Hej!
Nattetid hör jag att något kryper, skramlar i huset. Kommer oftast ifrån köket/taket.. Aldrig sett något. Men vad fasiken kan det vara? Något som bara rör sig på kvällen? Råtta? Mus? Fladdermus? Och var är den gömd? Var ska man leta för att få slut på detta? Kan man ringa någon typ anticimex?

@
N Nino92 skrev:
Hej!
Nattetid hör jag att något kryper, skramlar i huset. Kommer oftast ifrån köket/taket.. Aldrig sett något. Men vad fasiken kan det vara? Något som bara rör sig på kvällen? Råtta? Mus? Fladdermus? Och var är den gömd? Var ska man leta för att få slut på detta? Kan man ringa någon typ anticimex?
99%.....möss... Sätt ut fällor å prata med försäkringsbolaget så står de för kostnaden från Anticimex

@ @ndreas skrev:
99%.....möss... Sätt ut fällor å prata med försäkringsbolaget så stor de för kostnaden från Anticimex
Men borde de inte röra sig oftare än bara på kvällen? Och var ska jag sätta ut fällor när de inte är inne i huset? Låter konstigt men kan de lixom vara fast bakom någon vägg eller tak eller liknande? För som sagt de äe inte i huset.

@
@ @ndreas skrev:
99%.....möss...
N Nino92 skrev:
Men borde de inte röra sig oftare än bara på kvällen? Och var ska jag sätta ut fällor när de inte är inne i huset? Låter konstigt men kan de lixom vara fast bakom någon vägg eller tak eller liknande? För som sagt de äe inte i huset.
I väggar, mellan golv eller kallvind. De kan ta sig in nästan överallt...

Sätt fällor ute vid fasaden och på vinden.

Nej, de är nog inte fast, då hade de ju självdött efter några dagar. De har säkert en annan ingång till ”sin” del av huset. Kolla efter springor vid grundmuren, under fasadbrädorna, vid hörn och liknande. Rensa bort buskar längs husväggen och täta alla håligheter du hittar. En mus tar sig väl in i ett hål stort som en penna, så du får vara noggrann!

F fredrik.johansson skrev:
Nej, de är nog inte fast, då hade de ju självdött efter några dagar. De har säkert en annan ingång till ”sin” del av huset. Kolla efter springor vid grundmuren, under fasadbrädorna, vid hörn och liknande. Rensa bort buskar längs husväggen och täta alla håligheter du hittar. En mus tar sig väl in i ett hål stort som en penna, så du får vara noggrann!
Tack för svar! Aldrig varit med om det tidigare men känner väll att de borde röra på sig mer? Ska ring försäkringen imorgon så får de skicka hot anticimex och hitta boven i dramat.

Bodde på landet på västkusten i ett 1700tals stenhus med väldigt tjocka väggar. Det var musdans varje natt ovanför taket i sovrummet. Det tog ganska lång tid för mej, som storstadsbo, att förlika mej med festligheterna "ovanpå". De kom aldrig in i själva huset.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.