Nyfiken fråga, brukar parkett vara såhär tjock?
Säker 5cm nivåskillnad i alla rum där denna parketten är lagd, vardagsrummet som är det enda med annan typ såldes ”lägre”. trösklarna är enorma dessutom..
Känns ju lagom kul att slita upp och lägga nytt när dessutom dörrfoder är kapade och platsbyggda garderober finns
Säker 5cm nivåskillnad i alla rum där denna parketten är lagd, vardagsrummet som är det enda med annan typ såldes ”lägre”. trösklarna är enorma dessutom..
Känns ju lagom kul att slita upp och lägga nytt när dessutom dörrfoder är kapade och platsbyggda garderober finns
så kan det vara givetvis, trist bara med höjdskillnad det känns att man tar ett litet steg ned från hall till vardagsrum.J jonko skrev:
Ganska vanligt att golv läggs ovanpå det gamla för att spara ett par timmars rivning och tur till tippen. Om betonggolvet är ojämnt bör det spacklas för att minska risken för golvfladder. Om hantverkare skall göra jobbet kanske det blir en dags extra arbete?
5 cm låter mycket. Är det inte bara parkettens tjocklek som skiljer?
Nej jag tog bort ytterdörren, det var så jobbigt att stänga den. Kommer göra en ny tråd senare som handlar om tvärdrag i lägenhet, kan länka dit sen så kanske du kan bidra i den tråden istället.T tank77 skrev:
Så långt är jag med. Var mest nyfiken på varför det var så tjockt, har inte sätt så tjockt innan men har iofs inte tittat så noggrant i handeln heller.arneri68 skrev:
Jag trodde det låg annat golv under därav spekulerade jag inte mer i det under visning. Nu när jag tittade under tröskeln ser jag bara en tunn dämpmatta och sen detta tjocka golvet så blev lite nyfiken. Är egentligen inget problem mer att man besvärat lägga parkett någon gång och sedan struntat i sådan hög nivåskillnad (enligt mig).N nybyggarn3 skrev:
absolut jag kikat på dessa kommer snickra dit något mer iögonfallandeA ati skrev:
Liknande trådar
-
Bör vi byta avloppsgroda vid renovering av badrum i lgh?
Vatten & Avlopp -
Hur ofta ska vi rengöra avloppsrören!? Brf 50 lgh 3 vån
Bostadsrätt -
Hur bäst få bort det vi tror är svartmögel på köksbänk i nyköpt hus?
Miljö & Hälsa -
Installera tvättmaskin i lgh
Vitvaror -
Enfas 20 A i lgh , ansluta till ny spis, som vill ha 3fas ??
El