Korvgubbe
Gör den inte det så får man väl helt enkelt köpa till ett extra batteri att byta till. Eller kanske två, så att man alltid kan ha ett i maskinen, ett fulladdat, och ett på laddning. Och så kanske man behöver ett par nya snickarbyxor med reservbatterificka. Men då matchar inte flanellskjortan så man måste köpa en ny sådan också, och då är det väl lika bra att köpa nya hörselskydd med bluetooth, men sågen har ju ingen bluetoothkoppling så då kanske det är bäst att också köpa en ny bilstereo anläggning med bluetooth. Fast då behöver man ju köpa en minigrävare att montera stereon i.... Fan, det blir en dyr såg det där!
 
  • Haha
  • Gilla
P-son83 och 14 till
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
orkar den en hel sida takfall?
Ja, det är bara en fråga om hur många batterier du har tillgängliga. Jag hade snickare på plats 2013 som lade råspont på gäststugan, 5x3 meter, och hade en Makita 10,8V cirkelsåg. Den såg ut som en leksak med sina mått och den tunna klingan, men den tuggade sig igenom bräderna utan problem. Mkt behändig maskin.
 
  • Gilla
FreQa
  • Laddar…
Köpte en begagnad HK 55 för ett tag sen. Idag kom skenan FSK 25 ifrån Rubart, vilken underbar grej asså!
Var tydligen med en TS 55 F i leveransen också :rofl:
Begagnad HK 55 cirkelsåg med FSK 25 skena och en låda med TS 55 F såg inne i ett vardagsrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Bödvar McOlsson och 7 till
  • Laddar…
Beställde några Besseytvingar från amazon förra veckan. Det stod något om ”beställ nu - bara fyra kvar”. Säkert bara trams för att locka till avslut tänkte jag, med det var bra pris så jag beställde fyra. Det verkar faktiskt varit helt sant att de var på upphällningen, för nu går de inte att beställa längre och jag har fyra olika paket på väg från fyra olika lager med en tving i varje. #koldioxidskam

Nyss kom den första.
Bessey tving med svart och röd handtag liggande på ett träbord med hålmönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
vanpire och 8 till
  • Laddar…
J JFrisk skrev:
Tittade också lite på dem, behöver något till bandsågen. Vad är intrycket? Känns de bra eller bör jag leta vidare?
Jag misstänker att jag är den skyldige till hjulen.
Jag satte dem utan snabbfästet på min Luna Z50, den maskinen ska väga 100-135 kg ( lite oklart )
På den maskinen funkar hjulen bra, pedalen uppfälld står den på maskinstativet. pedalen nertrampad rullar den helt ok på ett slätt betonggolv. Jag har maskinen vilande på hjulen intill en vägg och rullar fram den för användning.
 
  • Gilla
dilemma och 1 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Beställde några Besseytvingar från amazon förra veckan. Det stod något om ”beställ nu - bara fyra kvar”. Säkert bara trams för att locka till avslut tänkte jag, med det var bra pris så jag beställde fyra. Det verkar faktiskt varit helt sant att de var på upphällningen, för nu går de inte att beställa längre och jag har fyra olika paket på väg från fyra olika lager med en tving i varje. #koldioxidskam

Nyss kom den första.
[bild]
Vad betalade du för dem? Vilken storlek?
 
richardtenggren
Frun fiskade upp dessa på väg hem från jobbet idag, en sen farsdags-present kanske? ;)
 
  • Handhållen uppladdningsbar LED-arbetslampa från RAW i förpackning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Förpackad RAW-high power LED-arbetslampa på butikshylla, möjlig farsdagspresent.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Förpackning för arbetsljustripod från RAW på ett ljust underlag, möjlig present för fars dag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Frun fiskade upp dessa på väg hem från jobbet idag, en sen farsdags-present kanske? ;)
Måste vara ett mycket speciellt drag på det metspöet! :love:
 
  • Haha
  • Gilla
richardtenggren och 2 till
  • Laddar…
Jahaja, så åkte man dit igen på grund av tipstråden …

En RAW LED-arbetslampa i förpackning på ett gråmönstrat golv bredvid ett vitt rör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Immobil och 4 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Jahaja, så åkte man dit igen på grund av tipstråden …

[bild]
Kanske dags att byta namn till ”Snubbeltråden”? :thinking:
 
  • Gilla
  • Haha
nino och 7 till
  • Laddar…
Wagner färgspruta kom idag. Får se om det underlättar.
Wagner Control Pro HEA färgspruta placerad på en kartong.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

#vågavägrarolla
 
  • Gilla
Raimo T och 10 till
  • Laddar…
M mojjen skrev:
Wagner färgspruta kom idag. Får se om det underlättar.
[bild]
#vågavägrarolla
Sneglat ett tag på det där, är den en 250 eller 350? Återkom gärna med intryck när du provat den.
 
mrVoodoo mrVoodoo skrev:
Sneglat ett tag på det där, är den en 250 eller 350? Återkom gärna med intryck när du provat den.
350. Ville framför allt ha den långa slangen
Min Kollega skall provköra hos sig idag. Jag har några veckor kvar. Största frågetecknet är nog om man bör efterrolla, eller om det blir bra att bara spruta. Skall spruta ca 200m2 väggar och 85m2 tak.
 
T
richardtenggren richardtenggren skrev:
Frun fiskade upp dessa på väg hem från jobbet idag, en sen farsdags-present kanske? ;)
Är dom bara batteridrivna eller ingår strömkabel också?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.