888 747 läst · 10 396 svar
889k läst
10,4k svar
Elräkning på 16000 kr för december
Nä det ska gudarna veta att där är vi överens, styret kan vi avsätta precis varenda en.Maskintok skrev:solidaritet är ett ord som många förknippar med kommunism..
Inte givmildhet inom samma land mellan samma medborgare som det avser..
sverige har blivit kallare och det är inte klimatet jag pratar om utan sättet vi är mot varandra...
Det är du du,, jag jag... inte vi.. För vi är inte enade under ett starkt och bra styre.
De senaste 8 åren har jag inte upplevt en enda politiker i regeringen vara kompetent nog för sina uppdrag. Det känns enbart som att dom driver en politik från sitt eget tycke och inte från folket. Känslor styr allt för mycket.O Ola Johansson3 skrev:
Medlem
· Stockholm
· 943 inlägg
2700 kwh i december. 240m2 sutteränghus från 64. Bergvärme. Laddar elbil också. Rörligt pris med telge. Men det är således månadsmedelvärdet. Hamnar strax under 8000 kr inklusive skatt och överföring osv. Har inte fått båda räkningarna.J jlinxx skrev:
hmm ca 8700 för ca 3100 kwh
140 kvm tvåvåning med luftpump och elpatron (fast pannan mår inte så bra så det är inte så ofta använd)
Har dock en liten oljeelement i ett förråd då det blev väldigt kallt där under en period och där har jag en hel del maskiner. Var inte så glad på räkningen men kunde ha varit värre.
Har bra isolering, bor i radhus så är ju två sidor som pekar "utåt"
Hade inte fast pris då jag helt enkelt glömde bort detta men tänker teckna det i sommar.
140 kvm tvåvåning med luftpump och elpatron (fast pannan mår inte så bra så det är inte så ofta använd)
Har dock en liten oljeelement i ett förråd då det blev väldigt kallt där under en period och där har jag en hel del maskiner. Var inte så glad på räkningen men kunde ha varit värre.
Har bra isolering, bor i radhus så är ju två sidor som pekar "utåt"
Hade inte fast pris då jag helt enkelt glömde bort detta men tänker teckna det i sommar.
Genom att bolagisera f.d. kommunala elverk undgår man att gå jämt ut och kan istället göra vinst som delas ut till ägaren. Det är oftast kommunen till 100%. Därmed extra slantar från medborgarna, men inte synligt på skattsedeln.EddieHansson skrev:
Listigt va - eller...
Fy f..n, stackars er. Men då har ni väl rörligt? Jag har haft bundet i många år. Såg till att ha rörligt fram till sommaren en gång för att kunna binda då det är som lägst. Så det är ett tips. Senaste åren har jag jämfört priser varje sommar då det billigaste varit på ett år. När jag hittat billigaste ringer jag den jag har och frågar om de vill ta samma om jag stannar kvar. Ibland går de med på detta och ibland inte. Om inte byter jag. Nu har jag ej fått räkningen för december än så jag vet inte om de höjer de avgifterna man har hos den som äger elnätet e.on i mitt fall.
Eriksgatan
Besserwisser
· Sverige
· 869 inlägg
Eriksgatan
Besserwisser
- Sverige
- 869 inlägg
Vem har i den här tråden predikat för att rörligt minsann alltid är bäst?T Thomas' skrev:
För sex månader sedan fanns inte den här tråden men vem som idag beter sig dumt är nu klart. Välj gärna rätt tråd att gnälla på dina medmänniskor i.
Har själv 1275 kWh för huset + 235 kWh elbilsladdning i dec, SE3, 140 kvm. Kostnad: 4400 kr inkl ALLT trots rörlig timdebitering. Ingen vedeldning eller bergvärme, 35 år gammalt kataloghus. Tre vuxna bor här och vi håller 21-22 grader. Tycker fortfarande att rörlig timdebitering är bättre än att binda.
Redigerat: