4 246 läst · 33 svar
4k läst
33 svar
Skillnad borrskruvdragare vs slagborrskruvdragare?
Ska du spräcka Sten behöver du som minst en rejäl borrhammare. Jag har en Bosch GBH 5-40 och den funkar bra. Men mindre än så skulle jag inte rekommendera. Du kommer tröttna på den tid det tar att borra hål.T Ejmelie skrev:
nackdelen här är att de minsta borr jag hittat är 10mm för SDS max fästet. Så det är möjligt att man behöver en mindre slagborr ändå ”för hemmet”.
Mskin du länkade initialt har inte en chans mot Sten eller hård riktig betong.
T
Tovin
Hobbysnickare
· Stockholm
· 1 243 inlägg
Tovin
Hobbysnickare
- Stockholm
- 1 243 inlägg
Problemet är väl att hitta något som funkar till bägge. Men sten/berg är mer prioriterat.
Kollade lite på denna:
Borde kunna funka att spräcka sten med om man inte gör det dagligen
https://www.toolab.se/makita-kombihammare-xgt-hr004gz01-40v-28-mm-utan-batteri
Kollade lite på denna:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Borde kunna funka att spräcka sten med om man inte gör det dagligen
https://www.toolab.se/makita-kombihammare-xgt-hr004gz01-40v-28-mm-utan-batteri
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 358 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 358 inlägg
Varför inte köpa en vanlig mindre och billigare borrhammare så du kan borra i betong med när du behöver det och hyr en rejäl hilti när du väl har ett större projekt i sten/berg?
Pengarna du sparar på den lösningen kan du ju om inte annat lägga på roligare verktyg om det är det som är grejen.
Pengarna du sparar på den lösningen kan du ju om inte annat lägga på roligare verktyg om det är det som är grejen.
Den där är lite klen för att borra stora hål med och onödigt tung för små. För sådär 5-8 mm hål grunda hål för plugg räcker det med en 1,5 J men för grövre hål i granit vill du ha så kraftigt som möjligt. Du verkar inte räddas att ha flera maskiner så detta är väl ett gyllene tillfälle.T Ejmelie skrev:
Liknande trådar
-
Skillnad kulör målat impregnerat vs icke impregnerat trä?
Färg, Måla & Tapetsera -
bosch gta 2500 compact vs gta 2600. Skillnad?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Skillnad bärighet 13mm vs 14mm parkett?
Golv -
Kalkputsfärg Weber vs Becker skillnad?
Färg, Måla & Tapetsera -
Avslutad: Vinn en kraftfull borrskruvdragare från Makita
Tävling