Sittställning Forlowt skrev:
Hmm. Det tror jag inte på!
Vilken del av det?
 
Sittställning
Nyfniken Nyfniken skrev:
Vilken del av det?
Att z wave puckar är felfri så som plejd är.
 
Sittställning Forlowt skrev:
Att z wave puckar är felfri så som plejd är.
behöver du inte, räcker med att jag vet.

installerat z-wave i massor av hus utan problem. Kört z-wave i mitt egna i fem år, utan problem.

men fortsätt att köpa dyra Plejd puckar
 
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Sittställning
J jassaj skrev:
behöver du inte, räcker med att jag vet.

installerat z-wave i massor av hus utan problem. Kört z-wave i mitt egna i fem år, utan problem.

men fortsätt att köpa dyra Plejd puckar

Dyrt o dyrt, snabb installation med felfri använding. Det kan verkligen inte bli bättre. Jag tror z wave kommer försvinna till förmån av plejd. Plejd sätter verkligen standarden på marknaden.
 
  • Haha
  • Gilla
jassaj och 2 till
  • Laddar…
Sittställning Forlowt skrev:
Jag tror z wave kommer försvinna till förmån av plejd.
Put your money where your mouth is!

Jag sätter en tusenlapp på att du har fel.
 
  • Gilla
  • Haha
jorblad och 4 till
  • Laddar…
Sittställning
Nyfniken Nyfniken skrev:
Put your money where your mouth is!

Jag sätter en tusenlapp på att du har fel.
Kan tyvärr inte sätta emot, har spenderat allt på plejd
 
  • Haha
djac och 1 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Jag tror du överskattar hur många som vill ha automatiserade hus. De flesta tänder sina plejd-produkter med fysiska knappar, alltså ingen automation alls…….
Inte för jag är mot nytänkande, men det du skriver håller jag med om till 100% . Som ska jag tex gå o duscha vill du troligtvis ha fullt bel. en knapp upp på natten pinka knapp nr. 2 ev en ljuskälla tror inte man är i något större
behov av div inställningar i tex ett sådant utrymme. Gäller nog många andra utrymmen också!!!
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Första dan på jobbet? Det där kommer ta år. Precis som Plejds Wall plug.
Din fråga förstår jag inte, så utveckla gärna vad du menar.
Själva utrullningen av Matter kommer säkert ta sin lilla tid, men de tekniska detaljerna hoppas jag släpps som utlovat, dvs någon gång framåt sommaren.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Sittställning Forlowt skrev:
Dyrt o dyrt, snabb installation med felfri använding. Det kan verkligen inte bli bättre. Jag tror z wave kommer försvinna till förmån av plejd. Plejd sätter verkligen standarden på marknaden.
du installerar ju en z-wave likadant som Plejd

tror du har noll koll på z-wave för jag hör samma resonemang från alla som inte vet att det är. Principen och installationen är ju exakt samma mellan Plejd, z-wave och Zigbee.

och då säger jag som jag säger till all. Utbudet och driftsäkerheten är tio ggr bättre än Plejd
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Sittställning
J jassaj skrev:
du installerar ju en z-wave likadant som Plejd

tror du har noll koll på z-wave för jag hör samma resonemang från alla som inte vet att det är. Principen är ju exakt samma mellan Plejd, z-wave
Principen är att plejd kan göra mindre men den gör det perfekt. Allt annat jag provat har haft små irriterande buggar.

Vad priser för en dosa som motsvarar dim 01?, kravet är samma stabilitet.
 
Sittställning Forlowt skrev:
Dyrt o dyrt, snabb installation med felfri använding. Det kan verkligen inte bli bättre. Jag tror z wave kommer försvinna till förmån av plejd. Plejd sätter verkligen standarden på marknaden.
Glöm inte att sätta smileys, när du skämtar.
Plejd, sätta standard? Med 8 produkter, tillåt mej skratta. Antingen jobbar du för pleid eller så har du köpt för mycket aktier i bolaget:rolleyes:
 
  • Gilla
  • Haha
jorblad och 3 till
  • Laddar…
Sittställning
K Keld skrev:
Glöm inte att sätta smileys, när du skämtar.
Plejd, sätta standard? Med 8 produkter, tillåt mej skratta. Antingen jobbar du för pleid eller så har du köpt för mycket aktier i bolaget:rolleyes:
8 perfekta produkter om jag får be.

Jobbar ej där, har tyvärr inte råd med aktier då deras produkter ruinerat mig

Folk kan spendera pengar på snus, godis och mycket annat skit men gud förbjud att betala för en svensk produkt som fungerar riktigt bra.
 
En kort fråga till z-wave / zigbee användare.

Jag har ett uterum (pensionärerskuvös) som jag önskar smartare belysning, den består i dag av en 5 m Kina Ledstrip 230V + 1st spott med eget drivdon som tänds i dag med en väggbrytare. Ljuset skall vara automatiskt och tända mjukt under 30 minuter före solnedgång och släcka mjukt under 15 min när solen går upp. På natten skall det vara släckt mellan midnatt och kl 5 på morgonen.

Vilka delar måste köpas?
 
D
Sittställning Forlowt skrev:
Att z wave puckar är felfri så som plejd är.
Dina ungar, mina barn..
 
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
gol gol skrev:
Din fråga förstår jag inte, så utveckla gärna vad du menar.
"Första dan på jobbet?" = Har du aldrig varit med förr?
 
  • Gilla
Sittställning
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.