Golvvärmen funkar inte i ett av rummen. Kan jag testa något själv innan jag kontaktar elektriker eller rörmokare? Bifogar bild på hur det ser ut. Jag tror det är den som heter 1 som inte funkar. Tyvärr hittar jag inte ritning över vilket nummer som hör till vilket rum. Men det rum som det sitter i är det som vi inte har värme i.
Alla dioder lyser i olika omgångar utom K8 och den har vi ju inte heller. Men, varför är det inte sladdar dragna upp till K6 och 7? Funkar de ens då?Demmpa skrev:
Det är två utgångar på varje K-utgång, på K3 & K4 är det dubbla reglerventiler anslutna.
Där två är anslutna går troligen till två slingor som finns i samma rum, där man vill kunna få samma värme i bägge slingorna.
Där två är anslutna går troligen till två slingor som finns i samma rum, där man vill kunna få samma värme i bägge slingorna.
Aha. Då är det troligtvis de största rummen som är kopplade till 3 och 4. Kom på att det bara är fem rum med golvvärme, så 6,7 o 8 på mottagaren är inte i bruk.Demmpa skrev:
Nu gäller det bara att hitta vilken mottagare som ska kopplas ihop med sändaren i rummet utan värme.
Tack för hjälpen. Kopplade rätt sändare och mottagare, så nu funkar det.Demmpa skrev:
Liknande trådar
-
Golvbrunn i källartrappan funkar inte
Vatten & Avlopp -
Byta lysrör, funkar inte
Belysning -
IVT 490 golvvärmen funkar inte ?
Värmepumpar -
Ett år efter badrumsrenoveringen - golvvärmen funkar fortfarande inte
Artikelkommentarer -
Rörmokaren var här - nu funkar inte golvvärmen på toaletten?!
Vatten & Avlopp