Hej!
Jag har kört visonic go appen med tycos gratisserver snart ett år nu, men nu har appen uppdaterat till 2.18 och då går det inte längre att komma in, den säger att min kod är fel eller redan används. Någon som använder visonic go som har någon lösning? Jag har tömt cachen i telefonen och startat om appen från början, men no joy.... :thinking:
 
N Nalleboda skrev:
Hej!
Jag har kört visonic go appen med tycos gratisserver snart ett år nu, men nu har appen uppdaterat till 2.18 och då går det inte längre att komma in, den säger att min kod är fel eller redan används. Någon som använder visonic go som har någon lösning? Jag har tömt cachen i telefonen och startat om appen från början, men no joy.... :thinking:
Hej!
Jag har samma problem. Löste det sig? Med vänlig hälsning, Olof
 
O Olof77 skrev:
Hej!
Jag har samma problem. Löste det sig? Med vänlig hälsning, Olof
Hej. Ja det började fungera igen efter några dagar, minns inte om jag gjorde något speciellt för att få det att fungera igen, men tror inte det... :thinking:
 
N Nalleboda skrev:
Hej. Ja det började fungera igen efter några dagar, minns inte om jag gjorde något speciellt för att få det att fungera igen, men tror inte det... :thinking:
N Nalleboda skrev:
Hej. Ja det började fungera igen efter några dagar, minns inte om jag gjorde något speciellt för att få det att fungera igen, men tror inte det... :thinking:
Ok. Tack för svar!. Jag har inte haft igång mitt system på länge och har problem med att komma in på appen. Vilken server använder du?
Gott nytt år!
Med vänlig hälsning, Olof
 
O Olof77 skrev:
Ok. Tack för svar!. Jag har inte haft igång mitt system på länge och har problem med att komma in på appen. Vilken server använder du?
Gott nytt år!
Med vänlig hälsning, Olof

Jag kör med den som står i app texten:
visonic.tycomonitor.com
/Mattias
 
N Nalleboda skrev:
Jag kör med den som står i app texten:
visonic.tycomonitor.com
/Mattias
Prima. Tack. Med vänlig hälsning,
 
Lyfter tråden då jag efter en ofrivillig uppdatering av appen till v2.22.2+768-go blev utkastad och tvungen att lägga till centralen igen.
Inga problem att lägga till både min och farsans central på min telefon men när vi ska lägga till bådas på hans telefon tar det stopp. Först efter att jag tagit bort hans central i min telefon kunde vi lägga till den i hans.
Känns ju vansinnigt att bara ha tillgång till larmet på en enhet per central? Så har det ju inte varit tidigare och nu undrar jag helt enkelt om någon annan har samma problem eller kanske har haft det och har hittat någon lösning?

Kan tilläggas att vi inte har det kopplat till någon central och har därför ganska stor nytta av att ha varandras larm-app tillgänglig.
 
K Kullgren skrev:
Lyfter tråden då jag efter en ofrivillig uppdatering av appen till v2.22.2+768-go blev utkastad och tvungen att lägga till centralen igen.
Inga problem att lägga till både min och farsans central på min telefon men när vi ska lägga till bådas på hans telefon tar det stopp. Först efter att jag tagit bort hans central i min telefon kunde vi lägga till den i hans.
Känns ju vansinnigt att bara ha tillgång till larmet på en enhet per central? Så har det ju inte varit tidigare och nu undrar jag helt enkelt om någon annan har samma problem eller kanske har haft det och har hittat någon lösning?

Kan tilläggas att vi inte har det kopplat till någon central och har därför ganska stor nytta av att ha varandras larm-app tillgänglig.
hej!
Jag har fortsatta problem med min app. Så tråkigt!
Löste det sig för dig?
Med vänlig hälsning, Olof
 
O Olof77 skrev:
hej!
Jag har fortsatta problem med min app. Så tråkigt!
Löste det sig för dig?
Med vänlig hälsning, Olof
Jag har faktiskt inte testat på ett tag nu men jag skulle tro grundproblemet ligger kvar.
 
