Skärmdump av energihanteringsapp som visar daglig energiproduktion och koldioxidbesparing.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kjork
  • Laddar…
Jag får prova att starta om grejerna och se om något händer imorgon.
 
K kjork skrev:
Jag får prova att starta om grejerna och se om något händer imorgon.
Hej, har en sån växelriktare och min installatör hade missat att slå på strömbrytaren under när dom satte upp allt, det är inte så enkelt? Det upptäcktes av mig efter en vecka när jag inte hade fått något alls det var i februari. Även dessa månader bör du ha fått har lite produktion, annars är nog något fel, kolla med installatören skulle jag göra.
 
  • Gilla
Thomas XXX och 1 till
  • Laddar…
H Husgubbe skrev:
Hej, har en sån växelriktare och min installatör hade missat att slå på strömbrytaren under när dom satte upp allt, det är inte så enkelt? Det upptäcktes av mig efter en vecka när jag inte hade fått något alls det var i februari. Även dessa månader bör du ha fått har lite produktion, annars är nog något fel, kolla med installatören skulle jag göra.
du menar den svarta brytaren under växelriktaren? Om du står mot den, pekar den mot dig eller mot höger/vänster
 
  • Wow
Mazdarune
  • Laddar…
K kjork skrev:
du menar den svarta brytaren under växelriktaren? Om du står mot den, pekar den mot dig eller mot höger/vänster
Den skall stå mot 1.

Närbild av en motorvärmare med synliga anslutningskontakter och varningsetiketter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
K kjork skrev:
du menar den svarta brytaren under växelriktaren? Om du står mot den, pekar den mot dig eller mot höger/vänster
Den pekar mot mig (när den inte funkade stod den mot Lock) Och man fick ta i för att slå på den, så att man var rädd att något skulle gå sönder.

Har du inget på bilden nedan?

Diagram över daglig energiproduktion för januari 2022 med ojämna staplar som indikerar varierande produktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
H Husgubbe skrev:
Den pekar mot mig (när den inte funkade stod den mot Lock) Och man fick ta i för att slå på den, så att man var rädd att något skulle gå sönder.

Har du inget på bilden nedan?

[bild]
Så står min strömbrytare

 
H Husgubbe skrev:
Den pekar mot mig (när den inte funkade stod den mot Lock) Och man fick ta i för att slå på den, så att man var rädd att något skulle gå sönder.

Har du inget på bilden nedan?

[bild]
 
  • Mobilskärmbild av solenergisystemets produktionsdata med texten "Inga data tillgängliga" för januari 2022.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
H Husgubbe skrev:
Så står min strömbrytare

[bild]
kan inte se din bild
 
  • Gilla
Martin 85
  • Laddar…
Närbild av en elektrisk inverter med etiketter och låsbar strömbrytare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pakino och 1 till
  • Laddar…
Skumt att du inte har någon data alls i historiken, är den verkligen rätt tillagd. skulle ringa dom och kolla upp.
 
  • Gilla
tusktina och 1 till
  • Laddar…
H Husgubbe skrev:
Skumt att du inte har någon data alls i historiken, är den verkligen rätt tillagd. skulle ringa dom och kolla upp.
kanske ser annorlunda ut på mobilen? Elräkningarna är också tomma på producerad el
 
Såhär står mina brytare. Jag har nu stängt av anläggningen med säkringar i elskåpet samt brytaren undertill. Startar upp den imorgon igen.
 
  • Display på en energimätare som visar AC Energy Yield med dags-, års- och totaldata samt tre otryckta knappar under.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Display på en styrpanel som visar spänningsloggar med dagens och årets maxvärden och totala insamling.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En norwesco strömbrytare i läge OFF på en vägg med kabelgenomföringar undertill.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Brytare i avstängt läge på en Fronius Symo inverter med teknisk etikett ovanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
klaskarlsson och 2 till
  • Laddar…
B
Känns som installatören inte driftsätt detta rätt. Kan vara något klantigt fel som att t.ex. förväxlat plus och minus på dc sidan.

Det har inte varit 2 månader utan sol, något är ju fel på din anläggning.
 
  • Gilla
Thomas XXX och 2 till
  • Laddar…
B BSOD skrev:
Känns som installatören inte driftsätt detta rätt. Kan vara något klantigt fel som att t.ex. förväxlat plus och minus på dc sidan.

Det har inte varit 2 månader utan sol, något är ju fel på din anläggning.
trots västligt läge på anläggningen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.