Golvvärmen funkar inte i ett av rummen. Kan jag testa något själv innan jag kontaktar elektriker eller rörmokare? Bifogar bild på hur det ser ut. Jag tror det är den som heter 1 som inte funkar. Tyvärr hittar jag inte ritning över vilket nummer som hör till vilket rum. Men det rum som det sitter i är det som vi inte har värme i.

• Värmefördelare med termostatventiler för golvvärme, etiketterade 1 till 7, i ett värmesystem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du kan prova att ta bort reglerhatten från slingventilen på fördelaren.

Vad visar elektroniken? Vilka dioder lyser mm?

Demmpa Demmpa skrev:
Du kan prova att ta bort reglerhatten från slingventilen på fördelaren.

Vad visar elektroniken? Vilka dioder lyser mm?
Alla dioder lyser i olika omgångar utom K8 och den har vi ju inte heller. Men, varför är det inte sladdar dragna upp till K6 och 7? Funkar de ens då?

• Elektronisk kretskortspanel med markerade dioder, några kablar är inte anslutna till terminalerna K6 och K7.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är två utgångar på varje K-utgång, på K3 & K4 är det dubbla reglerventiler anslutna.

Där två är anslutna går troligen till två slingor som finns i samma rum, där man vill kunna få samma värme i bägge slingorna.

Demmpa Demmpa skrev:
Det är två utgångar på varje K-utgång, på K3 & K4 är det dubbla reglerventiler anslutna.

Där två är anslutna går troligen till två slingor som finns i samma rum, där man vill kunna få samma värme i bägge slingorna.
Aha. Då är det troligtvis de största rummen som är kopplade till 3 och 4. Kom på att det bara är fem rum med golvvärme, så 6,7 o 8 på mottagaren är inte i bruk.

Nu gäller det bara att hitta vilken mottagare som ska kopplas ihop med sändaren i rummet utan värme.

Eller kan det vara dubbla slingor i de rum som passeras på väg ut till de två stora rummen som är längst bort?

Demmpa Demmpa skrev:

Tack för hjälpen. Kopplade rätt sändare och mottagare, så nu funkar det.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.