  • Gilla
Olof77
  • Laddar…
K Kullgren skrev:
Lyfter tråden då jag efter en ofrivillig uppdatering av appen till v2.22.2+768-go blev utkastad och tvungen att lägga till centralen igen.
Inga problem att lägga till både min och farsans central på min telefon men när vi ska lägga till bådas på hans telefon tar det stopp. Först efter att jag tagit bort hans central i min telefon kunde vi lägga till den i hans.
Känns ju vansinnigt att bara ha tillgång till larmet på en enhet per central? Så har det ju inte varit tidigare och nu undrar jag helt enkelt om någon annan har samma problem eller kanske har haft det och har hittat någon lösning?

Kan tilläggas att vi inte har det kopplat till någon central och har därför ganska stor nytta av att ha varandras larm-app tillgänglig.
Jag har delat ut tillgång till larmet i VisonicGo till flera personer på flera telefoner såhär:

Person 1 (jag) med telefon 1
1. Installerade appen
2. Skapade konto genom att ange min epostadress och ett eget lösenord
3. Loggade in i appen med epostadress och lösenord
4. Lade till panelen till kontot med panelID och koden för User1 (inte masterkoden)
5a. Klickade på de tre horisontella strecken i övre vänstra hörnet
5b. klickade på "Användare"
5c. klickade på plustecknet "+" i nedre högra hörnet
5d. angav en pin för User2 + klickade på "spara"
5e. fyllde i epostadressen för person 2 (min fru) + klickade på "spara"

Person 2 (min fru) med telefon 2
6. Fick ett meddelande att hon beviljats åtkomst till panelen plus en åtkomstkod för registrering
7. Installerade appen och startade den
8. Klickade på "Har du redan en e-post kod?" och följde anvisningarna för att skapa ett konto
9. Klickade på panelid och angav pin för User2

Det funkar även att lägga till epost-adresser till dem som redan har ett VisonicGo-konto
Observera att det bara är User1 som kan lägga till och ta bort åtkomsten till panelen.
 
Redigerat:
B b218492 skrev:
Jag har delat ut tillgång till larmet i VisonicGo till flera personer på flera telefoner såhär:

Person 1 (jag) med telefon 1
1. Installerade appen
2. Skapade konto genom att ange min epostadress och ett eget lösenord
3. Loggade in i appen med epostadress och lösenord
4. Lade till panelen till kontot med panelID och koden för User1 (inte masterkoden)
5a. Klickade på de tre horisontella strecken i övre vänstra hörnet
5b. klickade på "Användare"
5c. klickade på plustecknet "+" i nedre högra hörnet
5d. angav en pin för User2 + klickade på "spara"
5e. fyllde i epostadressen för person 2 (min fru) + klickade på "spara"

Person 2 (min fru) med telefon 2
6. Fick ett meddelande att hon beviljats åtkomst till panelen plus en åtkomstkod för registrering
7. Installerade appen och startade den
8. Klickade på "Har du redan en e-post kod?" och följde anvisningarna för att skapa ett konto
9. Klickade på panelid och angav pin för User2

Det funkar även att lägga till epost-adresser till dem som redan har ett VisonicGo-konto
Observera att det bara är User1 som kan lägga till och ta bort åtkomsten till panelen.
Hej!
Ok, skönt att det löst sig!
Jag står fortfarande och stampar tyvärr.

Vilken kod är det du använder? "User 1"?
Jag har tre typer av koder: "masterinstallatör", "installatör" och "vaktkod". Jag kan inte ha flera koder av någon av dessa...

Mvh Olof
Vilken av masterinstallatör
 
O Olof77 skrev:
Hej!
Ok, skönt att det löst sig!
Jag står fortfarande och stampar tyvärr.

Vilken kod är det du använder? "User 1"?
Jag har tre typer av koder: "masterinstallatör", "installatör" och "vaktkod". Jag kan inte ha flera koder av någon av dessa...

Mvh Olof
Blev visst lite "svängelska" i mitt tidigare inlägg, ska försöka igen :)
Först, det är inte någon av koderna för "masterinstallatör", "installatör" eller "vaktkod" utan den kod som är knuten till "anv. 01" eller som jag skrev tidigare "User 1". Om du bara har en kod för att larma av/på så är det troligen den men du kan titta efter såhär:

1. Logga in i "INST. LÄGE"
2. Gå till "08.ANV INSTÄLLN" och tryck på "OK"
3. Nu visas "ANGE ANV KODER", tryck på "OK"
4. Nu visas "anv. 01 kod", tryck på "OK"
5. Nu visas "anv. 01: xxxx" där "xxxx" är användarkoden för den första användaren, standard är "1111"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.