45 343 läst · 511 svar
45k läst
511 svar
JUL med alkohol
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 107 inlägg
Dom flesta tar nog en sup och ett glas eller två på julafton utan att bli odrägliga, skämma ut sin barn eller liknande. Respektera att folk kan dricka och sköta sig snyggt.K Krux skrev:Fattar inte vad folk håller på med. Alkohol hör inte till julafton. Om man inte ens kan äta julmat utan att man måste ha alkohol till det då har man stora problem i sitt liv och är enligt min syn patetisk. Min jul handlar om att mina barn ska njuta och ha roligt på en av dem dagar dem längtat efter hela året sen är givetvis den goda maten en bonus !
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 107 inlägg
Medlem
· Tomte-tekniker · Nordpolen
· 1 686 inlägg
Jag antar att du med måltidsdryck menar någon form av alkohol. Om självkontroll är ditt motiv för att det är ok att dricka alkohol tillsammans med barn bör du fundera på vad som driver dina handlingar. Det finns ett annat begrepp som ligger nära till hands i det här fallet: rationalisera.AndersMalmgren skrev:
Medlem
· 1 686 inlägg
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 107 inlägg
Medlem
· 1 686 inlägg
Självklar passar det alldeles utmärkt i ett rent vuxet sammanhang.useless skrev:
Men om du gör det i sällskap med barn får jag gissa att du är en boomer precis som mina föräldrar var.
De rökte i bilen och alltid skulle dricka nubbe till jul, nyår, påsk, midsommar samt andra tillfällen då det gavs tillfället. Sedan blev det alltid någon mer men det är en helt annan historia.
Dessutom är alkohol i form av sprit lika god att dricka som tex spolarvätska och är bara en snabb väg till berusning.
Medlem
· 1 686 inlägg