907 läst · 2 svar
907 läst
2 svar
Ny drivenhet Casa Comfort R5H
Hej !
Verkar som motorn som driver värmeväxlaren i mitt FTX aggregat skurit och jag försöker få tag på en ersättare.
Swegon var hjälpsamma och gav mig priset 3000:- + moms för hela drivenheten med fästen m.m, vilket känns ganska dyrt för en simpel elmotor.
https://www.casastore.fi/drivenhet-free-90-hv-casa-comfort-r5-hv
Jag vet det finns firmor som renoverar elmotorer och troligen kan få igång den, men misstänker ju också att motorn är någon standardvariant man kan köpa över disk. Nån som grottat ner sig i alternativen och funnit någon smart lösning eller kan rekommendera någon firma för renovering ?
Verkar som motorn som driver värmeväxlaren i mitt FTX aggregat skurit och jag försöker få tag på en ersättare.
Swegon var hjälpsamma och gav mig priset 3000:- + moms för hela drivenheten med fästen m.m, vilket känns ganska dyrt för en simpel elmotor.
https://www.casastore.fi/drivenhet-free-90-hv-casa-comfort-r5-hv
Jag vet det finns firmor som renoverar elmotorer och troligen kan få igång den, men misstänker ju också att motorn är någon standardvariant man kan köpa över disk. Nån som grottat ner sig i alternativen och funnit någon smart lösning eller kan rekommendera någon firma för renovering ?
Först och främst , är det motorn eller växellådan som skurit, den senare blir nog svår att reparera, däremot så är det inte så svårt att byta lager på motorn. är du lite händig så klarar du det, lager kostar kanske ca 100-150kr för två. Du får lossa motorn från växellådan och se vilken del är som sagt upp sig.
Bra poäng, hade ingen tanke på det nog sitter en växellåda där medJ jonaserik skrev:Först och främst , är det motorn eller växellådan som skurit, den senare blir nog svår att reparera, däremot så är det inte så svårt att byta lager på motorn. är du lite händig så klarar du det, lager kostar kanske ca 100-150kr för två. Du får lossa motorn från växellådan och se vilken del är som sagt upp sig.
Skall koppla bort och ser hur det känns utan motorn inkopplad!