817 716 läst · 17 905 svar
818k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Även en dubbelvaccinerad person kan bli tillsagd att testa sig av en smittspårare.V växelventil skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Javisst, men är man sjuk skall man inte vara ute bland folk oavsett.V växelventil skrev:
Men som sagt, i Sverige åtminstone drabbar det mest de som valt att utsätta sig för stora risker genom att inte vaccinera sig. De vissar ingen hänsyn till andra, så inte förtjänar de någon större hänsyn själva.
Det är ju det som stör, att man gör skillnad på HUR man fått det förmodade skyddet mot svår sjukdom. Man missar det officiellt uttalade målet med ”beviset” med den inskränkningen.BirgitS skrev:
Personligen gör det mig klart irriterad då jag måste riskera min sons hälsa genom påtvingat vaccin trots en genomgången infektion som visat sig ge samma eller bättre ”förmodat skydd mot svår sjukdom”.
Hur tror du merparten av de fullvaccinerade resonerar när de har förkylningssymtom i dessa tider? Tror du de är hemma eller ens bryr sig öht? Du tror på allvar att människor i allmänhet ändrat sig sen innan pandemin hur man beter sig med en förkylning?Nissens skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 813 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 813 inlägg
Jag tittade lite hastigt på länken och ser direkt fel som gör att man undrar om de bryr sig om att faktagranska och korrekturläsa, men alltid lurar man någon...garvin skrev:
"Anette Stahel, doktor i biomedicin, anser att det Läkemedelsverket här ägnar sig åt är en form av bluff."
"Medverkande: Anette Stahel, magister i biomedicin."
Är hon doktor eller magister? Förtroendet höjs inte direkt när man gör sådana missar på en så kort text.
Hela texten är rejält rörig och obegriplig. Gör man det med flit för att förvilla, eller tänker man så rörigt?
Vad betyder meningen:
"Men när Folkets Radio begär ut de endast 2-3 fall – av drygt 300 inrapporterade – som Läkemedelsverket bedömt har koppling till covidvaccinerna, finns Tommys fall inte med bland dem."
Varför begär man ut 2-3 fall av drygt 300 inrapporterade? 300 inrapporterade vad?
Inte heller för övriga drygt 300 inrapporterade dödsfall efter vaccin mot Covid-19, kan Läkemedelsverket presentera något underlag för sin bedömning överhuvudtaget.
Saknas inte ordet misstänkta i meningen? Slump? Jag tror tyvärr inte det.
Hur kan en journalist skriva så utomordentligt usel svenska på en så kort text?
Sen kanske vi ska vara tydlig med att han har en rätt tydlig åsikt i frågan, så han är knappast en opartisk journalist.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Nu kommer det ju påbud om att dubbelvaccinerade ska ha en tredje dos när det har gått sex månader så även då finns det ju ett "bästföre-datum".J JBa skrev:Det är ju det som stör, att man gör skillnad på HUR man fått det förmodade skyddet mot svår sjukdom. Man missar det officiellt uttalade målet med ”beviset” med den inskränkningen.
Personligen gör det mig klart irriterad då jag måste riskera min sons hälsa genom påtvingat vaccin trots en genomgången infektion som visat sig ge samma eller bättre ”förmodat skydd mot svår sjukdom”.
Med den tredje dosen verkar det som att antikroppsnivåerna når upp till samma nivåer som hos de som genomgått sjukdomen för inte alltför länge sen och sen tar en dos vaccin.
När var din son sjuk i covid?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Jag kan inte svara för andra människor men sambon är lite snuvig idag så vi håller oss hemma båda två och jag har ställt in ett jobbmöte i morgon.J JBa skrev:
Jag tror ingenting. Men kan villigt erkänna att jag inte har speciellt mycket empati för de som valt att utsätta sig för detta genom att inte vaccinera sig.J JBa skrev:
De är vuxna människor som gjort ett medvetet val.
Naturen har ingen FoHM att fråga men uppenbarligen klarar bin, fladdermöss, babianer och myror av att tänka själv.V växelventil skrev:
Effektiv social distans hos honungsbin med smitta | Natursidan
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 569 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 569 inlägg
Statistiken för antal smittade Vaccinerade i förhållande till ovaccinerade kommer ju att se mycket bättre ut på detta sättV växelventil skrev:
Du menar att du inte känner empati med människor som är försiktiga och inte vågar använda sig av oprövade mediciner?Nissens skrev:
Det finns olika anledningar till att folk inte vill vaccinera sig, och det är fördomsfullt att dra alla över en kam.