1 231 läst · 3 svar
1k läst
3 svar
Vilken såg till ytterpanelen?
Sätter ytterpanel på ett litet förråd och istället för att såga med mm innan så sågar jag runt dörrar och fönster och även hörnen efter jag skruvat upp. Men jag hittar inte riktigt perfekta sättet att göra det på. Tigersågen sliter sönder för mycket. Sticksågen är ju svårt att få perfekt rakt. Cirkelsågen blir bäst snitt, men vissa hörn behöver man köra uppifrån och ner för att få klingan på rätt sida, och över huvud taget att köra vertikalt flygande känns inte optimalt ur risksynpunkt. Vad är ert favoritsätt?
Jag mäter och sågar allt på kap- gersågen.
Eller så spikar jag upp och skruvar fast skenan till sänksågen. Sen kapar jag allt runt om med sänksågen. Oftast kör jag kap- ger.
Glöm inte att ha 10 - 15 graders vinkel på panelen längst ned för att få en bra droppnos.
Eller så spikar jag upp och skruvar fast skenan till sänksågen. Sen kapar jag allt runt om med sänksågen. Oftast kör jag kap- ger.
Glöm inte att ha 10 - 15 graders vinkel på panelen längst ned för att få en bra droppnos.
Du kan använda cirkelsågen + en stödbräda som du skruvar fast i panelen .P Pettttter skrev:Sätter ytterpanel på ett litet förråd och istället för att såga med mm innan så sågar jag runt dörrar och fönster och även hörnen efter jag skruvat upp. Men jag hittar inte riktigt perfekta sättet att göra det på. Tigersågen sliter sönder för mycket. Sticksågen är ju svårt att få perfekt rakt. Cirkelsågen blir bäst snitt, men vissa hörn behöver man köra uppifrån och ner för att få klingan på rätt sida, och över huvud taget att köra vertikalt flygande känns inte optimalt ur risksynpunkt. Vad är ert favoritsätt?
Blir ett perfekt anhåll .
Liknande trådar
-
Vilken såg har ni till vedbacken?
Ved, Pellets, Flis -
Vilken skena till min Dewalt sänksåg?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Vilken klinga till kap och gersåg?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Att såga hål för tilluftsventil - vilken hålsåg
Ventilation -
Vilken sågklinga till Metabo KGS216M v2?
Verktyg, Maskiner & Fordon