N
Flera operatörer har haft problem nu när det är många som är hemma och jobbar.
För att hålla priserna nere så överbokar operatörerna sina nät vilket skapar problem nu när
näten används mycket på dagen också.
 
omar8 omar8 skrev:
Är Bahnhof så dåligt som många säger?
Nej det tycker jag inte och har heller inte hört att många tycker det.

omar8 omar8 skrev:
Någon som har något positivt att säga om dem?
Ja, jag. (y) Haft dem i flera år. Fungerar helt utan anmärkning och relativt snabb. och som jag uppfattat det, kompetent support. Avsevärt bättre erfarenheter av deras support än av exempelvis Telia, Com Hem och Telenor som jag allt som oftast tyckt vara rena katastrofen på flera sätt.
 
omar8 omar8 skrev:
Hej
Är Bahnhof så dåligt som många säger? Någon som har något positivt att säga om dem?
Vad tycker du om de andra företagen som exempel.
miniTel
Bredbandsson
Några kommentarer.
bra eller dåliga !
Jag bor i en lägenhet i stan Helsingborg
Öresundskraft AB
Jag hade Bahnof några månader i våras. Inga som helst problem.

När jag däremot åkte ut på resa och sade upp abonnemanget så var man tvungen att ringa, sitta i lång kö och krångla. Att teckna abonnemanget var däremot smidigt online.

Hade de haft en smidigare uppsägning, eller paus så hade jag tecknat dem igen när jag kommer hem men nu blir det en annan leverantör.
 
Den enda gången jag felanmält på 5(?) År har det varit ganska yxigt med en massa (för mig) onödiga och irrelevanta steg innan man faktiskt fått felanmäla, efter det dröjde det ca 2 dagar innan jag fick någon återkoppling.
Själva felet var den här gången inte Bahnhofs, utan det var någon som hade satt skopan i en större ledning i närheten men jag är inte imponerad av "supporten" jag fick.

I övrigt har jag absolut inget att anmärka på och jag gillar hur de värnar om sina kunders integritet.
 
G gaidin skrev:
Hade de haft en smidigare uppsägning, eller paus
Och för mig som bara har dem sommartid på landet har de denna vinter på eget initiativ, men givetvis efter mitt samtycke, lagt till en gratistjänst "Bahnhof Integrity VPN" för att kunna hålla kontot "vid liv" som ett slags vinterpaus. Jag betalar alltså inget under vinterpausen utan bara när det används sommartid.

Tidigare år har jag varit tvungen att säga upp och sedan nyteckna och även om det alltid fungerat smidigt är en "paus" ännu smidigare.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Och för mig som bara har dem sommartid på landet har de denna vinter på eget initiativ, men givetvis efter mitt samtycke, lagt till en gratistjänst "Bahnhof Integrity VPN" för att kunna hålla kontot "vid liv" som ett slags vinterpaus. Jag betalar alltså inget under vinterpausen utan bara när det används sommartid.

Tidigare år har jag varit tvungen att säga upp och sedan nyteckna och även om det alltid fungerat smidigt är en "paus" ännu smidigare.
Är det något nytt de började med?
Jag hittade inget sådant när jag stack iväg I Augusti.
 
G gaidin skrev:
Är det något nytt de började med? Jag hittade inget sådant när jag stack iväg I Augusti.
Jag vet inte om det är någon "officiell tjänst". Fick känslan av att det var en "kreativ problemlösning" som en hjälpsam kundtjänstmedarbetare fixade. Om det är sanktionerat eller utbrett vet jag inte. Vi får väl se om jag lyckas med samma upplägg nästa höst.

Tidigare har de skyllt på GDPR och att de inte får behålla mig som upplagd kund en längre tid om jag faktiskt inte är en "aktiv" kund. Denna lösning var ett sätt att komma runt det som jag uppskattade.
 
  • Gilla
omar8 och 1 till
  • Laddar…
G gaidin skrev:
Jag hade Bahnof några månader i våras. Inga som helst problem.

När jag däremot åkte ut på resa och sade upp abonnemanget så var man tvungen att ringa, sitta i lång kö och krångla. Att teckna abonnemanget var däremot smidigt online.

Hade de haft en smidigare uppsägning, eller paus så hade jag tecknat dem igen när jag kommer hem men nu blir det en annan leverantör.
Jag sa faktiskt upp vårt fiber med bahnhof idag då vi ska flytta. Satt i kö i 4 minuter, inget säljsnack inget krånglanade. Sa upp vår fiber-tv för 4 år sen då vi mest kollar på streamingtjänster, samma sak då. gick på några minuter.

