45 325 läst · 511 svar
45k läst
511 svar
JUL med alkohol
Såg barnen vid julklappsspelet sen försvann de och så dök de upp vid julklappsutdelningen, sen var de borta vid Kalle. Sen kom de vid middagen, skippade sillen och sa att det var äckligt, sen såg jag inte dem något mer. Jag tror att de satt i sina mörka grottor sent in på natten.
Barnens dag??
Barnens dag??
Renoverare
· Stockholm
· 18 379 inlägg
Jag dricker aldrig när barnen är med. Dels för jag inte vill, men även OM något händer så vill jag vara nykter och kunna köra till sjukhus eller ta emot ambulanspersonal.
Sen vad andra väljer att göra i min omgivning, det får stå för dom. Däremot, om någon blir det minsta lilla odräglig så säger jag till.
Sen vad andra väljer att göra i min omgivning, det får stå för dom. Däremot, om någon blir det minsta lilla odräglig så säger jag till.
Fan va dom flesta som skriver i tråden är duktiga föräldrar. Så jävla bäst föräldrar. Sjukt bra.
Visst att man inte ska bli dyng o ligga o krypa utanför entrétrappen eller på väg in till muggen för att snacka med stolen. Det kan jag hålla med om men tycker inte det är några problem om det bjuds och dricks nubbe och/eller öl på självaste julafton. Jag tycker inte det är fel alls faktiskt.
Edit: Jag kan även dricka öl en tisdag!
Edit igen: Jag förslår att vi ska diskutera hur jävla bra vi kan curla ungarna också!
Visst att man inte ska bli dyng o ligga o krypa utanför entrétrappen eller på väg in till muggen för att snacka med stolen. Det kan jag hålla med om men tycker inte det är några problem om det bjuds och dricks nubbe och/eller öl på självaste julafton. Jag tycker inte det är fel alls faktiskt.
Edit: Jag kan även dricka öl en tisdag!
Edit igen: Jag förslår att vi ska diskutera hur jävla bra vi kan curla ungarna också!
Redigerat:
Medlem
· Tomte-tekniker · Nordpolen
· 1 686 inlägg
Åh stort tack!CHEMAS skrev:
Men självklar efter barnen lagt sig, eller hur!CHEMAS skrev:
@AndersMalmgren
Förstår faktiskt inte hur du kan klaga på det svenska systembolaget
De har bra sortiment till bra priser, samt väldigt kunnig personal.
Priset borde väl inte vara något problem för dig om man läser dina inlägg, skulle du äta hemma en dag mer i veckan så hade du kanske också haft råd att handla på bolaget
Har du någonsin varit utomlands och haft det utbudet av bra drycker samlat på ett och samma ställe?
Jag har, och jag är nöjd med det svenska systemet och det utbud dom har
Sen att de inte har öppet dygnet runt är väl ett mindre problem, eller är du i behov av att kunna fylla på ifall ditt förråd hemma tar slut vid elva-tiden på kvällen?
Förstår faktiskt inte hur du kan klaga på det svenska systembolaget
De har bra sortiment till bra priser, samt väldigt kunnig personal.
Priset borde väl inte vara något problem för dig om man läser dina inlägg, skulle du äta hemma en dag mer i veckan så hade du kanske också haft råd att handla på bolaget
Har du någonsin varit utomlands och haft det utbudet av bra drycker samlat på ett och samma ställe?
Jag har, och jag är nöjd med det svenska systemet och det utbud dom har
Sen att de inte har öppet dygnet runt är väl ett mindre problem, eller är du i behov av att kunna fylla på ifall ditt förråd hemma tar slut vid elva-tiden på kvällen?
Medlem
· Halland
· 4 104 inlägg
Den här tråden startade med ett vansinnigt inlägg och har sedan eskalerat till en nivå man annars bara ser i trådar om för eller emot Elon Musk. Verkligen sekteristiskt på sina håll.
När jag startar ett kalifat vet jag var jag skall rekrytera .
När jag startar ett kalifat vet jag var jag skall rekrytera .