Röd SUV med en svart takbox märkt "GUARANTEED TOUGH" och DeWalt-logotypen parkerad vid en byggnad. Svart takbox Calix M22 monterad på stor bil, öppen och delvis packad med skidutrustning.

Även stora bilar kan ibland behöva extra lastutrymme, då kan en rymlig takbox vara lösningen, speciellt när man ska åka på vintersemester med skidutrustning.

Den här veckan kan du tävla om en takbox Calix M22 som är 225 cm lång, har en lastkapacitet på 75 kg och rymmer 390 l. Själva boxen väger 25 kg och är utrustad med Quick Grip som gör monteringen snabb och enkel. Den kan öppnas från bägge långsidor och har låg lasttröskel. Då sponsorn den här veckan är Proffsmagasinet kommer den uppmärkt med texten Guaranteed tough och logotype från DeWalt.

Värde: ca 6 000 kr

Så här tävlar du:
  1. Gå in på Proffsmagasinet.se och välj ut vilken som är din favoritprodukt i deras sortiment.
  2. Berätta i ett inlägg här i tävlingstråden varför du valt just den till din favorit.
  3. Länka till produkten i svaret.

Vinnaren utses fredagen den 3 dec. Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
-----------------------------------------------
OBS!!! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering. Vi tackar Proffsmagasinet för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Brasse22 och 4 till
  • Laddar…
Jag har redan en skruvdragare från Milwaukee, så detta verktygspaket är garanterat favoriten för mig! Att ha en uppsättning med bra verktyg är a och o när man håller på att renoverar.
 
(Min favoritprodukt)

Skulle jag leva med endast 1 elektriskt verktyg så skulle det vara denna. Mycket kan jag tänka mig att göra för hand som att såga, mät, etc.
Men denna borrskruvdragare förgyller verkligen allt arbete, och jag skulle verkligen ha svårt att vara utan den. Stark, smidig, bekväm, den gör verkligen allt du ber den om.
 
Jag har flera verktyg som finns i Proffsmagasinets sortiment som är riktiga favoriter. Bland annat ett paket med Bosch 18v skruvdragare och mutterdragare som används väldigt mycket. Även min Makita sängsåg är oumbärlig.

Men absoluta favoriten som har underlättat väldigt här hemma är mitt Fein muliverktyg. Bra att det följde med många tillbehör i satsen jag köpte också, blir enklare att "lära sig" verktyget och vad som passar till vad om man inte bara har en basutrustad variant. Fein har riktigt bra kvalite både på maskin och tillbehör.

Fein multiverktyg med olika tillbehör såsom sågblad och slipplattor, ordnade på en vit bakgrund.
 
J
Knipex tångnyckel är tveklöst det verktygsköp jag är mest nöjd med, och kommer komplettera med fler storlekar.
Köpte den för att använda till motorcyklars anodiserade blinbling-muttrar. Det minimala glappet där blir med fasta nycklar kan skava bort anodiseringsfärgen, och då är denna helt perfekt!
Upptäckte också när vi renoverade badrummet att den är precis lika bra till alla kromade rörkopplingar.
Ersätter ju inte fasta nycklar, men jag har definitivt inte använt en skiftnyckel sen denna köptes.

Så trots det stora sortimentet av en massa häftiga elverktyg, så är detta ändå min favoritprodukt.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Att släpa såg mellan husen två
Har jag ledsnat en aning på
Därför blir nedan en favorit
Att köpa till sommarens slit.
 
Ett verktygspaket är ett måste när man har hus eller lägenhet och det är perfekt när man får med både extra batteri samt en fin förvaringslåda. Därför har jag valt detta kvalitéts kit som min favorit!

Dewalt verktygspaket inkluderar borr, tigersåg, slagskruvdragare, cirkelsåg, extrabatterier och förvaringslåda.
 
Ja inte lätt för en verktygsnörd att svara på vad som är ens favorit på proffsmagasinet,är ju som att man ska svara på vilket barn man gillar mest.
Nja ska man gå på det jag använt överlägset mest hemma och verkligen kan rekommendera är detta paket dock är detta nyare än det jag använder. Med detta paket klarar du i stort sätt allt hemma.

Eller så ska man gå på sin nya förälskelse på jobbet, en ny kap ger som bara går på batteri. Hur underbart är det inte att slippa sladdar.

Jag behöver faktisk en takbox då man vill ha med sig stativet till kapen när bilen är full med fru och barn.
Och jag ser på måtten att frugan får lätt plats i denna takbox.
:surprised: Trodde först ni tävlade ut en bil:rofl:
 
denna maskin har räddat mig måååånga gånger när det ska skruvas nära nånting eller i vinkel med liten plats!
 
Även om behovet känns långt borta nu så skulle jag säga att en riktigt bra grästrimmer, som
Ligger på favoritlistan. En stark trimmer som orkar slå av gräset ordentligt underlättar så mycket för att hålla trädgården :cool:
 
Kärcher WV 5 Premium fönstertvätt.

Denna gör det nästan roligt att tvätta fönster. Resultatet blir bra och det är svårt att misslyckas. Det ska bli kul att till våren prova fönstertvätten i mitt hus jag nyligen flyttat till. Stora fönster utan spröjs kommer gå snabbt och effektivt med Kärchers fönstertvätt!
 
Min favoritprodukt just nu är en elektrisk fogpistol. Står helt plötsligt inför ett hemmaprojekt som inkluderar några hundra meters fogande. Ett projekt som skjuts på framtiden mest hela tiden! Batteri och laddare finns redan på plats, men maskinen saknas.
 
Med denna favoritprodukt hade jag nästan klarat mig utan alla andra. Smidig, stark och passar i små utrymmen. Lite som mig själv helt enkelt…
milwaukee-m18-fid2-0x-slagskruvdragare-utan-batterier-och-laddare-2290018
 
A
Med två våningar i huset är min favoritprodukt seriekopplade brandvarnare som har inbyggda batterier som håller 10 år. Man får en snabbare varning om man är i sovrummet på ovanvåningen om man tex glömt ett ljus på nedervåningen. Och man slipper pyssla med att byta batterier hela tiden.

capidi-cap388b-brandvarnare-optisk-2-pack-2363973?E
 
En bordssåg är helt klart min favorit! Man kan göra så mycket med en sån som man inte kan med andra verktyg lika lätt. Klyva brädor i egna tjocklekar, kapa små bitar med hjälp av en släde, räta andra brädor med hjälp av en annan jig, göra fönsterbågar.. kort o gott, har man en bordssåg klarar man göra massa kul utan massa specialmaskiner!
Denna från Dewalt är i synnerhet en riktigt bra bordssåg!

dewalt-dwe7492-bordscirkelsag-ih11805
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.