29 320 läst · 86 svar
29k läst
86 svar
Kostar det verkligen 6900 kr/mån att ha 100 kvm markvärme?
Medlem
· Blekinge
· 10 417 inlägg
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 319 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 319 inlägg
Har aldrig tidigare funderat på att skaffa markvärme till min uppfart, är liksom van att skotta och att ta sats med bilen för att köra upp, men det är en brant backe som utgår från en smal väg (svårt att ta sats ibland, och risk att halka vid backning och landa i grannens staket) och har inte fyrhjulsdrift på kärran så nu börjar jag allvarligt fundera över alternativen.
Uppfarten är asfalterad - börjar jag bara med att googla?
Intressant att följa denna tråd.
Är nog billigare att byta till en 4wd bil...Maria T skrev:Har aldrig tidigare funderat på att skaffa markvärme till min uppfart, är liksom van att skotta och att ta sats med bilen för att köra upp, men det är en brant backe som utgår från en smal väg (svårt att ta sats ibland, och risk att halka vid backning och landa i grannens staket) och har inte fyrhjulsdrift på kärran så nu börjar jag allvarligt fundera över alternativen.
Medlem
· Västerbottens län
· 17 886 inlägg
Mälarenergi i Västerås tex. De värmer stora arealer cykelbanor och broar osv. med fjv retur. De använder ju returen för kondenseringen i kraftvärmeverket så de vill ju ha så kallt som möjligt antar jag.NICHOLAS J skrev:
Det är väl inget.S sandos skrev:
Skellefteå kommun är ägare av Skellefteå kraft och "tvingade" Kraftbolaget att använda fjärrvärmereturen för att smälta bort snö & is på skopping-gatan i centrum.
Beslutet togs inte alls nån månad efter komunordförandes fru/svärmor/vad-du-var hade ramlat och brutit benet en vinter.
Det brukar komma en del snö i Skellefteå ......
Liknande trådar
-
Hur fixa skadad betongbalk och vad kostar det?
Grund & Markarbeten -
Är detta verkligen en korrekt installerad blandare?
Kök -
Finns det verkligen inga utdragbara köksfläktar på 70 cm..?
Kök -
Vad kostar det att lägga in mekaniskt ventilerat golv år 2024?
Golv -
Kostar det verkligen 150-170 kr / m2 att hårdgöra gårdsplan med 25-30 cm väggrus??
Grund & Markarbeten