6 057 läst · 35 svar
6k läst
35 svar
Panik! Råtta/mus/ gnagare
Blev ingen fångst, men den sprang på mig igår natt så idag tog jag i med hårdhandskarna. Köpte stålull mot möss/råttor och stenull. Snickaren hade missat att täppa i golvbrunnen under köksbänken....!Nötegårdsgubben skrev:
Dock så fanns det så många rör i golvbrunnen att det inte gick att lägga på något lock, men lade på fullt med lim LP 400.
Vad tror ni alla kloka?
Ja med tanke på att de käkar betong så är det bara plåt som har något stoppande effekt..D Daniel112209 skrev:Blev ingen fångst, men den sprang på mig igår natt så idag tog jag i med hårdhandskarna. Köpte stålull mot möss/råttor och stenull. Snickaren hade missat att täppa i golvbrunnen under köksbänken....!
Dock så fanns det så många rör i golvbrunnen att det inte gick att lägga på något lock, men lade på fullt med lim LP 400.
Vad tror ni alla kloka?
Annars katt eller fortsätta med fällor..
Härligt att det funkade för dig. Hör i detta nu att en rejäl kamp pågår under köksbänken, det har pågått i ca 10 minuter.. vågar man hoppas på att stålullen, stenull och limmet håller?P patfred skrev:
Nja, även om det håller behöver du bli av med mössen. När de ger upp på det stället kommer de leta andra ställen att komma fram och då är det risk för nya skador. Fram med fler musfällor!D Daniel112209 skrev: