7 763 läst · 13 svar
8k läst
13 svar
Splitter ny LG tvätt och torkmaskin luktar lite bränt
Hej!
Är det normalt att tvätt- och torkmaskinen luktar lite bränt som ny?
Är det normalt att tvätt- och torkmaskinen luktar lite bränt som ny?
Jag har så att kläderna luktar bränt gummi när jag tumlat dom och luktar de under tiden med.
något man ska ta bort innan man drar igång? Öppnat och tömt allt jag kunde hitta och skruvat bort transportskruvarna enligt instruktion
något man ska ta bort innan man drar igång? Öppnat och tömt allt jag kunde hitta och skruvat bort transportskruvarna enligt instruktion
Vår maskin, en LG, luktar också bränt eller de sängkläder och handdukar vi tumlar luktar bränt. Den är helt ny och värst var det första gången. Lukten har blivit mindre, men inte försvunnit helt ännu. Hur har det gått för er andra, har lukten försvunnit helt tillslut?
Det är endast när vi torktumlar som det luktar ska jag tillägga. När vi tvättar luktar det ingenting, men allt vi torktumlar luktar och det luktar då också i hela tvättstugan.
Det är endast när vi torktumlar som det luktar ska jag tillägga. När vi tvättar luktar det ingenting, men allt vi torktumlar luktar och det luktar då också i hela tvättstugan.
Redigerat:
M Mlindahl skrev:
Vet inte hur gammal er maskin är, men vår är bara ca en månad gammal, så jag hoppas att det ska försvinna helt tillslut. Har aldrig varit med om detta förut med någon annan ”vanlig” torktumlare. Usch detta känns väldigt tråkigt. Skulle aldrig ha köpt en sån här kombinerad tvätt/tork maskin om jag visste att tvätten skulle lukta illa. Man undrar ju om det är såhär med alla kombinerade maskiner eller bara LG?
vår är nog ungefär 1 år nu (tror jag köpte den 2020 i dec typ.H Höstol skrev:Vet inte hur gammal er maskin är, men vår är bara ca en månad gammal, så jag hoppas att det ska försvinna helt tillslut. Har aldrig varit med om detta förut med någon annan ”vanlig” torktumlare. Usch detta känns väldigt tråkigt. Skulle aldrig ha köpt en sån här kombinerad tvätt/tork maskin om jag visste att tvätten skulle lukta illa. Man undrar ju om det är såhär med alla kombinerade maskiner eller bara LG?
det är inte så farligt med lukten längre. Men jag känner den. Men tänker jag efter lite så hade tumlaren i lägenheten en likande doft som våran har nu.
Jag har inte orkat tagit tag och ringt LG för att fråga om det är så här eller inte. Och hur länge. Då de började släppa mer och mer
det finns inga andra kombinerade maskiner som luktar vid torktumlingH Höstol skrev:Vet inte hur gammal er maskin är, men vår är bara ca en månad gammal, så jag hoppas att det ska försvinna helt tillslut. Har aldrig varit med om detta förut med någon annan ”vanlig” torktumlare. Usch detta känns väldigt tråkigt. Skulle aldrig ha köpt en sån här kombinerad tvätt/tork maskin om jag visste att tvätten skulle lukta illa. Man undrar ju om det är såhär med alla kombinerade maskiner eller bara LG?
jag har känt otrevliga dofter från såväl samsung som LG som jag inte har funnit i andra maskinerH Höstol skrev:
inte ens kombimaskiner som efter fem år för första gången använder torktumlaren
Vill uppdatera med lite info nu när det gått ett tag. Nu efter att vi använt torktumlaren i flera månader så är lukten borta skulle jag säga. Så om det är någon annan där ute som känner sig orolig över sitt köp som jag gjorde så kan ni kanske känna er lättade i att lukten kommer att försvinna.
Kan också säga att jag ringde till LGs support tidigare och de sa att det är gummibälgen (kanske felstavat?) som luktar den första tiden och att det är så det är eftersom det blir så varmt, men att den slutar lukta sedan.
Kan också säga att jag ringde till LGs support tidigare och de sa att det är gummibälgen (kanske felstavat?) som luktar den första tiden och att det är så det är eftersom det blir så varmt, men att den slutar lukta sedan.
Ja det verkar som om koreanerna här något speciellt i sina gummiblandningar som luktar mycket och länge, det kanske går att röka...H Höstol skrev:Vill uppdatera med lite info nu när det gått ett tag. Nu efter att vi använt torktumlaren i flera månader så är lukten borta skulle jag säga. Så om det är någon annan där ute som känner sig orolig över sitt köp som jag gjorde så kan ni kanske känna er lättade i att lukten kommer att försvinna.
Samma här, har en LG kombimaskin sedan ett par år tillbaka, tog nog minst ett år innan doften av gummi började försvinna.