Hej!

Är det normalt att tvätt- och torkmaskinen luktar lite bränt som ny?

Hur luktar det? Luktar det gummi så är förmodligen något som kommer avta efter några tvättar. Luktar det bränd elektronik så skulle jag kontakta LG.

A
Såväl LG som Samsung luktar egendomligt som nya synnerhet inne i trumman. Kan avta med tiden.

Jag har så att kläderna luktar bränt gummi när jag tumlat dom och luktar de under tiden med.

något man ska ta bort innan man drar igång? Öppnat och tömt allt jag kunde hitta och skruvat bort transportskruvarna enligt instruktion

H
Vår maskin, en LG, luktar också bränt eller de sängkläder och handdukar vi tumlar luktar bränt. Den är helt ny och värst var det första gången. Lukten har blivit mindre, men inte försvunnit helt ännu. Hur har det gått för er andra, har lukten försvunnit helt tillslut?

Det är endast när vi torktumlar som det luktar ska jag tillägga. När vi tvättar luktar det ingenting, men allt vi torktumlar luktar och det luktar då också i hela tvättstugan.

Redigerat:
Har samma som dig, de luktar mindre än första gången men känner fortfarande lukten i kläder och tvättstuga

H
M Mlindahl skrev:
Har samma som dig, de luktar mindre än första gången men känner fortfarande lukten i kläder och tvättstuga

Vet inte hur gammal er maskin är, men vår är bara ca en månad gammal, så jag hoppas att det ska försvinna helt tillslut. Har aldrig varit med om detta förut med någon annan ”vanlig” torktumlare. Usch detta känns väldigt tråkigt. Skulle aldrig ha köpt en sån här kombinerad tvätt/tork maskin om jag visste att tvätten skulle lukta illa. Man undrar ju om det är såhär med alla kombinerade maskiner eller bara LG?

H Höstol skrev:
Vet inte hur gammal er maskin är, men vår är bara ca en månad gammal, så jag hoppas att det ska försvinna helt tillslut. Har aldrig varit med om detta förut med någon annan ”vanlig” torktumlare. Usch detta känns väldigt tråkigt. Skulle aldrig ha köpt en sån här kombinerad tvätt/tork maskin om jag visste att tvätten skulle lukta illa. Man undrar ju om det är såhär med alla kombinerade maskiner eller bara LG?
vår är nog ungefär 1 år nu (tror jag köpte den 2020 i dec typ.

det är inte så farligt med lukten längre. Men jag känner den. Men tänker jag efter lite så hade tumlaren i lägenheten en likande doft som våran har nu.

Jag har inte orkat tagit tag och ringt LG för att fråga om det är så här eller inte. Och hur länge. Då de började släppa mer och mer

A
H Höstol skrev:
det finns inga andra kombinerade maskiner som luktar vid torktumling

H
electroluxaren skrev:
det finns inga andra kombinerade maskiner som luktar vid torktumling
Är det så? Då känns det som att vi kanske borde reklamera den här maskinen och byta till annat märke. Jag är ganska känslig för dofter och tycker att det känns väldigt trist om lukten aldrig försvinner. :(

A
H Höstol skrev:
Är det så? Då känns det som att vi kanske borde reklamera den här maskinen och byta till annat märke. Jag är ganska känslig för dofter och tycker att det känns väldigt trist om lukten aldrig försvinner. :(
jag har känt otrevliga dofter från såväl samsung som LG som jag inte har funnit i andra maskiner

inte ens kombimaskiner som efter fem år för första gången använder torktumlaren

H
Vill uppdatera med lite info nu när det gått ett tag. Nu efter att vi använt torktumlaren i flera månader så är lukten borta skulle jag säga. Så om det är någon annan där ute som känner sig orolig över sitt köp som jag gjorde så kan ni kanske känna er lättade i att lukten kommer att försvinna.

Kan också säga att jag ringde till LGs support tidigare och de sa att det är gummibälgen (kanske felstavat?) som luktar den första tiden och att det är så det är eftersom det blir så varmt, men att den slutar lukta sedan.

• Gilla
Louise Sörensen
  • Laddar…
A
H Höstol skrev:
Vill uppdatera med lite info nu när det gått ett tag. Nu efter att vi använt torktumlaren i flera månader så är lukten borta skulle jag säga. Så om det är någon annan där ute som känner sig orolig över sitt köp som jag gjorde så kan ni kanske känna er lättade i att lukten kommer att försvinna.

Kan också säga att jag ringde till LGs support tidigare och de sa att det är gummibälgen (kanske felstavat?) som luktar den första tiden och att det är så det är eftersom det blir så varmt, men att den slutar lukta sedan.
Ja det verkar som om koreanerna här något speciellt i sina gummiblandningar som luktar mycket och länge, det kanske går att röka...

• Gilla
Höstol
  • Laddar…
Samma här, har en LG kombimaskin sedan ett par år tillbaka, tog nog minst ett år innan doften av gummi började försvinna.

• Gilla
Höstol
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.