och sedan skruva dit slang nr 3?

• Rörinstallation med markerat lock (A) som ska skäras för slangmontering, omgiven av andra rör och slangar.
    Skapa konto
  • Bild på två olika anslutningar märkta med nummer 1 och 3, frågeställning om montering av slangar.
    Skapa konto
  • Hand håller ett metallock nära VVS-rör med markerat område A och anslutningar för slangar.
    Skapa konto
A
Ska locket på denna delen (A) skäras bort för att kunna montera slang nr 1?

Är det bara att skruva av locket på slang nr 2 och sedan skruva dit slang nr 3?
Ja det är rätt

• Gilla
Lufsen_bygg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.