1 794 522 läst · 5 850 svar
1795k läst
5,9k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Kabel relaterat:
Min mor har bland annat problem med finmotoriken så jag såg till att hon skaffade sig magnetiska laddsladdar till telefonen och surfplattan. För henne var det en upplevelse bättre än skivat bröd!
Men jag håller med om att C-C kablar är på tok för kraftiga för att vara bekväma att hantera...
Min mor har bland annat problem med finmotoriken så jag såg till att hon skaffade sig magnetiska laddsladdar till telefonen och surfplattan. För henne var det en upplevelse bättre än skivat bröd!
Men jag håller med om att C-C kablar är på tok för kraftiga för att vara bekväma att hantera...
Någon dag, blev redan idag.Mikael_L skrev:
Den där lilla grejen var lätt att gömma under lite Cola och en syltburk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sen ang usb-C -> usb-C så såg jag att Ikea har sådana för en 50-60 spänn typ, kommer inte ihåg priset exakt.
Kanske lite tokigt att tipsa om Ikea i denna tråd ...
Skittokigt och helt OT. Hade det inte varit det hade jag skrivit att IKEA faktiskt är mitt förstahandsval på "laddkablar" då jag tycker deras kombination av pris och kvalitet är det bästa jag hittat. Det finns absolut billigare kablar men då är det ofta skräp. Det finns även många dyrare men jag har inte upplevt dessa som bättre.Mikael_L skrev:
Men nu är detta lidltråden så därför skriver jag inget om IKEAs laddkablar för det vore rätt tokigt här!
Jaja, jag måste väl också skriva något om ikea innan moderatorerna hittar hit.
När vi ändå snackar om laddning så vill jag flika in att ikeas laddbara batterier är några av de bästa som finns och dessutom till ett riktigt lågt pris. För några år sedan kom det fram att ikeas batterier var samma som panasonics värstingbatterier som kostar 3-4 gånger så mycket.
Disclaimer: Det var som sagt några år sedan så det finns väl en risk att saker ändrats.
När vi ändå snackar om laddning så vill jag flika in att ikeas laddbara batterier är några av de bästa som finns och dessutom till ett riktigt lågt pris. För några år sedan kom det fram att ikeas batterier var samma som panasonics värstingbatterier som kostar 3-4 gånger så mycket.
Disclaimer: Det var som sagt några år sedan så det finns väl en risk att saker ändrats.
T Trunk skrev:Jaja, jag måste väl också skriva något om ikea innan moderatorerna hittar hit.
de grå/vita som Ikea har är fortfarande i topp men de bruna batterierna är av sämre kvalitetT Trunk skrev:Jaja, jag måste väl också skriva något om ikea innan moderatorerna hittar hit.
Både vita LADDA och bruna är ersatta av en nya "färger" sen ett tag tillbaka (även om de vita säkert funnits kvar i olika butiker). Storlek HR06 har ena nya samma kapacitet som de tidigare men på HR03 är den lägre. Kvaliten vet jag inget om ännu.
Referenser tagna nu.. mulen vinterdag... sommar och sol... jadu är väl inte optimalt för det på nå större avstånd men jag tycker mig se linjen bättre än den syns på bilderna.Alfredo skrev:
Redigerat:
Obs på bild 2 skymmer jag lasern lite, inget fel på apparaten
Det var en annan modell, köpte den och vart besviken. Köpte denna nu och den funkar som förväntat.. +-4 grader vinkel för självnivå är lite tråkigt men det funkar bra.. särskillt om man kan få upp den i samma höjd.. går att låsa efter och vinkla annars. Stativet verkar va skräp.. köp ett kamerastativ till eller ngtJ JFrisk skrev:Var det inte denna som diskuterades tidigare i tråden och inte alls var ett "vattenpass" utan bara just ett ljus-kryss, alltså att man behövde rikta den i lod och våg själv?
Jag kan ha blandat ihop det. Finns visserligen användningsområden för det också, men ska man nyttja den för att att få våg och lodräta linjer blir det ju ett extra moment.
Har under en längre tid gått och velat mellan en kinalaser och en dyrlaser men detta erbjudande avgjorde saken. Stativet var väldigt litet och rappligt, men bortsett från det verkar själva lasern vara väldigt prisvärd nu när jag klämt på den en stund. Inga uppenbara brister.N nissenhj skrev: