5 182 läst · 55 svar
5k läst
55 svar
vad gäller med snövall, när trafikverket plogat bussficka..
Om du skulle skuffa bort snön från bussfickan innan dom plogar vägen fast Trafikverket inte vill anlita dig. Skulle det vara mindre jobb än att ta bort vallen efter plogbilen ? Gissar att du skulle få en plogvall ändå. Kanske mindre än nu.
Förr hade vi en riktigt bra snöröjare här som tog hänsyn till folks utfarter. Men han gick i pension och dessutom så tar huvudentreprenören nya anbud av underentreprenörer varje år så det byts ofta snöröjare och nuförtiden bryr dom sig inte om folks infarter. Men dom flesta som röjer infarter och småvägar brukar inte bara lämna snön på landsvägen heller utan man lämnar den röjd och fin.
Förr hade vi en riktigt bra snöröjare här som tog hänsyn till folks utfarter. Men han gick i pension och dessutom så tar huvudentreprenören nya anbud av underentreprenörer varje år så det byts ofta snöröjare och nuförtiden bryr dom sig inte om folks infarter. Men dom flesta som röjer infarter och småvägar brukar inte bara lämna snön på landsvägen heller utan man lämnar den röjd och fin.
Du kan ju råka ramla över dessa saker på en skrot någonstans... Så gjorde jag..S sonabr4000 skrev:
fann ett kpl ventil paket efter en ösa 250 skotare med spakar..
ligger i en bod här..
gratis
Sätt upp en redig brevlåda med fundament så kan plogen inte ploga in snö.Maskintok skrev:som rubriken lyder så lägger trafikverkets entreprenör all snö som funnits på fickan i min nedfart till fastigheten..
Nu ikväll var vallen 75cm hög och ganska kompakt..
Jag har traktor med lastare och även schaktblad så jag reder upp detta ganska fort..
Men är det egentligen korrekt sätt att göra?
eller ska de ploga bussfickan utan att störa andra fastigheters nyttjande..?
Man plogar bra mycket med fyrhjuling annarsS sonabr4000 skrev:
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 357 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 357 inlägg
Här har vi ett problem med vallar varje år, lyckas ibland få tag på snöröjarn och sen funkar det hela säsongen, där jag bodde förut så vinklade traktorchaffisen bladet vid varje infart så det knappt behövdes ett enda spadtag, däremot när det kom mycket snö så dundrade snösvängen förbi med plogförsedd lastbil och lämnade plogvall
Liknande trådar
-
När/gallerdörr mot katter
Fönster & Dörrar -
brandregler när det gäller garage mot garage
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Flytande golv, trägolv eller parkettgolv - när det gäller värme
Golv -
Hur avlägsnar man galler mellan mikro och ugn utan att bryta den?
Vitvaror -
Vad är det som gäller när man bygger takterrass?
Tak & Vind