DeWalts borrhammare är riktigt bra, den tar sig igenom vilken betong/sten som helst snabbt och enkelt med trots en bra prisbild. Just denna har både SDS+-chuck och vanlig 13mm snabbchuck, det har räddat flera situationer då borrstål har gått sönder!

dewalt-d25134k-borrhammare-800-w-hv11823
 
T
Min favorit är Makita DUB362 lövblås. Köpte den av proffsmagasinet i somras. Helsike vilket drag det är i den.


Makita DUB362 lövblås på en sten i naturlig miljö med träd och himmel i bakgrunden.
 
stanley-stst1-70712-verktygsvaska-2900140
Min favorit produkt ut proffsmagasinet är en öppen verktygslåda. Det är strunt samma hur mycket fina verktyg man har ifall man inte hittar sakerna i röran. Denna verktygsväska skapar ordning och reda, så att jag hittar rätt verktyg till rätt arbete. Istället för att börja varje projekt med att springa runt och leta, lägger jag all min tid på att skapa och vara kreativ, timme ett. Allt tack vare min verktygsväska från Stanley. P.S. Jag har två.
 
Min favorit är en Bordscirkelsåg som jag drömt om länge till min verkstad.

Bordscirkelsåg från Bosch önskad för verkstaden, exemplifierad utan bakgrund.


Sen ser man ju att takboxen skulle sitta fint på min bil eftersom det är min bil som takboxen är Photoshopad på... :love:

Röd bil parkerad framför byggnad med Photoshopad takbox på taket.
 
  • Gilla
Annelie Hultberg
  • Laddar…
F
Den är monterad på fel håll. Skall man minimera bränsle förbrukningen så skall den vändas. Kan bli c:a 15% skillnad på en elbil, mot som den är monterad på bilden
 
Mitt favoritverktyg är Bosch linjelaser.
Helt ombärligt instrument för att sätta kakel, plattor mm. Helt nödvändigt till mitt hus byggt 1925 där det inte finns en rät vinkel någonstans.

bosch-gll-3-80-korslaser-med-alkaliska-batterier-cq17021
 
Svårt att välja ett verktyg, och även när jag valt ett så inser jag att det är ett set:
wera-kraftform-micro-big-pack-1-skruvmejselsats-25-delar-2500186

25-delars Wera Kraftform Micro skruvmejselsats i ett svart förvaringsfodral.

Ett set med precisionsskruvmejslar från Wera jag siktar efter ett tag, senast i torsdags när jag skulle montera ut en hårddisk ur en gammal laptop.
Elmaskiner i all ära, men handverktyg har en särskild plats i en verktygsarsenal!
 
makita-dub185z-lovblas-utan-batteri-och-laddare-2320215

Skrattade gott när svågern kom och viftade med denna, slutade med att jag själv köpte en :crysmile:

En sån här pryl man tror att man inte behöver, när man väl har den använder man den till att blåsa bort skräp från allt, blåsa ren kapen, blåsa bort löv från altan, blåsa tyst på svärmor när hon gnäller, ja till allt helt enkelt. Köp!
 
Ingen plats för motorgräsklippare, och inte ett eluttag så långt ögat når.
Har man kolonilott så är blir man lätt begränsad. Men det är då den här kommer in i bilden:

gardena-handymower-grasklippare-med-batteri-och-laddare-2970601

Lätt och flexibel

Bara att ladda hemma. Och med ett batteri så kan du köpa fler verktyg (billigare utan batteri), då den passar flera modeller

De ryms dessutom i bakluckan….Eller takboxen..Host..om man hade haft en ; )
 
Jag drömmer mig bort bland produkterna och finns då massor saker som jag vill ha, hade varit lättare att välja saker som jag inte villhöver.
Nåt som ändå sticker ut lite mer rent konceptuellt bland alla bra verktygspaket som absolut är starka favoriter, är Festools paket med långhalsslip och dammsugare. Tänk vilken frihet att kunna använda den till alla tak och väggar som behöver renoveras, och slippa i alla fall stora delar av allt slipdamm i hela huset... Får fortsätta och drömma....

För fler som vill drömma, här finns länk:
dewalt-dcm575x1-xr-flexvolt-kedjesag-med-batterier-och-laddare-je11800-1
 
Eftersom jag inte har en snickarverkstad så står jag på knä och kap/gersågar. Den här kommer att skona gubbknäna och blir nog en investering framöver.
dewalt-de7260-arbetsbordkarra-iz11814
 
Bosch GOP 30-28 Professional är en multicutter på 300W
Går att använda till så mycket och man kommer åt överallt
GOP 30-28 Bosch Multicutter utan L-Boxx, 300 W
 
Jag upptäckte i förra veckan att min slagborrmaskin är spårlöst borta. Kanske var det lika bra då det var en riktigt budgetvariant. Skulle verkligen behöva en ny av lite bättre kvalitet och blev sugen på denna:
HR2630TJ Makita Borrhammare 800 W
 
Rickard.
Min favorit av sortimentet är svårt men min favorit jag köpt på proffsmagasinet är helt klart Kreg r3 borrjigg. Det har varit är en riktig användbar problemlösare för mig i flera DIY projekt för att förstärka limfogar, skruva upp konsoler/hyllor på vägg och tak, isärtagbara möbler och mycket mer.

kreg-r3-int-borrjigg-1590071
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.