Specifika trådar om bilar spårar alltid ur mer eller mindre om nått helt annat, eller andra bilar. Tex Passat GTE tråden, eller den om vägar o elbilar.
Så jag provar att öppna en "Off topic" tråd om bilar, allmänt surr om bilar och dess tillbehör.
Allt från om man kan hälla ut mussli istället för sand om man fastnat på is (Ja) till om hur många hästar man får om man sätter en snurra på en oöppnad M50B25 som gått 26" mil och laddar ett kilo (401 hk).
Ja, ni förstår, vad som helst. Moderator kan släpa hit OT från andra trådar.
Moderator har även mitt tillstånd att stänga tråden om ni inte tycker den passar sig här på forumet.
För er som inte riktigt förstår vad jag skriver.
Snurra=Turbo
M50B25 = BMWs bästa hållbaraste raka 6a på 2,5 liter tillverkad i början på 90 talet.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
Sittställning
Elbilar är bäst och definitivt framtiden.

Här är lagom att avsluta tråden tycker jag :crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
Alexzas och 20 till
  • Laddar…
Börjar med historien om Musli.
Fastnade med bilen, bakhjulsdriven Opel Ascona, i en uppförsbacke, lutande kurva då jag blev tvingad att stanna för en bil som åkte ut från en tomt.
I mina försök att komma framåt gled bakdelen närmare o närmare diket.
Jag behöver nått som greppar bättre, tex sand. Letade i vägkanten men sanden var fastfrusen, kom då på att jag just varit o handlat, och bla köpt ett stort paket Start (musli)
Delade upp paketet på båda bakhjulen med en sträng ändå till framhjulen, och kom loss :)
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
kortis och 8 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
om hur många hästar man får om man sätter en snurra på en oöppnad M50B25 som gått 26" mil och laddar ett kilo (401 hk).
Hur länge höll det?
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Sittställning Forlowt skrev:
Elbilar är bäst och definitivt framtiden.

Här är lagom att avsluta tråden tycker jag :crysmile:
Här har du ett nybygge.

Den drog alla blickar från alla andra bilar. Elbilar såg man inte röken av (Strömmen av?)
Bild tagen från lokalblaskan.

Så nu kan vi inte hitta häftigare svenskbyggda bilar då näää.
 
  • Moddad bil med stor motor och avgasrör, folk tittar på, utomhus nära affär.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
Fotografen och 7 till
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Hur länge höll det?
Tidigare ägare som monterat turbon hade åkt 1000 mil som bruksbil, jag hade den bara som leksak, körde mycket på isen en vinter, och lite drifting på sommaren, men motorn gav inte upp under mitt ägande.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
A
Isakare Isakare skrev:
Specifika trådar om bilar spårar alltid ur mer eller mindre om nått helt annat, eller andra bilar. Tex Passat GTE tråden, eller den om vägar o elbilar.
Så jag provar att öppna en "Off topic" tråd om bilar, allmänt surr om bilar och dess tillbehör.
Allt från om man kan hälla ut mussli istället för sand om man fastnat på is (Ja) till om hur många hästar man får om man sätter en snurra på en oöppnad M50B25 som gått 26" mil och laddar ett kilo (401 hk).
Ja, ni förstår, vad som helst. Moderator kan släpa hit OT från andra trådar.
Moderator har även mitt tillstånd att stänga tråden om ni inte tycker den passar sig här på forumet.
För er som inte riktigt förstår vad jag skriver.
Snurra=Turbo
M50B25 = BMWs bästa hållbaraste raka 6a på 2,5 liter tillverkad i början på 90 talet.

Är detta ok, eller ska jag lägga den i min tråd istället? :D
 
  • Gilla
wildeside
  • Laddar…
Maskintok skrev:
[media]
Är detta ok, eller ska jag lägga den i min tråd istället? :D
Perfekt inlägg (y)
Har en story i samma ämne. Lämnade in sambons Swift -11 på 6000 mila service (lämnade in den så länge den hade garanti kvar) och den kom tillbaka med skrikande rem, för de hade bytt rem, inget skrikande innan vi lämnade in bilen, så sambon åkte och reklamerade. De tog in bilen direkt och "Justerade" men morgonen efter skrek den igen.
Åker tillbaka igen, efter felsökning vill de byta AC kompressorn för 7000:-. Sambon ringer mig o frågar, Nej säger jag.
Hemna känner jag på remmen, spännd som en fiolsträng, men då den slirat innan hade ytan vulkat, så den greppade helt enkelt inte.
Orkade inte åka dit igen, köpte en rem på Biltema (Getes) och monterade med rätt spänning.
Vi sålde bilen 6 år senare med 13" mil på mätaren, remmen skrek inte, och AC kompressorn funkade fortfarande finfint.
 
