2 204 läst · 3 svar
2k läst
3 svar
Marksten, vad lägga mellan?
Jag har mycket mossa mellan marksten och upptäckte att man får bort väldigt mycket med högtryckstvätten.
Dock så försvinner ju mycket annat mellan plattorna då, men jag antar att det bara är att fylla igen så är allt återställt.
Dock så är jag osäker på vad som är best practice att lägga mellan markstenen. Som vanligt så tycker många olika när man frågar, men är det något som VET till 100% vad som är det rätta?
Kan väl berätta att dom som lade vår sten, dom hade inte fogsand mellan utan grus/makadam/singel i lite storlek. Kan ha varit 2-4, är detta rätta sättet?
Dock så försvinner ju mycket annat mellan plattorna då, men jag antar att det bara är att fylla igen så är allt återställt.
Dock så är jag osäker på vad som är best practice att lägga mellan markstenen. Som vanligt så tycker många olika när man frågar, men är det något som VET till 100% vad som är det rätta?
Kan väl berätta att dom som lade vår sten, dom hade inte fogsand mellan utan grus/makadam/singel i lite storlek. Kan ha varit 2-4, är detta rätta sättet?
Renoveringsnovis
· Stockholm
· 5 inlägg
Det finns på optimera fogsand med ogräsmedel iK kotten33 skrev:Jag har mycket mossa mellan marksten och upptäckte att man får bort väldigt mycket med högtryckstvätten.
Liknande trådar
-
Hur lägga råspont mellan två balkar när ventilationsrör är i vägen?
Golv -
2000 kr/kvm - rimligt pris för att lägga marksten?
Trädgård allmänt -
Lägga heltäckningsmatta på golv mellan två våningar
Golv -
Var bör jag lägga kantsten mellan grund och gräs?
Trädgård allmänt -
Altan i nivå med gräsmattan, stenlägga mellan - Lägga marksten på en bräda! ?
Altan & Uteplats