Vi har haft fiber från bahnhof i 7 år och på den tiden har jag inget dåligt att säga. Jag kommer garanterat använda bahnhof när jag får chansen igen.
 
  • Gilla
omar8 och 1 till
  • Laddar…
J Jakz skrev:
Jag sa faktiskt upp vårt fiber med bahnhof idag då vi ska flytta. Satt i kö i 4 minuter, inget säljsnack inget krånglanade. Sa upp vår fiber-tv för 4 år sen då vi mest kollar på streamingtjänster, samma sak då. gick på några minuter.

Vi har haft fiber från bahnhof i 7 år och på den tiden har jag inget dåligt att säga. Jag kommer garanterat använda bahnhof när jag får chansen igen.
Det jag retade mig på var att man måste ringa.
Det är ju ett teknikföretag och kan man teckna ett abonnemang online borde man kunna avsluta det också.
Vet inte vilka som är bättre men jag vill ha det smidigt. Är bara hemma ett par månader per år och vill inte sitta i telefon för alla uppsägningar och avställningar jag behöver göra varje gång jag drar iväg.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Jag har haft Bahnhof sen 2010 utan problem.
 
  • Gilla
omar8
  • Laddar…
Det enda problemet jag haft med Bahnhof är att de lämnar reklam i brevlådan att byta från Telia Öppen Fiber till Villafiber för att det nu finns i området. Men ringer man dem säger de att det är fel.
Lite jobbig IP-telefoni som kräver deras hårdvara (men man kan koppla in den gömd bakom egen router).
Skicka e-post måste man göra vissa deras SMTP-server. Lite jobbigt om man har egen server, men till skillnad från många andra i öppen fiber erbjuder de IPv4-adress utan NAT (kostar inget extra, men man måste beställa det).

Sedan ökar priset varje år, men det är Telias avgift som de lägger på slutkund.

Deras pris på bredband har minskat sedan jag skaffade dem, men man blir inte erbjuden det priset (jag ökade bandbredden och fick lägre pris än jag betalade vid tillfället).

Överlag är jag nöjd. Vissa dagar covid så var väl nätet dock överbelastat med alla i videosamtal.
 
  • Gilla
omar8
  • Laddar…
arneri68 arneri68 skrev:
Har Bahnhof sedan ca 7 år och de strular extremt sällan. I 99% av de fall vi upplever problem med internet eller IPTV är det fiberleverantörens utrustning som strular.

Operatörer vars inkomst genereras av kundernas trafik brukar vara bäst på att driva nät. Operatörer som driver/drivit telekomnät brukar vara klart bättre än de som drivit datanät.
Tack så mycket för din åsikt
 
G gaidin skrev:
Jag hade Bahnof några månader i våras. Inga som helst problem.

När jag däremot åkte ut på resa och sade upp abonnemanget så var man tvungen att ringa, sitta i lång kö och krångla. Att teckna abonnemanget var däremot smidigt online.

Hade de haft en smidigare uppsägning, eller paus så hade jag tecknat dem igen när jag kommer hem men nu blir det en annan leverantör.
Tack så mycket för din åsikt
 
Lostmoose Lostmoose skrev:
Den enda gången jag felanmält på 5(?) År har det varit ganska yxigt med en massa (för mig) onödiga och irrelevanta steg innan man faktiskt fått felanmäla, efter det dröjde det ca 2 dagar innan jag fick någon återkoppling.
Själva felet var den här gången inte Bahnhofs, utan det var någon som hade satt skopan i en större ledning i närheten men jag är inte imponerad av "supporten" jag fick.

I övrigt har jag absolut inget att anmärka på och jag gillar hur de värnar om sina kunders integritet.
Tack så mycket för din åsikt
 
J Jakz skrev:
Jag sa faktiskt upp vårt fiber med bahnhof idag då vi ska flytta. Satt i kö i 4 minuter, inget säljsnack inget krånglanade. Sa upp vår fiber-tv för 4 år sen då vi mest kollar på streamingtjänster, samma sak då. gick på några minuter.

Vi har haft fiber från bahnhof i 7 år och på den tiden har jag inget dåligt att säga. Jag kommer garanterat använda bahnhof när jag får chansen igen.
Tack så mycket för din åsikt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.