Hej! Måste få fråga! Hade en hantverkare hemma som skulle byta tätningslister i våra fönster, han monterade med silikone Glass från Bostic. I efterhand framkom att han hade förvarat produkten i sin bil över natt, i 17-, dessutom är det vinter nu och jag har nu förstått att detta silikon väl klarar som lägst 5+ ? Visst, fönstren är inomhus, men angränsar ju till utomhus (vet ej exakt temp vid rutan). Till saken hör att det fortfarande luktar, snart fyra dygn efteråt. Och ättiksyra är inte hälsosamt. Har bott på annat ställe m mina barn. Hur orolig bör jag vara? Är allt lugnt när jag inte känner lukt eller ligger skiten ohärdad på grund av att det är för kallt? Tacksam för råd! PS. Listen släpper dessutom..!
 
Inte idealiskt att limma vid kallt väder då torktiden förlängs avsevärt och i ditt fall får en långvarig lukt. Limmet funkar nog bara den får härda klart.
 
H håbbe1961 skrev:
Inte idealiskt att limma vid kallt väder då torktiden förlängs avsevärt och i ditt fall får en långvarig lukt. Limmet funkar nog bara den får härda klart.
Misstänkte det, så vad tror du om torktid?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.