  • Gilla
  • Ledsen
  • Wow
Fågelvägen och 6 till
  • Laddar…
Förstår inte riktigt vad tråden går ut på så jag bjuder på en sporadisk bild från en gammal spontan bilträff i Uddevalla...
Det var massa Volkswagen och en Ford! :rofl:

Bild från bilträff med en röd Volkswagen först i bild och människor som samlats bakom bilarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
DataJonny och 6 till
  • Laddar…
A
Isakare Isakare skrev:
Perfekt inlägg (y)
Har en story i samma ämne. Lämnade in sambons Swift -11 på 6000 mila service (lämnade in den så länge den hade garanti kvar) och den kom tillbaka med skrikande rem, för de hade bytt rem, inget skrikande innan vi lämnade in bilen, så sambon åkte och reklamerade. De tog in bilen direkt och "Justerade" men morgonen efter skrek den igen.
Åker tillbaka igen, efter felsökning vill de byta AC kompressorn för 7000:-. Sambon ringer mig o frågar, Nej säger jag.
Hemna känner jag på remmen, spännd som en fiolsträng, men då den slirat innan hade ytan vulkat, så den greppade helt enkelt inte.
Orkade inte åka dit igen, köpte en rem på Biltema (Getes) och monterade med rätt spänning.
Vi sålde bilen 6 år senare med 13" mil på mätaren, remmen skrek inte, och AC kompressorn funkade fortfarande finfint.
Jajemän :strong:
jag blev riktigt trött när jag började riva i denna... :worried:..
När jag skulle flytta på generatorn så hade de dragit fast den så ini helvete att den inte ens flyttade på sig med kofot... :seenoevil:
 
  • Ledsen
Isakare
  • Laddar…
wildeside
Maskintok skrev:
Jajemän :strong:
jag blev riktigt trött när jag började riva i denna... :worried:..
När jag skulle flytta på generatorn så hade de dragit fast den så ini helvete att den inte ens flyttade på sig med kofot... :seenoevil:
Måste ju lossa på bultarna som dragit åt så ini helvete först:surprised:
 
  • Gilla
JRMKJRM
  • Laddar…
A
wildeside wildeside skrev:
Måste ju lossa på bultarna som dragit åt så ini helvete först:surprised:
Jo det var en bult kvar... Och den var nog dragen med mutterknack... Det var det enda som höll generatorn... :rofl:.

märkesverkstaden hade inte heller fått ut bulten, så de krängde på remmen och behövde då inte spännaren.. Som satt lös..
remmen rejält tight... :crysmile::crysmile::crysmile:

När jag började riva i allt sen för att hitta ljudet.. Så tog jag tag i generatorn... kände direkt ett vertikalt glapp.. Då var det färdigt..

letar fortfarande lager... 8x14x23..
 
wildeside
Maskintok skrev:
Jo det var en bult kvar... Och den var nog dragen med mutterknack... Det var det enda som höll generatorn... :rofl:.

märkesverkstaden hade inte heller fått ut bulten, så de krängde på remmen och behövde då inte spännaren.. Som satt lös..
remmen rejält tight... :crysmile::crysmile::crysmile:

När jag började riva i allt sen för att hitta ljudet.. Så tog jag tag i generatorn... kände direkt ett vertikalt glapp.. Då var det färdigt..

letar fortfarande lager... 8x14x23..
Trodde inget annat heller.
Jag tror att du vet vad du pysslar med, va bara tvungen att plita i nått med lite ironi/humor.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
wildeside wildeside skrev:
Trodde inget annat heller.
Jag tror att du vet vad du pysslar med, va bara tvungen att plita i nått med lite ironi/humor.
Ja :crysmile:
det finns fler såna där filmer..har en där hela styrservopumpen har gått isär.. Med remmen som ett skatbo:crysmile::crysmile::crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
alm82 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.