Tänkte be om er hjälp för att hitta bilder på lantkök då jag tycker att nästan allt jag ser är alldeles för modernt ;). Vi står i startgroparna för vårt bygge och måste snart fatta beslut om vad vi vill ha. Eftersom jag har musarm ska jag begränsa min tid vid datorn och kan inte sitta här så mycket som jag skulle önska, så hjälp tas tacksamt emot!

Det jag ser för mig att jag (vi!) vill ha är just nu vit pärlspont på väggarna, gråa luckor och övervägande vitt kakel med någon form av blåa detaljer. Men det kan ju ändra sig!

Tycker det här ser bra ut (lite svårt att se, men jag har bra fantasi:))

Vet inte varför den inte kom med? Finns i länken ovanför med bilder från olika kök,
kommer från Fredrik1976's köksprojekt:

Kolla Kvänums hemsida! Kvänum Kök

Några inspirationsbilder

• medium_Sundby_Rokgra-1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • medium_Broby_Gra-4.jpg
    Skapa konto
  • medium_Broby_Dimgra-2.jpg
    Skapa konto
LinaoMarkus skrev:
::::: 4Kvadrat ::::::

mums !
Mmm, läckert! Precis vår prisklass också ;).

När våra barn har blivit stora ska vi platsbygga ett kök helt själva, men nu får det bli ett färdigt och inte allt för dyrt i vårt nybyggda hus.

Tack så jättemycket för länken! Jag kommer att återkomma dit när jag har mer tid.

Vi sneglar på dyrköken, men kommer att bygga ett lidingö från ikea med en del inspiration från vad vi sett på vägen... Har bla sett ett 4Kvadrat-kök på nära håll.

vet någon var man får tag på de synliga gångjärnen som t.ex. Kvänum använder? Jag tänke nämligen skruva ihop mitt kök själv med lite IKEA och lite handgjort, men jag behöver de synliga moderna gångjärnen. Även 4 Kvadrat verkar använda samma eller liknande. Till funktionen alltså samma som Blum som t.ex. IKEA har, men "vridet" sitter i utkanten och blir synligt.

Skeppars5 skrev:
vet någon var man får tag på de synliga gångjärnen som t.ex. Kvänum använder? Jag tänke nämligen skruva ihop mitt kök själv med lite IKEA och lite handgjort, men jag behöver de synliga moderna gångjärnen. Även 4 Kvadrat verkar använda samma eller liknande. Till funktionen alltså samma som Blum som t.ex. IKEA har, men "vridet" sitter i utkanten och blir synligt.
Kolla hos http://www.theofils.se/. Där finns liknande gångjärn.

Kolla in Rönnerholms på Rönnerholms lantkök Jättefina lantkök, med alla detaljer på rätt sätt. Deras utanpåliggande gångjärn kommer från Eskilstuna kulturbeslag. Pärlgrått är en av Rönnerholms standardfärger. När vi köpte kök jämförde vi Rönnerholms med Kvänum, och de var ungefär lika dyra, men Rönnerholmsköken kändes mer "äkta" i detaljer och finish. Råspontköket är dösnyggt om man vill ha riktigt gammal känsla, men vi valde pärlsponten, då vårt hus är byggt - 22. Bilder på vårt kök finns om Du letar på mina gamla inlägg. Det var inte riktigt färdigt då iofs... Lycka till!

Jag kollade också på Kvänum's, och det skiner igenom att köket är byggt på vanliga stommar av möbelspån och att det gamla endast sitter "på ytan", där tror jag att jag kan göra ett finare arbete själv med Ikea stommar och en hel del tid. Vi får väl se..Prismässigt tror jag man får ett "äkta" träkök från lokal snickare till samma eller billigare peng än Kvänum's.

Jag har nu tittat på ditt kök Ylva_P. Det var verkligen kanonsnyggt! Jag gillade fönstret mellan två höga skåp. Har inte tänkt mig att det skulle vara så snyggt, men nu blev jag inspirerad att klura på om jag kan få till det i vårt kök :).

Invita har ett snyggt lantkök i gammal stil i sin studio på Odengatan i Stockholm. Väl dyrt dock....

Traditionella Lantkök hittar du jättefina kök. Jättedyra men gu så fina!!! Såg i en kökspecial att deras kök börjar på 250' och uppåt....... Men inspiration kan man få gratis :)

¤ akila ¤ skrev:
På Traditionella Lantkök hittar du jättefina kök. Jättedyra men gu så fina!!! Såg i en kökspecial att deras kök börjar på 250' och uppåt....... Men inspiration kan man få gratis :)
Ja, som tur är :). Men det var inte så mycket de bjuder på på hemsidan - den tog slut alldeles för fort! Tack för länken!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.