Övningssvarvat, försöker svarva tunt. Träskålar i olika storlekar övningssvarvade för att vara tunna, uppställda på en bänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Övningssvarvat, försöker svarva tunt. [bild]
Sjyssta hantlar, dom där kommer få fason på dina gråsparvsbiceps.
 
  • Haha
  • Gilla
mexitegel och 7 till
  • Laddar…
Korvgubbe
tveksamt tveksamt skrev:
Bra tips, lite klent som enda argument för att köpa en handhyvel dock. (=
Inom livsmedelsindustrin så hyvlar man skärbrädor när de blir för slitna just för att klara hygienkraven. Så beväpnad med den informationen är det bara att spänna ögonen i din bättre hälft och fråga om de vill att barnen blir magsjuka?
 
  • Älska
Alfredo
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Sjyssta hantlar, dom där kommer få fason på dina gråsparvsbiceps.
Tveksamt. Hustrun fick hjälpa mig lyfta av de här från svarven..
 
  • Gilla
kristofo
  • Laddar…
Mekat ihop en fulprototyp för att testa en mekanism som ska byggas in i en ny jigg, verkar fungera som tänkt. Va det ska bli i slutändan får ni se en annan dag.

Prototyp av trämekanism med skruvstyrd rörelse på en metallbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
dilemma och 5 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Mekat ihop en fulprototyp för att testa en mekanism som ska byggas in i en ny jigg, verkar fungera som tänkt. Va det ska bli i slutändan får ni se en annan dag.

[bild]
Var kopplar man in skruvdragaren i veven?
 
  • Gilla
  • Haha
LRSvensson och 2 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Var kopplar man in skruvdragaren i veven?
Blir nog ingen turbovev på denna, den ska inte rattas så ofta.
 
Fick ett ryck och lite tid själv.
Slipmaskin och handgjorda träna spelkorthållare på ett arbetsbänk i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Spelkorthållare för lillpojkens dagis! De små händerna klarar ju inte av att hålla så många kort.
 
  • Gilla
  • Älska
dilemma och 14 till
  • Laddar…
Köpte för ett år sedan riktig fönsterskrapa, tvättpäls och framförallt bälteshink, varför har jag inte köpt det tidigare!? Nu är det ju nästan kul att putsa fönster, speciellt med hus med källare är det himla trassel att klättra på stegar med hinkar trasor skviss m.m.

Gått runt ut och invändigt på hus och garage, redo för pynt till första advent och jul.
 
  • Fönsterputsutrustning i en bälteshink, inklusive fönsterskrapa och tvättpäls, placerad inomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
J JFrisk skrev:
Köpte för ett år sedan riktig fönsterskrapa, tvättpäls och framförallt bälteshink, varför har jag inte köpt det tidigare!? .
vart köper man detta?
Jag köper ny plastmojäng från Ica varje år….
 
A axel_n skrev:
vart köper man detta?
Jag köper ny plastmojäng från Ica varje år….
A axel_n skrev:
vart köper man detta?
Jag köper ny plastmojäng från Ica varje år….
Jag handlade från https://www.skvissen.se/ efter att försökt använda den från Ica i 10 år... var inte bra från början och blev definitivt inte bättre med tiden.
Sambon släpade även med en kärcher hem från GKs men den kom jag aldrig alls överens med, otymplig och tar i kramar fönsterbrädor etc och läckte dessutom vatten åt alla håll.
Nöjd med allt i köpet, möjligtvis den stora hinken som är lite onödigt, pälsen håller så mycket vatten att jag i princip inte behöver något i en hink för att tvätta alla rutor på huset.
 
Gjort lite pynt till granen, och årets första julklapp.

Handgjort schackbräde av trä på ett vitt bord, med suddig bakgrund av ett kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Handgjorda träsnöstjärnor på en arbetsbänk, förberedda som julpynt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sista spiken och 16 till
  • Laddar…
Snygg bräda. Vilket träslag är det? Du fattar nog vilka bitar jag undrar över.
 
Hep Hep skrev:
Snygg bräda. Vilket träslag är det? Du fattar nog vilka bitar jag undrar över.
Tack! Gissar att du menar de mörka bitarna? Är själv osäker, fick en bit av en granne, han sa att det är körsbär men jag är inte helt säker på att det stämmer. De ljusa är björk och ask som jag fick då en annan granne tog ner några träd på tomten.
 
galento
Får bli lite service på grushojen i vinter , ny olja , filter och luftfilter, stift , drev och kedja , däck och slang , nya hjullager,tätningar och kedjesläpa samt allmän översyn ;) Motorcykel uppmonterad på motorcykelställ med borttaget bakhjul och verktyg utspridda på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
EdvardA och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.