Varför har ni inte vaccinerat er?

• Antal röster
    807
T Texan skrev:
Jag förstår att det är svårt att inse att man kan ha gjort fel oavsett om man valt att vaccinera sig eller inte.
Fel slutsats, oavsett valet så är alla övertygade om att de gjort det rätta.

T Texan skrev:
Det som nu håller på att hända runtom i världen med vaccinering av barn och unga är för mig horribelt. Vi kan väl ändå inte tänka på barnens bästa om vi sprutar in en substans i deras kroppar utan att veta hur denna injektion påverkar på lång sikt.
Vaccinering av barn har en lång - och positiv historia i våra västerländska samhällen. Det har skyddat barnen från allvarliga sjukdomar och det har aldrig varit i närheten av "horribelt" Barnen har alltid ansetts som de mest skyddsvärda åtminstone i våra västerländska samhällen som också varit de som haft både råd och kunskap för att skydda dem. Andra delar av världen har fått klara sig ändå med hög barnadödlighet som i förlängningen resulterat i stora barnaskaror. Någon kanske överlever för att försörja föräldrarna på ålderns höst.

T Texan skrev:
Det är långt ifrån nytta/risk med denna katastrofala strategi. Det är bara att inse! Behövs inte en massa statistik/data för att fatta det!
Våra samhällen värnar ff om barnen, det är nästan en ödesfråga för våra samhällen, att värna och skydda våra barn. Inget som några youtube videor kan ändra på, det sitter djupt.

Problemet är inte vaccinationerna utan polariseringen och lögnerna som sprids. Någonstans har dessa lögner en upphovsman med andra ambitioner än du och jag. De aningslösa fotsoldater som sprider misstroendet vidare utan att själv inse vad man medverkar till borde stanna upp och reflektera och förhoppningsvis komma till en annan slutsats.

• Gilla
  • Wow
hempularen och 7 till
  • Laddar…
Heij83 Heij83 skrev:
Vad är det för jäkla länk du lägger ut? Det kommer upp virusvarningar och massa nya rutor när man klickar på den.
Hehe, har du inte vaccinerat datorn/telefonen? Skojar bara, jag hade inga problem mer än det vanliga med pop-ups med reklam m.m.

J
T Texan skrev:
Det pågår många rättegångar runtom i världen för att ställa ansvariga till svars för ett antal påstådda lagöverträdelser i samband med pågående pandemi. Den senaste upptäckten av icke godkända substanser i Pfizer-Biontech vaccinet tas upp av Beate Bahner i Tyskland.
Hur kommer det sig att alla tokskallar började skriva i tråden igen samtidigt? Blev ni avstängda i grupp tidigare eller vad? Värre än whack-a-mole det här

• Gilla
  • Haha
kashieda och 7 till
  • Laddar…
Heij83
T Texan skrev:
Hehe, har du inte vaccinerat datorn/telefonen? Skojar bara, jag hade inga problem mer än det vanliga med pop-ups med reklam m.m.
;):p Nej faktiskt inte.

men du kanske borde ta bort länken, bara ett tips. Jag kom inte vidare utan att stänga ner appen helt.

• Gilla
Texan
  • Laddar…
Heij83 Heij83 skrev:
;):p Nej faktiskt inte.

men du kanske borde ta bort länken, bara ett tips. Jag kom inte vidare utan att stänga ner appen helt.
Den ska vara borta nu, fick ett meddelande från moderatorn att den är borttagen. Ursäkta besväret. Ska se om det finns en annan länk som inte skräms!

• Gilla
Heij83
  • Laddar…
Heij83 Heij83 skrev:
Vad är det för jäkla länk du lägger ut? Det kommer upp virusvarningar och massa nya rutor när man klickar på den.
Ja, det gör det när det är skumrasksidor, de får typ inga andra att göra reklam på sina sidor.

• Gilla
skogaliten och 4 till
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Ja, det gör det när det är skumrasksidor, de får typ inga andra att göra reklam på sina sidor.
Tyvärr är det inte så enkelt @Demmpa, våra big-tech bolag tillåter inte att narrativet kritiseras och därför ligger dessa "otillåtna" videos på dessa som du kallade skumrasksidor tillsammans men allt annat som även finns hos big-tech bolagen.

