MrJay
Vem har sagt det? Låter som ren BS.
Sedan de startade 1994 har jag inte hört någon inom IT som hade något negativt att säga om de, jag kan dock tänka mig att kundservice kan vara svår att få tag på men det är nästan förväntat hos en ISP.

Vilken stad eller stadsdel man bor i har inget med saken att göra. I Hgb går de via stadsnätet, precis som alla andra leverantörer så kvaliteten på tjänsten bör inte skilja sig från de andra.

Edit: I din andra tråd skriver du att du redan provat Bahnhof vilket får mig att undra varför du skapat denna tråd :thinking:
 
Redigerat:
  • Gilla
P-son83 och 2 till
  • Laddar…
Har Bahnhof och det är det som strulat minst av de ISP jag använt.
 
  • Gilla
peves10
  • Laddar…
MrJay MrJay skrev:
Vilken stad eller stadsdel man bor i har inget med saken att göra.
Nja, beroende på hur ISP:n ifråga sköter sin routing och peering kan stad etc absolut spela roll. Dock tveksamt om det är relevant för någon annan än känsliga gamers, :)
 
MrJay
T TowaTei skrev:
Nja, beroende på hur ISP:n ifråga sköter sin routing och peering kan stad etc absolut spela roll. Dock tveksamt om det är relevant för någon annan än känsliga gamers, :)
Routing inuti stadsnätet sköts och administreras av kommunala bolaget som också tillhandahåller infrastrukturen, Öresundskraft i detta fall. ISP i ett stadsnät står för den ekonomiska biten, tjänsteutbudet och edge/peer-kommunikationen mot deras egna nät. De kan konfigurera portarna på switcharna inuti stadsnätet som tilldelats till ISP vilket gör att de kan mäta trafik, öka/sänka hastighet mm. Strular stadsnätet lär du märka det, oavsett ISP.
 
MrJay MrJay skrev:
Routing inuti stadsnätet sköts och administreras av kommunala bolaget som också tillhandahåller infrastrukturen, Öresundskraft i detta fall. ISP i ett stadsnät står för den ekonomiska biten, tjänsteutbudet och edge/peer-kommunikationen mot deras egna nät. De kan konfigurera portarna på switcharna inuti stadsnätet som tilldelats till ISP vilket gör att de kan mäta trafik, öka/sänka hastighet mm. Strular stadsnätet lär du märka det, oavsett ISP.
Inuti stadsnätet, absolut, men peeringpunkterna lär väl inte sitta direkt mot stadsnätet?
 
  • Gilla
multix
  • Laddar…
BigR BigR skrev:
Vilka är dom där ”många” som säger något och mer precis vad säger dom inte är bra egentligen?

Bahnhof ligger i regel bra till prismässigt, inkluderar en enkel VPN-tjänst och brukar hamna i topp i olika branschindex.

Sedan brukar Bahnhof gärna vara en nagel i ögat på både myndigheter och konkurrens för att skydda kundernas integritet.
Tack, men alla pratar om
Sjukt långsam support, infört avgifter
instabil hastighet
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag har haft Bahnhof i närmare 15år, i fyra olika boenden och princip aldrig strulat.
Tack så mycket för din åsikt
 
Boilerplate4U Boilerplate4U skrev:
Vi har Bahnhof som internetleverarantör (ISP) sedan 7 år tillbaka och tycker det fungerat bra.

Det som kan skilja i kvalitet är den bakomliggande Kommunikationopratören (KU) som kopplar ihop nätägaren dvs din fiber med operatören (ISP) i det här fallet Bahnhof. Om det strular mycket är det din ISP som ansvarar för felsökningen och får ta smällen om problemen uppstår hos KU.
Okej, tack för din åsikt
 
FredrikR FredrikR skrev:
Inget negativt att säga om Bahnhof.
Blir nyfiken på vad som skulle vara så dåligt enligt "alla"?
En del pratar om dålig support och lågt internet under rusningstid .
tack för din åsikt
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
W whak skrev:
Hade bahnhof tidigare, tyckte att det var stabilt och bra prismässigt
tack för din åsikt
 
F fredrik.johansson skrev:
Jag har haft bredband via öresundskraft sedan 2013, och provat flera leverantörers nykundserbjudande. Dock inte bahnhof, men många av de andra.
Har åtminstone haft tele2, bredband2, bredbandsson och t3, (senare A3 och nu är de väl bredband2 igen)
Alla har fungerat hur bra som helst. Den enda skillnaden har varit varifrån fakturan kommit. Aldrig kontaktat kundtjänst förutom för att förhandla sig till bättre pris.
Tack, är ett företag Bredbandsson värt att testa?
 
A AndersS skrev:
Du bor i lägenhet med flera tjänsteleverantörer, bara att teckna det avtal du tycker känns bra och prova.
Tänk bara på att om du väljer efter pris vilken avtalstid som gäller för att kunna byta.
tack så mycket
 
MrJay
T TowaTei skrev:
Inuti stadsnätet, absolut, men peeringpunkterna lär väl inte sitta direkt mot stadsnätet?
De ligger mot ISP nätet som du tunnlas till. Men skillnaderna är extremt små förutsatt att ISP har gott om nätkapacitet
 
E eb86 skrev:
Vem är dessa ”många” som du hänvisar till?
Har nämligen, trots att jag själv hade en massa strul inför inkopplingen av tjänsten, aldrig varken haft problem med själva tjänsten eller hört någon annan klaga…
tack
 
V VRZ skrev:
Enda problemet jag haft var precis i början när dom ville skicka en router jag inte behövde och stavade mitt namn fel så paketet snurrade runt hos postnord ett tag. Men själva tjänsten har rullat på bra.
tack
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.