electroluxaren skrev:
S-JA2519 kräver vakumsugning och rör med konor
För endast 599 kr kan du få färdigkonade rör. Vet inte vad de använt för koningsverktyg men godset på själva konan var lövtunt längst ut. Kändes inte riktigt bra att använda dom. Vad kostar 4 meter 3/8-1/4 annars? 200 kr? Men det klart, har man inget verktyg så blir det ju billigare.
 
Används t ex Locktite även på färdigkonade rör?
 
MRLINDELL MRLINDELL skrev:
Används t ex Locktite även på färdigkonade rör?
Nej. Man kan ha något som heter nylog som är en sorts förtjockad kompressorolja på konans ytor som tätning men jag använder vanlig kompressorolja som ska vara inne i maskinen och det går lika bra. Allt annat är absolut förbjudet att ha på konan.
 
A
G gredd skrev:
För endast 599 kr kan du få färdigkonade rör. Vet inte vad de använt för koningsverktyg men godset på själva konan var lövtunt längst ut. Kändes inte riktigt bra att använda dom. Vad kostar 4 meter 3/8-1/4 annars? 200 kr? Men det klart, har man inget verktyg så blir det ju billigare.
132.- +moms per meter är väl rätt normalt för 1/4-3/8 dvs 660.- inkl moms för 4 m

rörtjockleken skall vara 0,8mm
 
A
G gredd skrev:
Nej. Man kan ha något som heter nylog som är en sorts förtjockad kompressorolja på konans ytor som tätning men jag använder vanlig kompressorolja som ska vara inne i maskinen och det går lika bra. Allt annat är absolut förbjudet att ha på konan.
Använder inte någon smörja alls på konerna, men det finns lite olika skolor här
 
electroluxaren skrev:
132.- +moms per meter är väl rätt normalt för 1/4-3/8 dvs 660.- inkl moms för 4 m

rörtjockleken skall vara 0,8mm
Nej då blir du grundlurad. Jag har ca 50 kr metern + moms från flera grossister på isolerade dubbelrör. 20 meters rullar då. Alltså ca 1000 kr rullen.
 
GoForIt GoForIt skrev:
Nu kommer det LLVP monoblock även hos Jula:
[bild]
[länk]
..Vi får se vad maffians drag för att förbjuda dessa blir :D
 
  • Wow
hsd
  • Laddar…
P
Mats: Gårdsägare Mats: Gårdsägare skrev:
Nej... Politikerna är köpta.. OK ? Det fösrtår du. Det är inte väljarna som styr, de kan inte påverka något eftersom politikerna är köpta av.... Nu kommer det. Den Globala Eliten. Rotchilds, Rockefellers,, mfl. I Sverige är det Wallenbergsfären som styr. Om du kunde påverka något med ditt röstande så skulle du inte få rösta. Det är teater... Så... Nu vet du.
En klassisk konspirationsteori, alltså. Det är lite intressant att för 20 år sen var det vänstern som var de främsta antiglobalisterna, men numer är det mest högerpopulister som har den typen av åsikter.

Vilka kan ha tagit över den rollen om tjugo år? Centerpartiet?
 
  • Gilla
skogaliten
  • Laddar…
GlennB GlennB skrev:
..Vi får se vad maffians drag för att förbjuda dessa blir :D
Varför skulle man förbjuda dessa? Att de låter för mycket kanske. Det är samma princip som de mobila AC prylarna som blåser kallt på ena sidan och varmt på andra. Man vänder bara på konceptet och voila, en värmepump. Dessa kommer inte konkurrera med en konventionell modell. De flesta vill inte ha kompressorn inomhus helt enkelt. Om det vore en smart grej skulle alla värmepumpar vara byggda så. Ineffektiv och högljudd.
 
A
G gredd skrev:
Nej då blir du grundlurad. Jag har ca 50 kr metern + moms från flera grossister på isolerade dubbelrör. 20 meters rullar då. Alltså ca 1000 kr rullen.
Bara löp på dig och sälj du blir jätterik
 
sir_daniel sir_daniel skrev:
[länk]

missminner jag mig inte så behöver de modeller som ej heter något med sc vakumsugas. Men det är varken svårt eller dyrt att köpa egen vakuumpump och manometerställ
Är du säker på att texten är korrekt?
 
K karlmb skrev:
Är du säker på att texten är korrekt?
Googla så ser du andra trådar där folk skrivit vilka bokstäver som har förfyllda rör med snabbanslutning.
 
sir_daniel sir_daniel skrev:
Googla så ser du andra trådar där folk skrivit vilka bokstäver som har förfyllda rör med snabbanslutning.
Ok. Verkar ju korkat att ha förfyllda som ändå måste vacuumsugas...
 
B
Det är ju enheten som har gasen i sig, är inte det standard på i princip alla enheter som säljs?

Om man har förfyllda rör med snabbkopplingar, så får man i regel alltid rör över, som man får göra en liten ful kringla bakom utedelen. Vakuumpump behövs väl aldrig i detta fall? Eller har du sett en sådan produkt?

Om man däremot köper med separata rör, så kapar man ju röret lagom långt, konar röret, vakuumsuger och släpper på köldmediumet från enheten. Då behöver man en vakuumpump, eftersom röret har både luft och fukt i sig.
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.