R
Maskintok skrev:
Nja där har du igen helt fel.
Men det är inte det som du vill ha fram.
Du tror dig veta..
Jag tror ingenting.
Jag bryr mig inte så mycket om klimatförändringarna... om man nu ska kalla dem för det...

känner du dig så orolig för dessa förändringar?. eftersom du kallar dem för kris..
De är då ingen kris för min eller min familjs del... Där finns andra hot..
hot som kommer drabba många många fler inom bara några månader om politikerna får fortsätta med sitt...

där skulle krisen ligga, inte att oroa sig för klimatet... Det är inget att oroa sig över... Det är i konstant förändring... Och inte ens forskarna vet egentligen varför... De har teser... Men inte mer..
Som sagt, på ditt säregna sätt :rolleyes:
 
P
R RoAd skrev:
Klockrent inlägg. Den som tyckte att vi ändå ska dö verkar inte förstå att hans fem barn sitter i samma rum. :cry:
Alla har inte barn.
 
R
P pmd skrev:
Alla har inte barn.
Nej men den som tyckte att alla ändå ska dö så vi kan lika gärna grilla på har fem.
 
  • Haha
pmd
  • Laddar…
P
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Nej. Det visar hur underprissatt bensin/diesel är.
Knappast. Om fler vill köpa diesel så ökar priset (tills produktionen har hunnit ifatt). En vara är inte underprissatt så länge det finns balans mellan utbud och efterfrågan.
 
P
Maskintok skrev:
vart har jag skrivit att vi ändä skall dö så därför spelar det ingen roll hur eller om vi gör något åt klimatet?
Vem har påstått att du har skrivit något sånt?
 
P
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag skulle snarare säga att energi varit alldeles för billigt, alldeles för länge...
Har du utnyttjat detta faktum genom att göra terminsaffärer i diverse energipapper?
 
P
F frasen_36 skrev:
Kommer inte ihåg hur många tusen det var. Första omgången som nämndes i nyheterna var för ett par dar sen. Nästa omgång var i går.
Bra att Tesla tar ansvar för buggar.
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
P
R RoAd skrev:
Nej men den som tyckte att alla ändå ska dö så vi kan lika gärna grilla på har fem.
Ok, där har vi en fatalist av guds nåde. :D
 
R
P pmd skrev:
Vem har påstått att du har skrivit något sånt?
Jag, men jag orkar inte klippa ihop ett citatflöde nu när jag är på väg att lägga mig så du får leta lite i tråden. Sökord är grill, inomhus , och "korv är gott" om jag minns rätt
 
R
P pmd skrev:
Ok, där har vi en fatalist av guds nåde. :D
Nej jag tror (tyvärr) att det är okunskap och/eller förnekelse som ligger bakom inställningen.
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
F frasen_36 skrev:
Kommer inte ihåg hur många tusen det var. Första omgången som nämndes i nyheterna var för ett par dar sen. Nästa omgång var i går.
Det gäller låset till huven på berörda model S som behöver kontrolleras samt kabeln till bakre kameran på berörda model 3 som behöver kontrolleras. Återkallelsen är frivillig.

Inget spektakulärt med andra ord.
 
A
P pmd skrev:
Vem har påstått att du har skrivit något sånt?
En provocerande person som inte förstod sammanhanget i texten.
 
A
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag skulle snarare säga att energi varit alldeles för billigt, alldeles för länge...
Nä den är dyr pga politiska beslut.
Annars hade jag hållit med.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
A
P pmd skrev:
Ok, där har vi en fatalist av guds nåde. :D
Ska du börja kalla folk för saker, så kolla upp först vad det handlar om.
Annars är du som RoAd...
 
Rent konkret finns det en del att göra för att minska påverkan.

Förbjud flygresor i semestersyfte

Lika fjällturismen, finns ingen anledning till att folk ska resa ex. Stockholm-Åre för att åka skidor...
Ingen snö där du bor? Då får du väl flytta

Om man sen slutar att näthandla och istället tar bussen till Ahlsell så sparar vi mycket förpackning och även mindre transporter
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.