2 254 läst · 5 svar
2k läst
5 svar
Vad är det han använder för att spackla?
Jag brukar använda vanligt spackel köpt på Rusta när jag sätter upp gipskivor men...
Det verkar som att proffsen använder något annat. Kolla på denna film.
Han använder ett pulver som man blandar i vatten. Kan någon tala om för mig vad det heter på svenska och var man köper det? Min gissning är gipsbruk men jag har säkert fel.
Det verkar som att proffsen använder något annat. Kolla på denna film.
Han använder ett pulver som man blandar i vatten. Kan någon tala om för mig vad det heter på svenska och var man köper det? Min gissning är gipsbruk men jag har säkert fel.
Det finns flera tillverkare av spackel som har liknande i sortimentet.
Fördelen är att man slipper köpa och bära vatten, sen sjunker inte sånt spackel något eller lite men det kompenserar man så är man duktig så räcker det med en spackling i skivskarvar.
För hemmabruk så duger det gott med färdigblandat spackel man har oftast tid att vänta på tork och merparten är inte så duktiga att spackla
Fördelen är att man slipper köpa och bära vatten, sen sjunker inte sånt spackel något eller lite men det kompenserar man så är man duktig så räcker det med en spackling i skivskarvar.
För hemmabruk så duger det gott med färdigblandat spackel man har oftast tid att vänta på tork och merparten är inte så duktiga att spackla
Tack för ditt svar. Vad heter produkten på Svenska?nino skrev:Det finns flera tillverkare av spackel som har liknande i sortimentet.
Liknande trådar
-
Vad är detta för ogräs i gräsmattan och hur behandlar man det bäst?
Gräsmatta -
Kan jag byta sätt att behandla mitt tryckimpregnerade trädäck, efter att jag tidigare har kiselbehandlat det?
Altan & Uteplats -
Hur får jag bort silen på en Grohe handfatblandare? Den ligger något infälld på undersidan av kranet. Finns det en originalverktyg?
Badrum -
Går detta att laga? Ska jag anmäla till hantverkaren?
Fönster & Dörrar -
Går det att köra inkommande 230v enfas in i 32a handske.
El