45 161 läst · 511 svar
45k läst
511 svar
JUL med alkohol
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
Jag struntar fullkomligt i vad, och när Anders hinkar i sig - det är absolut hans ensak.MultiMan skrev:Han vill nog visa på en trevlig sammankomst, med glada barn, trots att det dricks vin? Borde inte vara svårt att se.
Vad du gör eller inte gör har väl inte så mycket med hans bilder att göra? Eller är det dags för pekpinnen igen?
Det är trevligt att både visa upp sina egna och få se andras barn. Något positivt. Det kommer från en som inte har egna barn, men blir varm i hjärtat av att se andras.
Just korruption är enligt mig en fråga där svensk självbild och verkligheten divergerar rejält på senare år. Hoppas detta börjar diskuteras mer öppet, först då kan vi verkligen stoppa utvecklingen.
Vad jag reagerade på är att han lägger ut foton på sina barn på ett forum som detta.
Dessutom någon annan gäst som förhoppningsvis gett sitt tillstånd till publicering på webben.
Är knappast ansvarsfullt mot barnen.
Och allt detta för att "rättfärdiga" sitt drickande som jag som sagt skiter i.
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
Det bästa valet av dessa två alternativ är att hålla tillställningen alkoholfri. Den som har alkoholproblem och inte blir bjuden sitter kanske och super hemma istället. Bättre att få vara med på festen i så fall.K Krux skrev:
Man kan dessutom erbjuda hjälp till den som har alkoholproblem. Inte tvinga sig på, men erbjuda sig att sköta praktiska saker för att ordna professionell hjälp.
Man måste alltså ha koll på hur många butiker innan man hittar något man vill ha?AndersMalmgren skrev:
Deras sammanlagda utbud är alltså större än Systembolagets?
Eftersom alla inte har samma önskemål är storleken på sortimentet det enda vettiga måttet .
Fi donc! Bor det bara plebejer på landet i Danmark?
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
Vilket leder oss till varför baken är delad. Jag tror att du får det svårt att kräva att alla butiker ska tillgodose just din smak och strunta i alla andras. Största chansen att hitta vad du vill ha är en säljare med mycket stort utbud, även om 90 % av det utbudet inte intresserar dig.AndersMalmgren skrev:
Statliga byggvaruhus skulle ju kunna neka amatörer att köpa elektriskt installationsmateriel.R Rkarlsson skrev:
Fast skaffa inte instagram då. Helvete vad föräldrar lägger ut bilder på sina barn till alla världens människors beskådan.F frasen_36 skrev:Jag struntar fullkomligt i vad, och när Anders hinkar i sig - det är absolut hans ensak.
Vad jag reagerade på är att han lägger ut foton på sina barn på ett forum som detta.
Dessutom någon annan gäst som förhoppningsvis gett sitt tillstånd till publicering på webben.
Är knappast ansvarsfullt mot barnen.
Och allt detta för att "rättfärdiga" sitt drickande som jag som sagt skiter i.
Det ligger 0 (noll) bilder på mitt barn på hela nätet =)
Men sen gör folk som de vill där med.
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
Om du gillar viner som inte är drickfärdiga är bolaget perfekt för digP pmd skrev: