45 161 läst · 511 svar
45k läst
511 svar
JUL med alkohol
Medlem
· Tomte-tekniker · Nordpolen
· 1 686 inlägg
Att lära barn att "hantera" alkohol är värsta typen av hyckleri!yonna skrev:
Det visar på minimal förståelse för deras känsloliv. För dina barns skull hoppas jag verkligen att du inte praktiserat detta i någon större omfattning.
Redigerat:
Stämmer att jag dricker must.AndersMalmgren skrev:Jag har två barn. De har inget problem med att vi vuxna dricker passande dryck till maten. Jag gissar du dricker julmust och förstör totalt smaklökarna och därav smakupplevelsen.
Jag har bara bra minnen av vuxna och alkohol. Farsan hade en tradition att bjuda sina anställda på kräftskiva varje år hemma i villan. Jag tyckte det var jätteroligt med alla glada vuxna.
Har väl inga problem om man vid övriga tillfällen tar ett glas eller två när barnen är med.
Men julen är barnens högtid, och då kan man ge fan i att dricka.
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
Medlem
· 1 686 inlägg
Om folk vill dricka julmust eller annat med kolsyra i är väl helt okej? Allt bättre än alkohol på julafton. Bry dig om din egna smakupplevelse istället så får andra göra som dom vill. Detta handlade om alkohol på julen inte smakupplevelseAndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
Jävla förmynderiland. Det räcker inte med att vi ska ha monopol med dåligt utbud och dåliga öppettider på söndagar utan allmänheten ska vara präktiga och förmynda också.
Det finns vi som kan dricka alkoholig dryck för att det är gott till maten utan att bli påverkade så pass att barnen far illa.
Det finns vi som kan dricka alkoholig dryck för att det är gott till maten utan att bli påverkade så pass att barnen far illa.
Medlem
· 1 686 inlägg
Medlem
· 1 686 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
Så julafton är helig, men du kan supa ner dig 364 dagar resten av året. Symbolhandling, du kanske ska bli politiker.K Krux skrev:
Medlem
· 1 686 inlägg
precis detta. Julen är till för barnen.K Krux skrev:
Sen kommer det alltid finnas vuxna som inte kan hantera det.
Har man så stora problem att låta bli alkohol en enda kväll. Och sen måste förklara sig på nätet. då handlar det inte om hur små mängderna är. Då handlar det om att man nog har lite problem.
Med tanke på att så många andra högtider i Sverige är en ursäkt för vuxna att fyllna till och bara ”roliga farbror bosse” kanske just barnens högtider (julafton, deras födelsedagar) kan få bara nykta.
But to each his own…
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
Mina barn har en dag 365 dagar av året.W whak skrev:
Jag brukar ha alkohol för de vuxna på barnens födelsedag också. Det är inte ovanligt när klasskompisar har kalas heller så man är inte outlier