Totalt 20 cm på bredden respektive längden ligger väl precis inom gränsen för vad man kan hantera med takstolarna. Det hänger på måttsättningen.

H
Allt är byggt klart?
Jag hade nog hyrt en betong såg och fimpa av båda sidorna istället för någon plåt ut över betongen

H Hallerudsbo skrev:
Allt är byggt klart?
Jag hade nog hyrt en betong såg och fimpa av båda sidorna istället för någon plåt ut över betongen
Hur tänker du nu?
Plattan lär vara gjuten med kantelement. Börjar du kapa kommer du ha blottad cellplast, det är knappast homogen betong.

H
Raskus Raskus skrev:
Hur tänker du nu?
Plattan lär vara gjuten med kantelement. Börjar du kapa kommer du ha blottad cellplast, det är knappast homogen betong.
Därför jag fråga om det var färdigt byggt men det kanske du missa?
Man får kapa ur sen gjuta ny kant.
Men om det är byggt klart är det mer problem.

H Hallerudsbo skrev:
"Plattan gjöts och när vi byggde på det insåg vi att plattan som gjutits är 10cm för stor"

H Hallerudsbo skrev:
Färdigbyggt är det inte men väl färdiggjutet, vilket du också verkar ha noterat eftersom du skulle såga i betongen. Dock skulle jag väl inte vilja kapa bort halva kantförstyvningen och på så vis underminera hela bygget för att spara lite plåt :)

H
Raskus Raskus skrev:
"Plattan gjöts och när vi byggde på det insåg vi att plattan som gjutits är 10cm för stor"
byggde på ja men är det klart?
Är en vägg uppe är det lätt att kapa och gjuta om.
Sätter man upp en sida då borde man se att något är fel och kanske stanna upp och fundera på vad som är fel och inte fortsätta och hoppas på att det ordnar sig nog.
Beror ju på om kommunen godkänner ett större garage annars.

H
Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Färdigbyggt är det inte men väl färdiggjutet, vilket du också verkar ha noterat eftersom du skulle såga i betongen. Dock skulle jag väl inte vilja kapa bort halva kantförstyvningen och på så vis underminera hela bygget för att spara lite plåt :)
Underminerar inte när man gjuter ny kant.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.