45 321 läst · 511 svar
45k läst
511 svar
JUL med alkohol
Varför tar du bara inte och hyr en bil och släp och kör direkt till Tyskland och fyller på hela årets ranson isåfall?AndersMalmgren skrev:
Det är ju bara ett stenkast till från cph. Och de har ju ganska mycket på plan 2 på bordershopen.
Exakt, jag skulle aldrig heller lägga ut bilder på mina barn på webben. Det är egoism kombinerat med nåt "annat"...R Rkarlsson skrev:
Så är det nog, det tar jag till mig. Jag blev nog lite fintad av att samma man som introducerade Sverige som extremistland kallar denna tråd för häxjakt. Lite som att kalla ett parti fia med knuff för folkmord om du frågar mig.P pmd skrev:
Fast jag som mestadels är ölmänniska tror att jag förstår precis vad @AndersMalmgren menar.P pmd skrev:
På "mina" lokala systembolag finns det nog minst 30 olika "ljusa-lager-på-burk" som smakar precis likadant. Jämförelsevis finns det från ölets hemland Belgien tre! (ja jag har räknat). Några lagrade öl är inte att tala om så det får jag göra själv (ja Anders, det finns fördel med att "mögla bort" i hus. Vissa har källare).
Ska nu Systembolaget verka för folkhälsan och att det dricks så lite som möjligt borde de knappast "ge pöbeln vad de vill ha" och fylla hyllorna med varianter av "Ey' Bro". De borde förstås styra dem till att upptäcka bättre alternativ.
Som tur är börjar onlinebutikerna bli ett reellt alternativ idag.
Jisses, går "basha folk som dricker alkoholhaltiga drycker", och "tänk på baaaaaaarnen" hand i hand?S sonabr4000 skrev:
Vilken skada tycker du att de tog av fotot Anders lade ut?
Försvarar jag på riktigt Anders nu? Jisses igen
Edit: Jag är inte överdrivet förtjust i Anders besatthet av att gnugga sitt "livsnjutande" och "borgarbrackeri" i ansiktet på forumsmedlemmarna (sånt håller folk med klass lite mer för sig själva ). I övrigt är vi inte helt oense.
Redigerat:
Efter att ha läst igenom den här tråden så känner jag att jag behöver något starkt.
Jag som har påbrå från utlandet förundras över svenskens krystade syn på alkohol.
De flesta kan ju alltså ta en öl eller ett glas vin till julmaten utan att spåra ur och springa runt naken i trädgården och hota grannarna till livet.
Men klarar man inte av alkohol eller har någon form av missbruksproblem, så bör man hålla sig till julmust eller mjölk oavsett om det finns barn närvarande eller inte.
Jag har inte tagit skada av att mina föräldrar tog någon öl till jul. Tror aldrig jag har sett dem berusade dock.
Minns att till och med Tomten skulle ha sig något starkt innan han gick hem efter han hade lämnat julklapparna. Vet nu att det ofta var grannen som gästspelade som tomte, som i stort sett var nykterist
Innan ni spräcker ett blodkärl av mitt inlägg, så ska jag berätta att jag växte upp på 70-80 talet när vi höll på med en massa annan livsfarlig verksamhet, som att cykla till skolan utan hjälm, tälja pinnar med morakniv, och tillverka slangbellor och pilbågar mm
Jag som har påbrå från utlandet förundras över svenskens krystade syn på alkohol.
De flesta kan ju alltså ta en öl eller ett glas vin till julmaten utan att spåra ur och springa runt naken i trädgården och hota grannarna till livet.
Men klarar man inte av alkohol eller har någon form av missbruksproblem, så bör man hålla sig till julmust eller mjölk oavsett om det finns barn närvarande eller inte.
Jag har inte tagit skada av att mina föräldrar tog någon öl till jul. Tror aldrig jag har sett dem berusade dock.
Minns att till och med Tomten skulle ha sig något starkt innan han gick hem efter han hade lämnat julklapparna. Vet nu att det ofta var grannen som gästspelade som tomte, som i stort sett var nykterist
Innan ni spräcker ett blodkärl av mitt inlägg, så ska jag berätta att jag växte upp på 70-80 talet när vi höll på med en massa annan livsfarlig verksamhet, som att cykla till skolan utan hjälm, tälja pinnar med morakniv, och tillverka slangbellor och pilbågar mm
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 106 inlägg
Lite underhållande, men mest tragiskt, att se @frasen_36 och @sonabr4000 svinga sina svärd i det heliga korståget mot @AndersMalmgren i nästan varenda tråd här på forumet.
Eller är det månne en liten dos av vuxenmobbing vi ser
Hoppas de aldrig skaffar Instagram, för då skulle de få fullt upp med att jaga föräldrar....
Eller är det månne en liten dos av vuxenmobbing vi ser
Hoppas de aldrig skaffar Instagram, för då skulle de få fullt upp med att jaga föräldrar....