Tänkte höra vem som klarat av att bygga sin pool billigast. Hur såg bygget ut?

• Gilla
likblek
  • Laddar…
Vilken typ av pool pratar vi om? Nedgrävd, ovanmark? Storlek? Utrustning?

• Gilla
Omisne
  • Laddar…
Toy'R'Us har en pool för 349:50 i senaste utskicket, rymmer 2,4 kubik. Betalar man 479:50 får man en pool som rymmer 5,6 kubik

• Gilla
crillux och 3 till
  • Laddar…
Milkshaken
Jimbo: om du tänkt att skaffa en pool så billigt som möjligt så avråder jag dej det i första skedet...
För det första: Man måste vara jättenoga med förberedelser så att inget blir misslyckat.
För det andra: Om man ska ha en billig pool så blir det antingen liten, (Och hur kul är det med ett fotbad) eller så blir det av ett lågprismärke vilket många ggr betyder problem.
Köp av en säker leverantör, typ Pahlee´n eller Folkpool. låt det kosta vad det görutan onödigt krafs. och njut sen av en kvalitetspool du kan lita på...

Om du bara undrade i största allmänhet så behöver du inte bry dig om det jag skrev över...:)

• Gilla
Warleod och 2 till
  • Laddar…
Jo, tänkte då på nedgrävd markpool...
Är på jakt efter en pool, dock har ekonomin sina begränsningar :)

Jag inbillar mig nämligen att så stor skillnad kan det omöjligen vara på pooler. Plåt som plåt och liner som liner.
Möjligen skiljer det sig på kvaliten när det gäller pumpar, men dock...

Kan jag verkligen ha så fel?

Färresten, har lagt märke till fiberglas pooler. Verkar vara riktigt enkla att montera. Fördelar och nackdelar med en sådan?

Mvh
J

Hej Jimbo!

1. Först måste du nog bestämma dig för vilken storlek på poolen som du vill ha.

2. Sedan ska du nog fundera på hur mycket av arbetet som du kan/vill göra själv
(det skiljer mycket i pris om man gör allt arbete själv)

3. Bestäm dig också för om du skulle kunna tänka dig att importera från något annat land (billiga poolpaket går att importera från bla Tyskland)

Själv har jag köpt en liten rund Primastar-pool på 4,6 x 1,07
Totalt med pressenning, soltäcke, kemikalier, grus, hyra av padda och släp, dräneringsrör, cellplastisolering, byggplast, fiberduk mm kostade poolen cirka 12 000 kr

Sedan har jag byggt in den i terassen och byggt en stor terass på 70 kvadrat med staket runt om för lika mycket som poolgrejorna, så totalt slutade kalaset på 25 000

• Resized_poolbilder 037.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
likblek och 20 till
  • Laddar…
Snyggt jobbat Cocco Bill! Är du nöjd so far? Hur gammal är poolen?

• Gilla
Papphammar666
  • Laddar…
Mycket snyggt till ett billigt pris må jag säga Cocco. Har du något tips om en bra leverantör i Tyskland kanske?

• Gilla
Papphammar666
  • Laddar…
Milkshaken
Våran pool är på 8x4x1,50... Vill inte ha mindre kan simma lite längder, och ha basket, volleyboll och annat roligt.

Men sanningen att säga så fanns poolen när vi köpte huset. :)
Men för den skull vill vi inte fuska med kvalitet eller nåt vad det gäller saker. utan bättre att kosta på när man kan, underhålla det och njuta av en skön relaxavdelning..:)

Jag funderar på att ha en rund eller oval. Den runda passar bäst till huset och på den plats vi vill ha den. Den blir då 5m i diameter och med ett baddjup på 1,50m. Det måste väl räcka för att kunna spela volleyboll och liknande. Vad tror ni ?

Milkshaken
ja absolut Jimbo, för 2 personer. 2,5 meter på vardera sida...
Ta gärna lite kort när du bygger och på det färdiga..

Ja, vi har riktigt svårt att bestämma oss. Rund eller oval... Hmmm.... Tankarna snurrar som bara den.
Vi snackade med killen som byggt avloppen idag (vi bor i nybygge) och han sa att han lagt rör precis där vi tänkt att ha poolen. Hur F-N kan man ha sån otur?! Och förresten kan jag tycka att han borde ha frågat oss innan han la alla rör.
Han sa visserligen att han kunde ändra dem, men det var ett stort jobb som vi fick betala för.
Vi får se hur det blir, skall ta han imorrn eller nästa vecka så jag får veta exakt var rören går och om jag då måste flytta poolen.
Rund... oval... rund... oval.... rund... oval... :)

I en rund så får du leka "guldfisk".
Skämt o sido, Vill du kunna ta ett o annat simtag så är ju oval bättre.
I en rund så blir det ju mest svalka o lek, beroende på storlek, förstås.

Milkshaken
Ja eller ännu hellre en rektangulär..
Jag kan tänka mig att när man haft poolen ett tag, och vill göra mera än att svalka sig, då ångrar man sig kanske att man snålade. Jag menar, kanske bättre att göra en stor redig direkt.

Jag saknar en sak i min pool, och det är ett ordentligt djup. våran är 1,5m djup och det räcker i dom flesta fallen. Men om man vill hoppa och dyka så är det en klar fördel med en djupare pool....
Men men,,,, :)

Cocco Bill! Precis så ska vårt poolområde se ut!!

Dock snålar jag värre. Har köpt en ovanmarkpool på Toys'r Us (ca 6x3,66x1,22m), 3800.- och får grävt ett hål till den om någon vecka, 3500.-. Ska ha ett hål på ca 7x4,5x1,5m, där stoppar jag i nån typ av dränering o bärlager, sen 100-200mm cellplast, ca 2-3000.-. Någon som vet vad man ska ha för att utjämna trycket mellan cellplasten o linern, annars blir de lätt hål i cellplasten från en häl eller så!!

Sen ska där dit ett trädäck ala ditt. Och har då tänkt att däcket ska "gå ner i poolen".........alltså så att man kan häva sej upp o så fast det är en mjuk pool.
Jag trallar alltså in den uppblåsta kanten på poolen.

Men ditt bygge låter otroligt billigt!!
Var i Tyskland köpte du de sakerna ??

• Gilla
Martinb.swe och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.