J Jocke Best skrev:
Hur kommer det sig att alla tokskallar började skriva i tråden igen samtidigt? Blev ni avstängda i grupp tidigare eller vad? Värre än whack-a-mole det här
Du svarar mig men tilltalar "tokskallar"!?

BirgitS
T Texan skrev:
Tyvärr är det inte så enkelt @Demmpa, våra big-tech bolag tillåter inte att narrativet kritiseras och därför ligger dessa "otillåtna" videos på dessa som du kallade skumrasksidor tillsammans men allt annat som även finns hos big-tech bolagen.
De företagen har inga problem med väl underbyggd kritik men att hitta på att vaccinerna inte skulle vara godkända för människor är ju bara löjligt, dessutom av en helt påhittad anledning och trumpeta ut att det skulle vara en nyhet när beståndsdelarna är välkända sen innan vaccinerna godkändes.

• Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
A Abies koreana skrev:
Fel slutsats, oavsett valet så är alla övertygade om att de gjort det rätta.
Alla? Hur vet du det?

A Abies koreana skrev:
Våra samhällen värnar ff om barnen, det är nästan en ödesfråga för våra samhällen, att värna och skydda våra barn. Inget som några youtube videor kan ändra på, det sitter djupt.
Men inser du inte att risk/nytta för barnen inte håller? risk=okänd/nytta=låg

A Abies koreana skrev:
Problemet är inte vaccinationerna utan polariseringen och lögnerna som sprids. Någonstans har dessa lögner en upphovsman med andra ambitioner än du och jag. De aningslösa fotsoldater som sprider misstroendet vidare utan att själv inse vad man medverkar till borde stanna upp och reflektera och förhoppningsvis komma till en annan slutsats.
Och vad är du i det här, en fotsoldat också skulle jag gissa?

BirgitS
T Texan skrev:
Men inser du inte att risk/nytta för barnen inte håller? risk=okänd/nytta=låg
Nej, risken med vaccin är välkänd dels från kliniska tester och dels från alla länder där barn har vaccinerats. För 12-17 år är det tydligt att risken med att få covid är större än risken med att vaccinera.

• Gilla
Tullen127 och 3 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, risken med vaccin är välkänd dels från kliniska tester och dels från alla länder där barn har vaccinerats. För 12-17 år är det tydligt att risken med att få covid är större än risken med att vaccinera.
Du är för go! Hur kan man veta riskerna efter ett år? Det är inte tillräckligt för mig iallafall. Jag vill veta att man rett ut förändringar och alla rapporter om biverkningar innan jag kan känna mig trygg med att mina barn får en injektion.

T Texan skrev:
Vilka tror du tjänar mest på all den här skumraskreklmen?

Jo det är kriminella personer/organisationer som kan utöka sin kriminalitet, tex ”al qaida”, prostitution, människosmugglare, pengatvätt, ”internationella mc-gäng”, it-brottslighet, knark, etc.

Vilka skadar dessa skumrasksidor mest?
Jo, vanliga hederliga personer.

• Gilla
  • Haha
pmd och 3 till
  • Laddar…
T Texan skrev:
Du är för go! Hur kan man veta riskerna efter ett år? Det är inte tillräckligt för mig iallafall. Jag vill veta att man rett ut förändringar och alla rapporter om biverkningar innan jag kan känna mig trygg med att mina barn får en injektion.
Ja visst, och man räknar dessutom med 3 sprutor, vad händer om 5-10 år? 3 sprutor på kort tid, när man har givit dem 5-6 sprutor… hur kommer kroppen deras må då?

• Gilla
Texan
  • Laddar…
BirgitS
T Texan skrev:
Det är så det fungerar med alla vaccin. Vad får dig att tro att man har kollat om barn får vaccinbiverkningar flera år efter att de har fått sina barnvaccin?
Det finns ingen biologisk förklaring till hur vaccinerna skulle kunna påverka kroppen långt efter att de har lämnat kroppen.

Varför är det viktigare att man har rett ut vad vaccinet kan göra än att man har rett ut vad covid kan åstadkomma hos barn?
När det gäller covid vet vi att barn har dött, barn har vårdats på sjukhus inkl. IVA och barn har fått postcovid. Inga barn har dött av vaccinet. Hur många har vårdats på sjukhus pga. vaccinet?

• Gilla
Tullen127 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.